1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Okul Öncesi Matematik Eğitimi

Konusu 'Öğrenci Salonu' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 12 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    Semboller

    Okul öncesi çocuklar saymaya bayılırlar ve sayı sembollerini tanımaya başlarlar. Bir grup eşyayı temsil eden sembolleride tanımaya başlayabilirler(örn. Araba markalarının sembolleri gibi). Çocuklar genellikle sayıları önce kullanır sonra nesneler ve gruplarla eşleştirirler. İki yaşında çocuklar size yaşlarını söyleyebilirler. Bu dönemde grup/sembol eşleştirmesi için kendinden düzelen malzemeler kullanılabilir.



    Değişik büyüklükte ve renklerde sayıları kullanabilirsiniz. Çocukların gruplandırma yaparak yanına rakamları koyup koymadıklarına bakın. "Bu rakam kaç" gibi sorular sorabilirsiniz. Yine çeşitli sayılarda nesneleri gruplandırarak yanlarına sayı sembolleri koyabilir ve üzerinde sayılar yazılı kartlar kullanabilirsiniz. Çocuklar bunlarla oynarken eşleştirme yapıp yapmadıklarına bakın.



    Okul öncesi matematik etkinliği

    Öğrenme süreci

    1. Ögretmen 10 farklı renkte kartondan hazırladığı kartonu sınıfa getirir.

    2. Renkleri sorulur,sayılır.

    3. Bunun yanı sıra 1 ‘den 10 ’

    a kadar sayı kartları getirir.

    4. Küçük bir kutuyu kaplayarak hazırlayıp oluşturduğu zarı da koyar.

    5. Çocuklar iki gruba ayrılır.

    6. Bir grup kuş diğer grup ise kopek ile olur.

    7. Oyunun amacı zarı atıp gelen sayı kadar ilerleyip bulunduğu takımın hayvanını 10 nuncu basamağın sonunda bulunan evine ulaştırmaktır.

    8. Her çocuk sırayla bir kez zar atmasına dikkat edilir.

    9. Basmakların altında kaçıncı basamakta olduğunu söylemeleri istenir.

    10. Zar üzerinde ki yazılarda (1 basamak ileri - geri ,olduğun yerde bekle .2 ilerle gibi )çocuklarin sayılara dikkat etmelerini sağlamalıdır.

    11. Oyun bittikten sonra kazanan grup tebrik edilir ve oyun bir kez de hayvan grupları değiştirilerek oynanır.
     
  2. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    Çocuğunuz sabahları okul için hazırlanırken, gece yatmak için hazırlanırken vs. çok oyalanıyor, ağırdan mı alıyor? Çocuğunuzun tam zamanında hazır olmasını sağlayacak eğlenceli ve eğitici bir yönteme ne dersiniz? Bu oyun çocuğunuzun gelişmekte olan zaman ve matematik kavramlarını tecrübe etmesine yardımcı olacak.



    Gerekli malzemeler:


    Saat

    Nasıl yapacaksınız?

    Çocuğunuza saati göstererek, saate bakmaya teşvik edin.

    Herhangi bir günde sabah, yatmaya hazırlanmak ya da daha hızlı yapmasını istediğiniz herhangi birşey için normal hazırlanma süresini ölçün.

    Çocuğunuzu daha hızlı hareket etmeye teşvik edin ve hazırlanmasının ne kadar sürdüğünü görmesi için birlikte zaman tutun.

    Basit bir grafik hazırlayarak, süreleri kaydetmesine yardımcı olun.

    Ertesi gün, bir önceki güne göre daha hızlı hazırlanabilmesi için yollar gösterin. Bakalım saati yenebilecek mi?

    Oyun sonrasında süreyi kısaltmak için neler yaptığı, böylece her gün ne kadar zaman kazandığı ve kazandığı bu zamanı nasıl harcamak istediği gibi konularda sohbet edebilirsiniz.
     
  3. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    Nesneleri nasıl sıraya koyacaksın?

    Çocuklar yaşadıkları dünyayı tanırken onlara nesne grupları hakkında gözlemler yapmaları ve nesneleri değişik kriterlere göre sınıflandırmaları konusunda yardımcı olun. Böylece çocuğunuza daha büyük, daha uzun, daha ağır gibi sıfatları öğrenmeye ve etrafındaki nesnelerde bu özellikleri gözlemlemeye teşvik etmiş olursunuz. Bu oyun çocuğunuzun düşünme ve matematik becerilerinin gelişmesine yardımcı olacak.

    Gerekli malzemeler

    Aşağıdaki nesne gruplarının her birinden bir miktar:

    • Boya kalemleri
    • Bozuk paralar
    • Çubuklar
    • Ayakkabılar
    • Tavalar
    • Çakıl taşları


    Nasıl yapacaksınız?

    Yukarıdaki nesnelerden herhangi birinden oluşan bir grubu masaya yayın ya da hakkında konuşabileceğiniz nesne gruplarını bulun. Çocuktan bu nesneleri uzunluk, ağırlık, adet ve renklerine göre sıralamasını isteyin. Farklılıklar hakkında konuşun ve sınıflandırma için ikinci bir kriter daha belirleyin (örneğin kırmızı ve yuvarlak olanlar gibi renk ve şekillerine göre). Çocuk bunu başardıktan sonra farklı nesneleri ebat veya ağırlığına göre sıralamasını isteyin. Çocuğunuzla birlikte, onun karakterlerini iyi tanıdığı bir TV programını izlemeye başlayın. Birkaç dakika sonra çocuktan gözlerini kapatarak dikkatle programı dinlemesini isteyin. Hangi karakterin konuştuğunu sorun. Daha sonra çocuğun gözünü açarak doğru cevap verip vermediğini görmesine izin verin. Bu oyunu program boyunca sırayla oynayın.
     
  4. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    Bakalım nasıl bakkal olacaksın?

    Bakkalcılık oyununun en güzel tarafı çocuğun evde kolaylıkla bulunabilecek birçok nesneyi “satabilmesidir”. Bu deneyim çocuğun gerçek hayatta ticaretin nasıl işlediğini anlamasına ve aynı zamanda da yetişkin rolü oynamasına yardımcı olacak. Çocuklar bakkalcılık oynadıklarına hem hayal güçlerini hem de dili hafıza, sınıflandırma ve rakam becerilerini kullanırlar. Bu oyun çocuğunuzun matematik, düşünme, eşleştirme ve rakam becerilerinin gelişime katkıda bulunacak.

    Gerekli malzemeler

    Evde bulunabilecek çeşitli küçük nesneler: Kavanozlar Dergiler Boş kutular Poşetler Oyuncak para Kalem veya boya kalemi Resim kağıdı

    Nasıl yapacaksınız?

    Çocuğunuzdan, mutfağın bir köşesinde, dolaptaki kavanozlar veya yiyecek kutularını kullanarak bir bakkal kurmasını isteyin. Resim kartonu ve kalemleri kullanarak, bakkalın adını gösteren tabela, fiyat etiketleri ve “özel indirimleri” belirten etiketler hazırlayın.

    Çocuğunuz size ve diğer çocuklara oyuncak paralar karşılığında mal satsın. Çocuğunuza gerçek bir müşteri gibi sattığı mallar hakkında sorular sorun. Sırasıyla bakkal ve müşteri rollerini oynayın. Başka zamanlarda da farklı mağazalar oluşturun (ayakkabıcı, giyim, oyuncakçı, evcil hayvan mağazası vb.). Çocuğunuza bakkalcılık oynamanın, oyun bittiğinde oyun malzemelerini toplamayı gerektirdiğini öğretmeyi de unutmayın.
     

Sayfayı Paylaş