1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Okulöncesi Eğitim Programlarında Grafik Çalışmaları

Konusu 'Öğrenci Salonu' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 12 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    1.Gerçek nesneleri kullanma

    Öğretmen çalışmaya göre yalnız iki nesne veya durum kullanmalı daha sonra aşamalı olarak bunları arttırmalıdır.

    2.Nesne resimleri kullanma


    Bu çalışmada öğretmen gerçek nesneler yerine resimler kullanabilir. Resim grafiği gerçek nesnelerle yapılan grafikten sembollerle yapılan grafiğe bir geçiştir. Bir önceki aşamada olduğu gibi bu aşamada da önce iki nesne veya durum ile çalışmaya başlanır daha sonra aşamalı olarak bu sayı arttırılabilir.

    3.Semboller kullanma

    Sembolik aşamada, grafik çalışmaları için nesne veya durum anlatmak için dama, küp, renkli kâğıtlar, boncuklar, ataçlar gibi nesneler gerçek durum yerine sembolik olarak kullanılabilir.


    ETKİNLİKLER
    1-)Bugün üzerinizde hangi renk giysi var?
    1 numaralı etkinliğimizde fon kartonu üzerine hazırlamış olduğumuz çeşitli renklerdeki kıyafet resimlerinin altına çocuklar o gün hangi renk giyinmişlerse o renk puantiyeleri yapıştırmalarını isteriz. Böylece o gün hangi renk kıyafet çoğunluktaysa panoda ortaya çıkacaktır.
    2-)Gökyüzünde hangi renk yıldızların olmasını isterdin?
    2 numaralı etkinliğimiz de çocuklara bu soruyu yönlendirip istediği renkteki yıldızı gökyüzü panomuza yapıştırmasını isteriz. Yine hangi renk çoğunluktaysa ortaya çıkar.
    3-)Hangi renk Lego daha çok?
    3 numaralı etkinliğimizde Legoları dağınık bir şekilde masanın üstüne koyarız ve çocuklardan aynı renkte olanları üst üste koymalarını isteriz. Böylece hangi renkten daha çok olduğu somut bir şekilde görülecektir.
    4-)En çok hangi çizgi filmi seviyorsun?
    4 Numaralı etkinliğimizde pano üzerine yapıştırdığımız çizgi film resimlerinden, çocuklara hangisini daha çok sevdiği sorulur. Verilen cevaba göre, panoda işaretleme yapılır.
    5-)Tweety’nin yerinde olsan ne yapardın?
    5 Numaralı etkinliğimizde çocuklara Slyvester’ın Tweety’yi kovaladığı anlatılıp, çocuğun kuşun yerinde olsa kaçmak için hangi seçeneği kullanacağı sorulur. Verilen cevaba göre pano işaretlenir.
    6-)Meyvelerden en çok hangisini seviyorsun?
    6 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan verdiği cevaplara göre işaretleme yapmaları istenir
    7-)Evde hangi hayvanı besliyorsun?
    7 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan verdiği cevaplara göre işaretleme yapmaları istenir
    8-)Hangileri evcil, hangileri vahşi hayvan?
    8 Numaralı etkinliğimizde çocuktan, torbadan bir kart çekmesi, evcil ve vahşi hayvanları panodaki ilgili yerlere yapıştırması istenir
    9-)Karada, havada, suda yaşayan hayvanlar.
    9 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan çektiği karta göre, ilgili yerlere işaretleme yapmaları istenir
    10-)Hayvanların ayak sayısı.
    10 Numaralı etkinliğimizde çocukların (çektikleri karta göre) panoda 1 den 4 e kadar sıralanmış sayı dizisinin altına işaretleme yapmaları istenir.
    11-)En sevilen çiçek.
    11 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan sevdikleri çiçeklere göre panoda işaretleme yapmaları istenir.
    12-)Meslekler
    12 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan, olmak istedikleri mesleklere göre işaretleme yapmaları istenir
    13-)Renkli meslekler
    13 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan, uçurtma üzerindeki 4 farklı meslek grubunun rengini taşıyan kâğıt parçalarını, kuyruk kısmından kopartmaları istenir. Sonuçlara göre panoda işaretleme yapılır.
    14-)Kız kardeş, erkek kardeş
    14 Numaralı etkinliğimizde yere kurdelelerle 4 çizgi çizerek çocuklardan birine yalnız erkek kardeşi olanlar, diğerine yalnız kız kardeşi olanlar, üçüncüye hem erkek hem kız kardeşi olanlar ve dördüncüye, kardeşi olmayanların oturması istenir.
    15-)Hangi etkinlik?
    15 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan panodaki etkinliklerden hangisini yapmak istediği sorulur. Alınan cevaba göre işaretleme yapılır.
    16-)Okula ulaşım.
    16 Numaralı etkinliğimizde çocuklara okula gelirken kullandıkları vasıtalar sorulur. Alınan cevaplar ışığında işaretleme yapılır.
    17-)Geometrik şekiller (1)
    17 Numaralı etkinliğimizde torbadan çekilen şekiller panodaki uygun yerlere yapıştırılır
    18-) Geometrik şekiller (2)
    18 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan sınıfta gördükleri eşyaların geometrik şekillerine göre panoda işaretleme yapmaları istenir.
    19-) Geometrik şekiller (3)
    19 Numaralı etkinliğimizde çocuklarlardan birer zarf seçmeleri ve içinden çıkan şekilleri panoya yapıştırmaları istenir.
    20-) Sevilen içecekler (1)
    20 Numaralı etkinliğimizde masaya konulan içeceklerden çocukların seçim yaparak, bardaklarına doldurmaları istenir. En fazla tüketilen içecek belirlenir.
    21-) Sevilen içecekler (2)
    21 Numaralı etkinliğimizde masaya boyalı makarnalar konularak, portakal suyunu sevenlerden sarı, süt sevenlerden beyaz, kola sevenlerden kırmızı makarna almaları istenir ve panoya yapıştırılır.
    22-) Haftanın günleri
    22 Numaralı etkinliğimizde çocuklara çalışma günü ve tatil günü kavramları anlatılır ve panoda okula gittikleri ve gitmedikleri günleri işaretlemeleri istenir.
    23-) Hava durumu
    23 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan okula geldikleri her gün, o günün hava şartlarına göre, panodaki uygun yeri işaretlemeleri istenir.
    24-) Sınıf mevcudu
    24 Numaralı etkinliğimizde sınıfta bulan her çocuktan, panoya, cinsiyetine göre, papyon ya da şeker yapıştırması istenir. Sonuca göre sınıf mevcudu belirlenir.
    25-) Yaş grafiği
    25 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan, yaşlarına göre panoya işaretleme yapmaları istenir
    26-) Boy grafiği
    26 Numaralı etkinliğimizde palmiye şeklinde hazırlanmış boy cetvelinde ölçüm yapılan çocukların boyları panoya işlenir.
    27-) Kilo grafiği
    27 Numaralı etkinliğimizde baskülde kiloları ölçülen çocukların kiloları panoya işlenir
    28-) Yumurta sayısı
    28 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan farklı renklerdeki tavukların farklı renklerdeki yumurtalarının panoya yapıştırmaları istenir. Hem renk kavramı işlenirken, hem de sayılarla ilgili egzersiz yapılmış olunur.
    29-) Buzdolabındaki yiyecekler
    29 Numaralı etkinliğimizde farklı iki buzdolabı arasındaki yiyecekler karşılaştırılır.
    30-) Tren
    30 Numaralı etkinliğimizde farklı uzunluktaki iki trenin köprüden geçme süreleri karşılaştırılarak, çocuklara uzunluk kavramı anlatılır.
    31-) Tombala
    31 Numaralı etkinliğimizde iki tombala kâğıdından hangisinin hedefe ulaşmasının daha kolay olduğu sorulur.
    32-) Vitrin
    32 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan, farklı renklerde vitrine dizilmiş hamur topların eşitlemeleri istenir.
    33-) Renkli daireler
    33 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan, farklı üç renkteki daireleri, üç çubuk vasıtası ile bir araya getirmeli istenir.
    34-) Tırtıl çiçek oyunu
    34 Numaralı etkinliğimizde tırtıl maskesi takan iki çocuktan, belirli bir zamanda, kartondan yapılmış çiçek parçalarını kopararak, sepete atmaları istenir. Kalan çiçek parçasına göre galip ilan edilir.
    35-) Elma tiyatrosu
    35 Numaralı etkinliğimizde kurtlu ve sağlam elmaları konu alan bir piyes düzenlenir.
    36-) Halka atma oyunu
    36 Numaralı etkinliğimizde 3 gruba ayrıla çocuklar, kendi gruplarının belirlediği renkteki halkaları, sopaya atmaya çalışırlar.
    37-) Renkli sıvı oyunu
    37 Numaralı etkinliğimizde çocuklar 2 gruba ayrılır.2 ayrı sıvı bu 2 ayrı grup tarafından küçük kaplarla başka bir kaba boşaltılır. Belli bir süre içinde hangi grup daha çok sıvı taşımışsa o grup galip olur.

    Alıntıdır...
     

Sayfayı Paylaş