1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

OpenGL 3.0 Yayımlandı

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve merakettim tarafından 23 Ekim 2008 başlatılmıştır.

  1. merakettim
    Ecinni

    merakettim Öpözel Üye :*

    Katılım:
    19 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.931
    Beğenileri:
    323
    Ödül Puanları:
    2.230
    Meslek:
    Ne iş olursa yaparım abi
    Yer:
    leşim ANKARA:)
    Banka:
    1.432 ÇTL
    [​IMG]
    Khronos Grubu, OpenGL API'de yeni bir kilometre taşı olan, “Long Peaks” kod adlı üçüncü sürümünü yayınladı.

    İyi Haber: Yeni Sürüm
    OpenGL API: Long Peaks duyurulalı bir seneden fazla oldu ve geçen sonbaharda yayınlanması gerekiyordu. Buna rağmen Khronos Grubu sürümü yayınlamamanın yanında resmi ya da gayri resmi hiçbir açıklama yapmamıştı.

    Khronos, 11 Ağustos tarihinde düzenlenen SIGGRAPH konferansında yeni API sürümünü en sonunda yayımladı. Yeni sürüm eski donanımları desteklemekle birlikte devrimsel nitelikte pek çok yeni özellik de barındırıyor.

    Yeni özelliklerin bir kısmı şöyle:

    --Kolay programlamayı sağlamak için vertex dizi durumlarını kapsayacak Vertex Array Nesneleri
    --Gelişmiş performans için alt-dizileri düzenlemeyi de sağlayan tam Vertex Buffer Nesneleri erişimi
    --Pek çok buffer seçeneğinin kullanımını sağlayacak tam framebuffer nesne fonksiyonları
    --Görsel ve sayısal işlemlerde, duyarlılık ve dinamik range'i artırmak için 32-Bit kayar nokta doku ve kaplama buffer'ları.
    --Vertex dönüştürme sonucu oluşan geometrik veriyi yakalamak için dönüşüm geri beslemesi.
    --OpenGL uygulamalarında ekranın gama düzeltme seçeneğine bağlı kalmaksızın düzgün renk oluşturulmasını sağlamak için sRGB framebuffer'ına kaplama ve blend etme.

    Tüm bunların yanı sıra OpenGL 3.0 sürüm notlarında, OpenGL çalışma grubunun, OpenCL çalışma grubuyla beraber, bu iki ürünün birlikte daha düzgün çalışabilmesini sağlamak için çalışmalar sürdürdüğüne dikkat çekildi. OpenCL, GPU ve çok çekirdekli CPU üzerinde ortak çalışacak programların yazılması üzerine yoğunlaşan özgür bir standart. Örneğin gelecekte grafik kartınız üzerinde yaygın kullanılacak hesaplamalar için kullanacağınız dil OpenCL olacak.

    Kötü Haber: Gelecek
    Tüm bu iyi haberlere karşın, bir de madalyonun öteki yüzü var. İlk olarak yeni API gerçekten güzel olsa da, grafik kartı geliştiricilerinin bu ürünü ele alması için belli bir süre geçmesi gerekiyor. Phoronix'in bir haberine göre Intel henüz OpenGL 3.0 ile ilgilenmiş değil. Aynı şekilde NVIDIA ve ATI/AMD de, yeni donanımlarına tam destek verebilmek için, pek çok yenilik içeren yeni OpenGL yerine eski sürümü geliştirmeyi tercih ediyor. Bir diğer soru ise özgür X sürücülerinin OpenGL 3.0'ı ne zaman destekleyeceği hususunda.

    Madalyonun bir diğer karanlık yüzü de Khronos grubunun kendisi. OpenGL elbette gerekliydi fakat DirectX 11 çoktan yola çıktı bile. DirectX ile karşılaştırıldığında 3.0 sürümü ihtiyaçları karşılayamıyor. Khronos, sürüm yönetmekte son derece başarısız görünüyor: Sürümü geciktirmek makûl görülebilir ancak toplulukla hiçbir bilgi paylaşmamak yalnızca kötü değil resmen bir kabus. Tüm resmi kaynakların (haber grubu, forum vb.) bir seneden uzun süredir atıl durumda olması, pek çok insanın projenin rafa kaldırıldığını düşünmesine sebep olmuştu.

    Bu davranış geliştiricilerin ve sağlayıcıların API'ye olan inanç ve güvenlerinin sarsılmasına neden oldu. Elbette ki güven duyulmayan bir API tamamen kullanışsızdır. Bir başka deyişle Khronos'un, yeni bir sürüm geliştirmeye başladığı takdirde toplulukla (donanım sağlayıcıları, geliştiriciler, projeler vs.) yakın temas halinde bulunmayı unutmaması gerekiyor. Hiçbir açıklama olmaksızın bir yıldan uzun süren ertelemenin ardından donanım sağlayıcılarının OpenGL'i bırakıp örneğin DirectX'e geçmesini kim ayıplayabilir ki?

    Eğer Khronos bir dahaki sürümde de aynı şekilde davranırsa, OpenGL, ilk beta sürümünden önce, pratikte ölü bir proje haline gelecek.
     

Sayfayı Paylaş