1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Oyuncular

Konusu 'Basketbol Oyun Kuralları' forumundadır ve BIYIKLI tarafından 23 Kasım 2006 başlatılmıştır.

  1. BIYIKLI

    BIYIKLI V.I.P V.I.P

    Katılım:
    14 Haziran 2006
    Mesajlar:
    1.329
    Beğenileri:
    13
    Ödül Puanları:
    1.130
    Banka:
    16 ÇTL
    MADDE 13. OYUNCULAR VE YEDEKLER

    13.1 Tanım

    Bir takım üyesi sahadaysa ve takım kadrosundaysa, oyuncudur. Diskalifiye edilmediği veya beş (5) faul almadığı sürece, oynama hakkı var, ancak oynamıyorsa yedektir.

    13.2 Kural

    13.2.1 Oyun sırasında her takımdan sahada beş (5) oyuncu bulunacak ve bunlar yedeklerle değiştirilebilecektir.

    13.2.2 Bir yedek oyuncu, hakem kendisini sahaya davet ettiğinde oyuncu konumuna gelir. Aynı şekilde hakem tarafından yerine yedek oyuncu davet edilen oyuncu, yedek oyuncu konumuna gelir.

    13.2.3 Oyuncuların formaları şu şekilde olacaktır:


    Formanın önü ve arkası aynı renkte olmalıdır. Tüm oyuncular

    (erkek ve bayan) oyun sırasında formalarını şortlarının içine sokacaklardır. Tek parça formalara izin verilir.


    Yazılı tıbbi rapor olmadıkça, şekli nasıl olursa olsun, formanın içine tişört giyilemez. Böyle bir rapor alınmışsa, tişört formanın üstüyle aynı renkte olmalıdır.


    Şortların önü ve arkası aynı renkte olacaktır, formayla aynı renkte olması gerekmez.


    Şortla aynı renkte olmak koşuluyla, şorttan daha uzun iç giyimler (tayt) kullanılabilir.

    13.2.4 Her oyuncu, önünde ve arkasındaki numaralarla belirgin şekilde zıtlık yaratan forma giyeceklerdir. Numaralar açıkça seçilecek ve;


    Sırttakiler en az 20 cm yüksekliğinde,


    Öndekiler en az 10 cm yüksekliğinde,


    En az 2 cm genişliğinde olacaktır.


    Takımlar 4'ten başlayıp 15'te biten numaraları kullanacaktır.


    Bir takımın oyuncularında aynı numara olmayacaktır. Formaya reklam alınmasına izin verilmişse, karşılaşmayla ilgili kuruluşun belirlediği kurallara uymak koşuluyla kullanılan reklamlar, hiçbir şekilde formanın önündeki ve arkasındaki numaraların görülmesini engelleyemez.

    13.2.5 Başhakem, hiçbir oyuncunun diğerlerinin yaralanmasına yol açabilecek malzemeleri kullanmasına izin veremez.

    Aşağıdakilerin kullanılmasına izin verilmez:

    - Parmak, el, bilek ya da ön kol koruyucuları, yumuşak kaplamalı olsa bile deri, plastik, yumuşak plastik, metal ya da diğer sert maddelerden yapılmış destek ya da ateller.

    - Kesilmeye veya yüzülmeye neden olabilecek nesneler (tırnaklar uzun olmamalıdır)

    - Şapka, bere, saç aksesuarları ve takılar.


    Aşağıdakilerin kullanılmasına izin verilmiştir:

    - Diğer oyuncular için tehlike yaratmayacak şekilde kaplanmış omuz, üst kol, uyluk ya da alt bacak koruyucu destekleri.

    - Uygun şekilde kaplanmışsa, dizlik.

    - Sert malzemelerden yapılmış olsa bile kırık burun için koruyucu.

    - Diğer oyuncular için tehlike yaratmayan gözlük.

    - En çok 5 cm genitliğinde, tek renkli, aşındırıcı olmayan kumaş, yumuşak plastik veya kauçuktan yapılmış saç band.

    13.2.6 Oyuncuların kullandığı bütün malzemeler basketbol için uygun olmalıdır. Oyuncuya haksız avantaj sağlayacak şekilde boyunu uzatan veya sıçramasını artıran nitelikte tasarlanmış malzemelerin kullanılmasına izin verilmez.

    13.2.7 Bu madde içinde bahsi geçmeyen her tür malzemenin öncelikle FIBA Dünya Teknik Komisyonu tarafından onaylanması gerekmektedir.

    13.2.8 Takımların en az iki adet formaları bulunmalıdır, ayrıca;


    Programda ismi ilk yazılan takım (evsahibi) açık renk forma (tercihen beyaz) giyecektir.


    Programda ismi ikinci sırada yazılan takım (konuk takım) koyu renk forma giyecektir.


    Bununla beraber iki takım anlaşmışsa, yukarıdaki hükmün tersi uygulanabilir.

    13.2.9 FIBA'nın resmi karşılaşmalarında bir takımdaki bütün oyuncular;


    Aynı renkte veya aynı renkleri içeren ayakkabı,


    Aynı renkte veya aynı renkleri içeren çorap giyecektir
     
  2. BIYIKLI

    BIYIKLI V.I.P V.I.P

    Katılım:
    14 Haziran 2006
    Mesajlar:
    1.329
    Beğenileri:
    13
    Ödül Puanları:
    1.130
    Banka:
    16 ÇTL
    MADDE 14. OYUNCULAR: SAKATLIK

    14.1 Oyuncuların sakatlanması halinde hakemler oyunu durdurabilir.

    14.2 Sakatlık olduğunda top canlıysa, hakemler oyun tamamlanana kadar, yani topu kontrolünde bulunduran takım sayı için şut atana, topun kontrolünü kaybedene, oyunu yavaşlatana veya top ölene kadar düdük çalmayacaklardır. Bununla beraber sakatlanan bir oyuncuyu korumak için, gerektiğinde hakemler oyunu derhal durdurabilir.

    14.3 Sakatlanan bir oyuncunun değiştirilmesi;


    Sakatlanan oyuncu oyuna derhal devam edecek hale gelemezse (yaklaşık 15 saniye içinde ) veya tedavi görürse bir (1) dakika içinde veya mümkün olduğu kadar çabuk değiştirilmelidir.


    Bununla beraber tedavi gören veya sakatlığı bir (1) dakika içinde geçen oyuncu oyuna devam edebilir ancak bu durumda takıma bir mola kaydedilecektir.


    Ancak oyuncu bir (1) dakika içinde oynayacak duruma gelemezse veya takımının molası kalmamışsa değiştirilmelidir.

    İstisna: Takım 5'ten az oyuncu ile devam etmek durumunda kalmışsa.

    14.4 Sakatlanan oyuncunun serbest atış yapması gerekiyorsa, atışları yerine giren oyuncu kullanacaktır. Sakatlanan oyuncunun hava atışına katılması gerekiyorsa, hava atışına yerine giren oyuncu çıkacaktır. Sakatlanan oyuncunun yerine giren oyuncu, daha sonra saatin çalıştığı dönemde oynamadan değiştirilemez.

    14.5 Antrenör tarafından oyuna başlayacaklar arasında gösterilen bir oyuncu, sakatlanır ve sakatığı başhakem tarafından ciddi kabul edilirse bir başkasıyla değiştirilebilir. Bu durumda rakip takım da, bir oyuncu değiştirme hakkına sahiptir.

    14.6 Hakem, kanaması veya açık yarası olan oyuncuyu oyun sahası dışına gönderecek ve değiştirilmesini sağlayacaktır. Oyuncu ancak kanaması durdurulduktan ve yarası tümüyle güvenli şekilde kapatıldıktan sonra oyuna dönebilir.
     

Sayfayı Paylaş