1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Özür Dileme Sanatı

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 4 Ocak 2012 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Özür Dileme Sanatı

    Elbert Hubbard ‘'Özür dilemeyin, telafi edin!'' der. Durumu düzeltmenin ilk adımı, kırılmış tarafın genellikle 3 duygusal safhadan geçtiğini anlamaktır:
    1- Acı: İncinmezlik maskesi parçalanmıştır, artık zarar görebileceğini anlamıştır.
    2- Nefret: Güvenini sarsan, emniyette olma duygusunu çalan kişiye kızar.
    3- Tereddüt: Kendini güvende hissedene kadar yakın olmaktan kaçınır.

    Acı çok şiddetliyse en yürekten sözler bile sağır kulaklara söylenmiş sayılır. Sadece telafi edici bir hareket acı veren hatırayı değiştirebilir ve kırılmış tarafın kalkanını indirip rahatlamasını sağlar. Bu, 3 safhanın 3 maddeyle dengelenmesiyle başarılabilir:

    1- Vicdan Azabı: Ona, onu kırmış olmanın sizi de üzdüğünü gösterin. Bunun en iyi yolu, üstüne basa basa ‘'Seni incittim, öyle değil mi?'' demektir. Bunu basit, candan bir açıklama izlesin: ‘'Biliyorum, hatalıydım ve sebep olduğum acını önemsiyorum!'' Samimiyet şarttır, çünkü biri acı çektiğinde açıklamalar bir şey değiştirmez.

    2- Tamir: Anlamlı bir hediye gibi basit bir jest, ufak yaralar için yeterli olabilir ama ciddi hatalar pişmanlığınızı herkesin önünde dile getirmenizi gerektirebilir. Yine de olmuyorsa, karşılık vermeden veya kendinizi savunmadan onu dinleyin; muhatabın rahatlayıp öfkesini serbest bırakmasına izin verin. Bu yöntem çok etkilidir, sonuç verir.

    3- Eski Haline Getirme: Tekrar incinme korkusunun üstesinden gelebilmek için kırılmış tarafın verilen sözlerden daha fazlasına ihtiyacı vardır, sadece davranışlarınızda içten bir değişme bu inancı ve güveni tamir edebilir. O hatayı kesin olarak bırakmak ve sinirlendiğinde daha uygun şekilde davranıp oluşan olumsuz kanaati değiştirmek gibi. Eski hale dönmek, muhatabı sıkıntı ve memnuniyetsizlikten kurtarmak için gerçekten çok çaba göstermelisiniz.

    Birini kırmak çoğu kere kırılmış olmaktan daha fazla acı verir. Vicdan azabı, tamir ve eski haline getirme adımlarıyla sevdiğiniz birini kırmanın yol açtığı acıyı geçirebilir; aynı zamanda size güvenilebileceğini gösterebilirsiiz. Devamlı yukarıdaki madde üzerinde çalışırsanız, sonunda sorumluluk muhataba geçer. Bir noktada kırgınlığı bırakmak ve size ikinci bir fırsat vermeye istekli olmak zorundadır. Bu güven verici hareketler olmadan zedelenmiş bir bağ iyileşmeye başlayamaz.
     

Sayfayı Paylaş