1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Panik Atağa Karşı Öneriler

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 3 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    • Günde 25-3 litre su için: Su vücuttaki tüm kimyasal olayların yapıtaşı Bu nedenle su miktarındaki değişiklikler metabolizmaları etkiliyor Böbreklerin etkin çalışabilmesi için kabızlığın önlenmesinde toksik maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasında rol alıyor

    • Kola gazoz gibi şekerli ve kafeinli içeceklerden uzak durun: Tansiyona şeker metabolizmasına ve kalp atımına etki edip panik atağı tetikliyor

    • Geleneksel veya Akdeniz beslenme tarzını tercih edin: Her öğünde her besin grubundan bulundurabilirsek vitamin ve mineral yetersizliği oluşması ihtimali azalıyor Çorba ile başlanan geleneksel beslenmede kan şekeri dengeleri daha sağlıklı oluyor

    • Glisemik indeksi yüksek besinlerden kaçının: Patates püresi pirinç pilavı beyaz ekmek mısır gevreği balkabağı kraker gibi yiyecekler kan şekerinde ani düşürüyor ya da yükseltiyor Bu durum da sinir sisteminde sorunlara neden oluyor

    • Kahve ve demli çay içmeyin: Bu tip içecekler çarpıntıya neden olabiliyor

    • Haftada 2-3 gün balık tüketin: Doymamış yağ asitleri açısından önemli Kanser ve psikolojik hastalıklara karşı koruyucu olduğu düşünülüyor

    • B vitamininden zengin besinleri yiyin: B vitaminleri sinir sisteminde etkin vitaminlerdir Eksikliklerinde nörolojik ve psikolojik sorunlar oluşabiliyor

    • Şeker ve şekerli gıdalardan uzak durun:
    Basit şeker içeren gıdalar tüketildiğinde kan şekerinde hızlı yükselmeler sonrasında hızlı düşüşler yaşanabiliyor Canınız şekerli bir tatlı istediğinde tercihiniz sütlü tatlı olsun

    • 3 ana ve 3 ara öğün şeklinde beslenin: Açlık sürelerinin uzamaması kan şekeri ve tansiyon dengelerinin korunması gerekiyor

    • Mercimek ve nohut gibi kuru baklagillerle tam tahıllı gıdaları tüketin: Bu besinler B vitamini açısından zengindir
     
  2. HAYAL__

    HAYAL__ * kaLp gözüyLe *

    Katılım:
    19 Aralık 2012
    Mesajlar:
    2.222
    Beğenileri:
    23
    Ödül Puanları:
    1.880
    Yer:
    İstanbul
    Banka:
    10 ÇTL

    Panik atak için bir kaç öneri..

    - Atak başladığı an sakin olun ve nefes alışlarınız arasında 3 e kadar sayın ve kısa nefes verin ... 10 defa bunu yapın

    - Atak başladığında ya da bunu hissettiğinizde düşüncelerinizi yada kendinizi mutlu olduğunuz şeylere yönlendirin.Ve bunu atak olmadan önce ve sonra da yapmaya devam edin.

    - Ayrıntılı iş ve uğraşlarla ilgilenin.. öR : Puzzle (yapboz) yapın
     

Sayfayı Paylaş