Panik Atağa Karşı Öneriler

Çağlayağmur

👪🤗
Süper Moderatör
Katılım
15 Arl 2010
Mesajlar
21,293
Beğeniler
4,999
Şehir
Ankara
Takım
GALATASARAY
#1
• Günde 25-3 litre su için: Su vücuttaki tüm kimyasal olayların yapıtaşı Bu nedenle su miktarındaki değişiklikler metabolizmaları etkiliyor Böbreklerin etkin çalışabilmesi için kabızlığın önlenmesinde toksik maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasında rol alıyor

• Kola gazoz gibi şekerli ve kafeinli içeceklerden uzak durun: Tansiyona şeker metabolizmasına ve kalp atımına etki edip panik atağı tetikliyor

• Geleneksel veya Akdeniz beslenme tarzını tercih edin: Her öğünde her besin grubundan bulundurabilirsek vitamin ve mineral yetersizliği oluşması ihtimali azalıyor Çorba ile başlanan geleneksel beslenmede kan şekeri dengeleri daha sağlıklı oluyor

• Glisemik indeksi yüksek besinlerden kaçının: Patates püresi pirinç pilavı beyaz ekmek mısır gevreği balkabağı kraker gibi yiyecekler kan şekerinde ani düşürüyor ya da yükseltiyor Bu durum da sinir sisteminde sorunlara neden oluyor

• Kahve ve demli çay içmeyin: Bu tip içecekler çarpıntıya neden olabiliyor

• Haftada 2-3 gün balık tüketin: Doymamış yağ asitleri açısından önemli Kanser ve psikolojik hastalıklara karşı koruyucu olduğu düşünülüyor

• B vitamininden zengin besinleri yiyin: B vitaminleri sinir sisteminde etkin vitaminlerdir Eksikliklerinde nörolojik ve psikolojik sorunlar oluşabiliyor

• Şeker ve şekerli gıdalardan uzak durun:
Basit şeker içeren gıdalar tüketildiğinde kan şekerinde hızlı yükselmeler sonrasında hızlı düşüşler yaşanabiliyor Canınız şekerli bir tatlı istediğinde tercihiniz sütlü tatlı olsun

• 3 ana ve 3 ara öğün şeklinde beslenin: Açlık sürelerinin uzamaması kan şekeri ve tansiyon dengelerinin korunması gerekiyor

• Mercimek ve nohut gibi kuru baklagillerle tam tahıllı gıdaları tüketin: Bu besinler B vitamini açısından zengindir
 

HAYAL__

* kaLp gözüyLe *
Katılım
19 Arl 2012
Mesajlar
3,087
Beğeniler
23
Şehir
İstanbul
#2

Panik atak için bir kaç öneri..

- Atak başladığı an sakin olun ve nefes alışlarınız arasında 3 e kadar sayın ve kısa nefes verin ... 10 defa bunu yapın

- Atak başladığında ya da bunu hissettiğinizde düşüncelerinizi yada kendinizi mutlu olduğunuz şeylere yönlendirin.Ve bunu atak olmadan önce ve sonra da yapmaya devam edin.

- Ayrıntılı iş ve uğraşlarla ilgilenin.. öR : Puzzle (yapboz) yapın
 

Benzer konular

Top