1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Pankreasınızı korurken kilolarınızı da verin.

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Düş tarafından 11 Mart 2014 başlatılmıştır.

  1. Düş
    No Mood

    Düş Septik bir KADIN Özel üye

    Katılım:
    20 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.935
    Beğenileri:
    2.064
    Ödül Puanları:
    5.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Banka:
    1.166 ÇTL
    Daha az ve uzun aralıklarla yemek, pankreasın dinlenmesi için gerekli ise de yeme içeriği de pankreası korumada önemli. Pankreasınızı korumak için nasıl beslenmeniz gerektiğini Dr. Ayça Kaya anlatıyor.

    Pankreasımız, vücudumuzun hem sindirim enzimlerini salgılayan hem de sindirilen yiyeceklerin kullanımı için gerekli hormonları salgılayan organımızdır. Yani hem sindirim hem hormon organıdır. Kendini yenileme özelliği yoktur.

    Yediklerimiz ve içtiklerimizden o kadar etkilenir ki, ağzınıza giren her lokmada hemen aktive olur ve çalışmaya başlar.

    Son yıllarda pankreas kanserlerinde ve şeker hastalığında inanılmaz bir artış var. Şunu hemen belirtmekte fayda var, şeker hastalığının doğrudan pankreas kanserine neden olduğu düşünülmüyor. Ancak her iki hastalık da insanın yaşam süresini kısaltabiliyor ve yaşam kalitesini olumsuz etkiliyor.

    İşte bu hastalıklardan korunmanın ana fikri: "DAHA AZ YE, DAHA UZUN ARALIKLARLA YE Kİ DAHA AZ İNSÜLİN, DAHA AZ SİNDİRİM ENZİMLERİN SALGILANSIN VE DAHA AZ YORGUN PANKREASIN OLSUN."

    Daha uzun aralıklarla ve daha az yerseniz, pankreasınıza dinlenmesi ve rahatlaması için biraz zaman kazandırmış olursunuz. Her ne kadar beslenme aralığı ve zamanı pankreasın dinlenmesi için gerekli ise de aynı zamanda yeme içeriği de pankreası korumada önemlidir.

    İşte size pankreasınızı korumanız için beslenme içeriği önerileri:
    • Basit şekeri ne kadar az tüketirseniz pankreasınız o kadar az çalışır, o kadar az insülin üretir. Bu demektir ki basit şekerle yapılmış her şey (reçel, tatlı, kek, kurabiye...) pankreasımızı yorar.
    • Yağı ne kadar az tüketirsek, o kadar az yağ sindirim enzimi olan Lipaz salgılanır, pankreas o kadar rahat eder. O zaman kızartmalar, mayonezler, soslar, kıymadan yapılan etler, cipsler ve pastane ürünlerinden uzak durmakta fayda var.
    • Özellikle katkılı yiyecekler; salam, sosis gibi şarküteri ürünleri, içerdikleri nitrozaminlerle direkt midede, pankreasta kanserli hücrenin oluşmasına neden olabiliyor.
    • Yanmış yiyecekler ve kömür dumanına maruz kalmış yiyeceklerde de kanserojen maddeler oluşuyor (mangalda yapılan çok yağlı köfteler, tavuk kanadı gibi etin yağlı bölümleri ve parça etler yağla terbiye edildiyse bu risk artıyor.)
    • Uzun ömürlü ve paketli yiyecekler de içerdiği katkı malzemeleri nedeniyle kanserleşmeye neden olabiliyor.
    • Meyve şekerini de unutmamak gerekiyor. Meyveler her ne kadar çok sağlıklı yiyecekler de olsalar, kanserden koruyan maddeler de ihtiva etseler, şeker oranlarının yüksek olduğunu unutmamak gerekiyor. Günde en fazla üç porsiyon meyve yemek yeterli olur. Fazlası yine kan şekerinin yükselmesine, şeker hastalığına ve şişmanlamaya neden olur.
    • Yüzyılın kabusu sigarayı da unutmamak gerekiyor. Bütün kanserlerde olduğu gibi pankreas kanserinin de sıklığını artıran en büyük risklerden biri.
    • Pankreası en çok yoran alkoldür. Pankreas iltihabına, şeker hastalığının kötüleşmesine ve uzun süreli kullanımı pankreas kanserine neden olur. Aynı zamanda kalorisi çok yüksektir, direkt şişmanlatır.
    • Daha çok mevsim sebzelerinden, süt, yoğurt, ayran, çökelek, badem, fındık, ceviz gibi yağlı tohumlar, tam buğday unu, bulgur, yağsız et ve balık ağırlıklı bir beslenme pankreasımız için daha sağlıklı olacaktır.
    • Pankreas kanlanmasını artıran en önemli yaşamsal davranış harekettir. O zaman pankraeasımızı koruyalım, kilolarımızdan kurtulalım diyorsak, her gün yarım saat yürüyüş yapalım.
     

Sayfayı Paylaş