1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Pişmiş Sebzelerde Daha Çok Vitamin Var

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 12 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Gıda Araştırma Enstitüsü'nden uzmanlar en yararlı sebzelerin haşlanmış ve fırınlanmış şekliyle tüketilen sebzeler olduğunu kaydetti.

    HAVUÇ
    Örneğin havucu çiğ yememizin pek de bir manası yoktur. Çünkü içerisindeki beta-karoteni haşlanmadığı takdirde alamayız. Dahası haşlanmış havuçtaki antioksidan içeriği çiğ olandan 3 kat daha fazladır.

    ISPANAK VE BROKOLİ
    Pişmiş ıspanak ve brokoli de çiğ formdakinden çok daha sağlıklıdır. İçerdiği karotenoit miktarı %30 daha fazladır. Çiğ halinde ise sadece %3 karotenoit bulunur.

    DOMATES
    Haşlanmış ve fırınlanmış domates çok daha faydalıdır. Çünkü ısıtma işlemi domatesin içerisindeki likopenin vücut tarafından alınmasını kolaylaştırır. Milliyet'te de yer alan habere göre likopen kan damarları sorunları ve kanser riskinin azaltılmasında öenmli rol üstlenen bir antioksidandır.

    SEBZELERİ FIRINLAYIN
    Sebzeleri fırında pişirmek tadını en çok korumaya yardımcı olan pişirme yöntemidir. Sürekli fırınlama imkanının yoksa haşlamak da aynı lezzet ve vitamini almanıza yardımcı olacaktır.
     

Sayfayı Paylaş