1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Portakalın 13 faydası

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 9 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Turuncu renk size ne hissettiyor? Sevinç duygusu, refah, neşe gibi duyguları teşvik eden turuncu rengin en yakın tonlarından olan portakal rengi, adını portakal meyvesinden alıyor. Aslında portakal da yediğinizde benzer güzellikler veriyor.
    Aperatif olarak oldukça iyi bir seçim olan portakal, enerji veren bir meyvedir. Sporcuların sıklıkla tercih ettiği meyveler arasında ilk sırada yer alır.
    İlk olarak M.Ö. 2500 yılında Çin’de yetiştirilen portakalın tarihi oldukça eskiye dayanıyor. 1.yy’da Romalılar tarafından Hindistan’dan getirilen portakal Roma’ya dikiliyor.
    Kristof Kolomb, 1493 yılında Kanarya Adaları ve Atlas Okyanu genelindeki yerlere turunç tohumları getiriyor. 1518 yılında Panama, Meksika ve Brezilya’da portakal yetişmeye başlıyor.
    Dünya üzerinde portakal; çikolata ve vanilyadan sonra en sevilen 3.lezzettir.

    Portakal; deri, akciğer, meme, mide ve kolon dahil olmak üzere kanser çeşitlerinde mücadele için etkili bir meyvedir.
    Düzenli portakal yemek, böbrek hastalıklarını önler ve böbrek taşı riskini azaltır.
    Japonya’da yapılan araştırmalara göre, mandalina ve portakal yemek, karaciğer üzerindeki hastalıklara karşı mücadeleyi güçlendiriyor. Bunun karotenoidler ve A vitaminine bağlı olduğu düşünülüyor.
    Portakal lifli bir meyve olduğundan, kolesterolü düşürmeye yardımcıdır.
    Potasyum açısından zengin olan portakal, kalp fonksiyonlarını düzenlemede büyük destekçidir. Potasyum düzeyleri çok düşük olanlarda, aritmi denilen anormal kalp ritmi gelişebilir.
    Portakal, serbest radikalleri nötralize ederek hücreleri koruyan C vitamini açısından zengindir.
    Portakalda bulunan polifenollerin bolluğu, viral enfeksiyonlara karşı korunmayı destekler.
    Sindirim salgılarını uyarır ve kabızlığı gidermeye yardımcı olur.
    A vitamini ve karotenoidler, maküler dejenerasyonu önlemeye yardımcı olarak, göz sağlığınızı destekler.
    Portakal, kan basıncını düzenlemeye yardımcı olur ve kan basını koruyan magnezyuma sahiptir.
    Portakallar beta-karoten dolu serbest radikallere karşı cildi korur ve yaşlanma belirtilerini önler. Hücre hasarını koruyan güçlü bir antioksidandır.
    Portakal asidik olmasına rağmen, vücudu dengeleyen alkali mineraller içerir. Benzeri içerik limonda da vardır.
    Tüm meyveler gibi portakalda da basit şeker vardır ancak oranı düşüktür. Kan şekeri ve insülin sorunu yaşamanıza neden olmaz.
     

Sayfayı Paylaş