1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Ramazan'da Kilo Almamak İçin!

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 6 Ağustos 2011 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Ramazan'da 16 saati bulan oruç süresi metabolizmayı yavaşlattığı için yemeği hızlı ve çok yemek kilo problemlerine yol açabilir. İftar ve sahurda nelere dikkat edilmeli?

    [​IMG]

    Uzun süre aç kalıyoruz, sonra bir anda nefis yemeklere hücum ediyoruz...

    Ancak bu çok da sağlıklı değil...

    Ramazan'da 16 saati bulan oruç süresi metabolizmayı yavaşlattığı için yemeği hızlı ve çok yemek kilo problemlerine yol açabilir.

    İftar deyince akla kebaplar,tatlılar geliyor..

    Ancak beslenme uzmanlarına göre iftar sofrası hafif olmalı..

    Zira 16 saati oruçlu geçiren kişinin metabolizması yavaşlıyor.

    İftarda bir anda yemeğe yüklenmek birçok riskin yanısıra aşırı kilo alınmasına da yol açabiliyor.

    Eğer Ramazan'dan aşırı kilolar ile çıkmak istemiyorsanız uzmanlara kulak verin.

    Beslenme Uzmanı Derya Şahin,"İlk olarak 2 su bardağı su ile orucu açtıktan sonra hurma veya kuru kayısıyla şeker dengesini sağladıktan sonra 1 kase çorbayla öğünümüze başlamamız gerekiyor" diye uyarıyor:

    -Çorbadan sonra 10 dakika beklemekte de fayda var.

    -"Mide problemlerine karşı en büyük önlem olacaktır.Bu arada yoğurt ve salatayla vakit geçirebilirsiniz.Çünkü hem kan şekerinizi dengeleyecek hem protein karbonhidrat hem de salatadaki posaya ihtiyacınız var."

    -İftarda bamya kabak gibi sebze yemeklerine ağırlık verilmeli.

    -Et tüketilmesinde de sorun yok, ancak aşırı yağlı olmamasına dikkat edilmeli.

    -"Et için maksimum 150 gram, minimum 50 gram kadar et yeterli. Hergün et yemeye özen gösterelim ama kolestrolü olanlar beyaz et tüketsin. 3 köfte büyüklüğü kadar tavuk eti."

    Fazla kiloya karşı bir altın kural daha..

    -"İftardan sonra 1 buçuk 2 saat sonra yarım saat yürüyüş egzersiz yaparak metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz."

    -
    Tatlı tercihinizin sütlü tatlılardan yana olması da önemli...

    Sahura gelince..

    -Sahur sofranızda kahvaltılıkları tercih etmeniz öneriliyor.

    "-Protein kaynağı peynir, yumurta, süt alıyoruz ki, bunlar bizi uzun süre tok tutacağı için tercih edebiliriz.Tam tahıllı ekmek arasına bol beyaz peynirli, közlenmiş kırmızı biberli bir tost içerisine 2-3 tane tam ceviziçi ekleyebilirsiniz. Böylece doyma hissini artırabilirsiniz, yanında 1 bardak süt, uzun süre tok hissetmenizi sağlar"

    Son bir uyarı...

    İftardan sahura kadar günde 15 bardak suyu mutlaka için.
     
  2. patik

    patik Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    24 Aralık 2009
    Mesajlar:
    2.337
    Beğenileri:
    367
    Ödül Puanları:
    3.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Hemşire
    Yer:
    Kayseri
    Banka:
    512 ÇTL
    Bu kadar detay insanı yorar. Zaten sıcaklardan dolayı kimse yemek yemiyor, herkes su içiyor.
     

Sayfayı Paylaş