1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Resimli Boyun Egzersizleri

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Suskun tarafından 31 Ekim 2009 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Boyun kasılmasına karşı ve boyun ağrıları çekenler için işlerine yarayacak ve sorunlarını kökten halledecek olan boyun egzersizleri , ayrıca hamilelik sonrası veya kilolardan arda kalan gıdık eritme yöntemini de içeriyor.

    Gıdık eritme hareketleri olarak da görebilirsiniz egzersiz hareketlerini.

    Boyun kireçlenmesine iyi gelen hareketler resimleriyle de anlatılarak anlaşılması oldukça basitleştirilmiştir.

    1. Başlangıç Pozisyonu (Nötral Pozisyon)


    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    Boyun egzersizleri esnasında boynun düzgün pozisyonda tutulması önemlidir.

    Bu nedenle önce nötral pozisyon denilen pozisyon oluşturulur. Bu amaçla baş boyun düz hale gelinceye kadar arkaya çekilir.

    Bu sırada yüz tam karşıya bakmalıdır.

    Egzersizler bu pozisyon korunarak yapılır.

    2. Kas güçlendirme Egzersizleri

    a) Başı Öne Eğmeye Direnç


    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    Eller Alna konulur. Baş öne doğru itilmeye çalışılırken eller ile direnç verilerek engellenir.

    Ona kadar sayılır ve Bırakılır

    Hareket üç defa tekrarlanır.

    b) Başı Arkaya eğmeye direnç


    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]
    Eller Başın arkasına konur. Baş arkaya doğru itilmeye çalışılırken, eller ile direnç verilerek engellenir.

    10a kadar sayılır ve bırakılır. Hareket üç defa tekrarlanır.

    c) Başı yana eğmeye direnç

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    Sağ el başın sağ tarafına konur. Baş sağa doru itilmeye çalışılırken, sağ el ile direnç verilerek engellenir.

    10a kadar sayılır ve bırakılır.

    Hareket üç defa tekrarlanır. Aynı hareket sol el ile sola doğru tekrarlanır.

    d) Başı döndürmeye direnç

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    Sağ el başın arka tarafına, Sol el şakağa konulur.

    Sağ omzun üzerinden bakmaya gayret eder gibi elin direncine karşı baş sağ dönmeye zorlanır.

    Bu durumda 10a kadar sayılır ve Bırakılır.

    Hareket el değiştirerek aksi yönde tekrarlanır.

    e) Omuz kavşağını güçlendirme

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    Eller göğüs hizasında burun hizasında ve baş üstünde birleştirilip birbirine doğru itilir.

    Veya çekilir..

    Her hareket sırasında 10a kadar sayılır ve hareket 3 defa Tekrarlanır.

    3. Boyun hareket açıklığını korumaya yönelik Egzersizler.


    a) Baş yavaşça sağa döndürülür ve 3e kadar sayılır. Daha sonra başlangıç Pozisyonuna getirilerek dinlendirilir. Aynı hareket aksi yönde yapılır. Hareket 5 defa tekrarlanır.

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    b) aşırı zorlanmaya sebep olmadan baş çene göğse değecek kadar öne eğmeye çalışılır. Daha sonra başlangıç pozisyonuna getirilerek dinlenilir. Baş yavaşça arkaya bükülür. Tekrar başlangıç pozisyonuna getirilerek dinlendirilir. Hareket 5 defa tekrarlanılır. (yaşlılara tavsiye edilmez.)

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    c) Baş yavaşça kulak omza değecek kadar sağa eğmeye çalışılır. daha sonra başlangıç pozisyonuna getirilerek dinlenilir. Hareket aksi yönde Tekrarlanır. Tekrar başlangıç Pozisyonuna getirilerek dinlenilir ve hareket 5 defa tekrarlanır

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    d) Baş saat yönünde mümkün olduğu kadar geniş ve tam bir çember çizecek şekilde (yukarı sola aşağı sağa) döndürülür. Aynı hareket saatin aksi yönünde tekrarlanır. Daha sonra başlangıç pozisyonuna getirilerek dinlenilir. Hareket 3 defa tekrarlanır (yaşlılara tavsiye edilmez)

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    e) omuzları arkada birleştirme: Her iki omuz yukarı doğru kaldırılarak arkada birleştirilir. hareket 10 defa tekrarlanır.

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    Gıdık Eritme: gıdı eritmek için ihtiyacınız olan tekşey TATLI KAŞIĞI tatlı kaşığının sap kısmı ağzınıza alıyosunuz alt çene biraz dışarı çıkıcak üst dudakla aşağı doğru baskı verip alt dudakla yukarı doğru itmeye çalışıyosunuz ve çene boyun kalsarınız geriliyo.
     

Sayfayı Paylaş