1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Romatizmayla Barışık Yaşamanın Yolları!

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve İLkİm* tarafından 1 Nisan 2010 başlatılmıştır.

  1. İLkİm*
    Avare

    İLkİm* MaviKuş ~ Özel üye

    Katılım:
    22 Kasım 2009
    Mesajlar:
    3.474
    Beğenileri:
    153
    Ödül Puanları:
    3.480
    Banka:
    136 ÇTL
    Romatizmayla Barışık Yaşamanın Yolları!
    Yaşam şeklinizde birkaç değişiklik yaparak, romatizmayla barışık yaşayabilirsiniz.


    Romatizmal hastalıklarda en gerekli şartlardan biri fiziksel aktivitedir. Hangi egzersiz tipinin size uygun olduğunu ise doktorunuzdan öğrenmelisiniz. Eklem ağrılarına en iyi gelen çözümlerden birisi, düzenli yapılan egzersizlerdir. Bu sayede hem ağrılarınız azalır, hem de esneklik ve dayanıklık kazanmış olursunuz.

    Egzersiz yapmayı yaşamınızın bir parçası haline getirmeniz gerekiyor. Yürüyüş ve aerobik gibi egzersizler, özellikle romatizma hastaları için son derece yararlıdır.

    Kilo fazlanız varsa, bunun romatizma için hiç iyi olmadığını bilmelisiniz. Fazla kilo demek, vücudun daha fazla yükü taşıması demektir. Özellikle diz, kalça, sırt ve ayak eklemlerinize binen yük, ağrılarınızın artmasına sebep olacaktır. Kilo vermek vücudun yükünü hafifleteceği için, ağrılarınızda da azalma olduğunu göreceksiniz.

    Sigaradan uzaklaşın! Sigara osteoporoz riskini ciddi anlamda yükseltiyor. Bu yüzden kemikleriniz açısından sigara çok zarar veriyor. Sigara içiyorsanız, bırakmak için mutlaka bir uzmandan yardım alın.

    Yeme alışkanlıklarınızı değiştirin. Sebze, meyve, baklagiller ve zeytinyağlılardan oluşan bir beslenme düzenine geçin. Yakınmalarınız azalacaktır.

    Uykunuz vücudunuzun en önemli ihtiyaçları arasında yer alır. Günde 8 saat sağlıklı bir uyku uyumaya özen gösterin. Gün içinde sık sık dinlenmek için molalar verin.

    Stresin eklem ağrılarında çok önemli bir yeri olduğunu biliyor musunuz? Stres herkes için gözle görülmeyen tehlikeler arasında yer alır. Ancak sizleri için daha büyük önem taşır. Stresli anlarda vücut gerilir. Eklem ağrıları ve yorgunluğa sebep olur.

    Elbette dış görünüşünüze önem veriyorsunuz. Güzel giyinmek istiyorsunuz. Ancak atlamamanız gereken bir nokta var. Bazı günler şişlik ve ağrı hissettiğinizde, giyiminizi sağlığınızın önüne koymayın. Sizi rahat ettirecek kıyafetler tercih edin. Vücudunuzu sıkacak kot pantolon ve kalın yün kumaşlardan kaçınmanız sizin için iyi olacaktır.

    Giyeceğiniz ayakkabı konusunda çok titiz davranmanız gerekiyor. Eğer ayaklarınızda sürekli ağrı varsa, profesyonel bir ayak bakım uzmanından yardım alın. Ayaklarınızdaki hassas bölgelerde basıncı engellemek için, büyük ayakkabı almayın. Ancak ayakkabı seçimini, ayağınızın şiş olduğu günün geç saatlerinde yapmanızda fayda olacaktır.
     

Sayfayı Paylaş