1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Saçlarınız için bunları bol bol yiyin

Konusu 'Bakım & Makyaj & Güzellik' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 24 Şubat 2014 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Saç sağlığınız kalıtımsal, çevresel ve psikolojik etmenlerin dışında aynı zamanda beslenme alışkanlıklarınızdan da etkilenir.

    Saç sağlığınız kalıtımsal, çevresel ve psikolojik etmenlerin dışında aynı zamanda beslenme alışkanlıklarınızdan da etkilenir. Bunun sebebi saçlarınızın besin kaynağının vitaminler ve mineraller olmasıdır. Özellikle yüksek oranda protein içeren besinleri tercih etmek saç sağlığı için oldukça önemlidir.


    [​IMG]

    Peki, saçlarınızı besleyen gıdaları biliyor musunuz?


    Yumurta
    Yüksek oranda protein, biotin ve B12 vitamini içeren yumurta saçlarınızın sağlığı açısından oldukça önemlidir. Saçınızın normal uzama hızını korumasına destek olan protein aynı zamanda saçlarınızın güçlenmesini sağlar.

    [​IMG]

    Somon Balığı
    Deniz ürünlerinin içerisinde bulunan Omega-3 yağ asitleri özellikle somon, sardalye, uskumru ve ton balığında yüksek oranda bulunur. Aynı zamanda protein, B12 ve demir de içeren deniz ürünlerini tüketmeye özen göstermek gerekmektedir.

    [​IMG]

    Baklagiller
    Fasulye, bakla, nohut, soya, mercimek ve bezelye sebzelerin içeriğindeki yüksek oranda protein, B vitamini ve magnezyum, potasyum, kalsiyum ve demir mineralleri bulunur. Baklagilleri saç sağlığınız açısından öğle veya akşam yemeklerinizde tercih etmenizde fayda vardır.

    [​IMG]

    Havuç
    A vitamini saç derisinin sağlığı açısından oldukça önemlidir. Havuç dışında kırmızı renkli meyvelerde de bulunan A vitamini almayı ihmal etmemelisiniz.

    [​IMG]

    Tam Tahıl
    Tam tahıllı gıdalar içeriğinde B vitamini, çinko ve demir içerir. Saçlarınızın yağ üretimini dengeleyen çinko, saç köklerini besleyen demir ve saçların canlılığı için gerekli olan B vitamini almak için öğünlerinizde tam tahıllı ekmekler veya kahvaltılık gevrekler tüketebilirsiniz.


    [​IMG]

    Koyu Yeşil Yapraklı Sebzeler
    Ispanak, brokoli, roka, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler A ve C vitaminleri açısından zengin olup aynı zamanda kalsiyum ve demir de içerirler. Saçlarınızın kuru ve sert olmasını istemiyorsanız bol bol yeşil yapraklı sebzeler tüketmeye özen gösterin.

    [​IMG]




    Kaynak:Habertürk
     
    KıRMıZı ve _nehir_ bunu beğendi.
  2. KıRMıZı
    Aşık

    KıRMıZı TeK BaşıNa CUMHURİYET V.I.P

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    27.183
    Beğenileri:
    4.780
    Ödül Puanları:
    11.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Karmaşıkkk
    Yer:
    TÜRKİYE
    Banka:
    377 ÇTL
    Hmm...biraz daha çok yemeliyim..
     
    MeRciMeK bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş