1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Sağlıklı ve dengeli beslenme

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 30 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    İnsan vücudunun temel ihtiyaclarını ancak dengeli ve sağlıklı beslenme ile karşılıyabilir. Bunun dışında bir yol sağlıklı ve dengeli beslenmeyi bozacaktır.Acaba günümüzde dengeli ve sağlıklı beslenebiliyormuyuz ? Zaman geçtikçe yediğimiz yiyecekler hormonlanıyor besin değerleri düşüyor , yani biz sağlığımızdan oluyoruz. Sağlıklı ve Dengeli beslenme asıl bu zamanlarda dikkat etmeliyiz çünki önceki zamanlarda hava bukadar pis değildi sular toprak vs.. Gün geçtikçe durumları dahada bozuluyor. Sağlıklı ve Dengeli beslenmek için yapmamız gereken kurallar aşağıda yazıyor. Kendimize eşimize çocuklarımıza dikkat edelim …

    Gıdalar içerdikleri besin öğelerinin benzerlikleri itibari ile dört gruba ayrılırlar.

    * Süt , Yoğurt , Peynir grubu:

    Bu gruptaki besinler , protein , hayvansal yağlar , kalsiyum , fosfor , B2 , B12 ,A vitaminleri açısından zengindir.

    * ET, YUMURTA VE KURU BAKLAGİLLER GRUBU:

    Kırmızı et , tavuk eti , balık , yumurta ,kuru fasulye ,nohut ,mercimek gibi gıdaların dahil olduğu bu grubun besinleri başlıca protein kaynağıdır. Ayrıca doymuş ve doymamış yağlar B vitamini , E vitamini , demir , çinko gibi elementleri içerirler.

    * TAZE MEYVE VE SEBZE GRUBU:

    Bu gruptaki besinler vücut için kalsiyum , demir , magnezyum , A , B , C , E , B12 vitaminleri ve folik asit kaynağıdır.

    * TAHIL GRUBU:

    Karbonhidrat içerikleriyle başta gelen enerji kaynağıdırlar. Ayrıca B ve E vitamini içerirler.
     

Sayfayı Paylaş