1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Sait Faik Abasıyanık'ın hikaye anlayışı

Konusu 'Edebiyat / Kitap' forumundadır ve Suskun tarafından 16 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    22.970
    Beğenileri:
    309
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    21.078 ÇTL
    Sait Faik Abasıyanık'ın hikaye anlayışı
    Cumhuriyet sonrası dönemde Türk hikâyeciliğinin en önemli yazarlarındandır. Hikâyeleri Çehov tarzı hikâyeciliğin örneklerinden sayılır. İstanbul'daki yaşam Sait Faik'in hikâyelerinin asıl konusunu oluşturur; bu açıdan o, tam bir İstanbul hikâyecisidir. İstanbul'un kalabalık semtlerinde, kenar mahallelerinde, balıkçıların arasında, adalarda, Köprü'de ya da Tünel'de dolaşan yazar gözlemlediği yaşamı ve insanları anlatır. Deniz kıyısı, balıkçılar, vapur iskelesi, yolcu vapuru, bir boyacı çocuk, ihtiyar bir di-lenci, Adalar'daki yaşam onun hikâyelerinin asıl öğeleri gibidir. Sait Faik için yazmak bir ihtiyaçtır. Son derece akıcı, etkileyici, özentiden uzak, yalın bir anlatımı vardır. Onur hikâyelerinde konu ve olaydan çok değişik zaman dilimleri ve insan görünümleri ön plandadır. Semaver, Sarnıç, Şahmerdan, Alemdağda Var Bir Yılan, Havada Bulut, Kampanya, Lüzumsuz Adam, Son Kuşlar hikâye; Medar-ı Maişet Motoru ve Kayıp Aranıyor romantüründeki eserleridir.
     
  2. dderya
    Uykumvar

    dderya kOkOşŞ AdminE

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    12.139
    Beğenileri:
    7.956
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Kadın
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    203 ÇTL
    • İstanbul öykücüsü olarak tanınır. İstanbul’un kenar mahallelerinde, deniz kıyılarında balıkçıların arasında, köprü altında, tünele dolaşan sanatçı buralarda karşılaştığı insanları anlatmıştır.
    • Öykülerinde yaşama sevincini ve arzusunu dile getirmiştir. Öyküleri biçim, teknik, dil ve anlatım özellikleri bakımından olay öykücülüğünden ayrılır. Cumhuriyet dönemi klasik öykü anlayışını yıkmıştır. Konu ve olaydan çok insanların görünümleri ön plandadır.
    • Durum öyküsünün temsilcisidir. Türk edebiyatında “Çehov” tarzının yaygınlaşmasını sağlamıştır. Sade özentiden uzak akıcı etkileyici bir dil ve anlatımı vardır. Sanat kaygısı taşımaz.
    • Dünyaya bakış felsefesini “Her şey, bir insan sevmekle başlar” sözüyle özetlemiştir.
    • İyi bir gözlemcidir. Şiirsel bir anlatımı vardır.
    Eserleri:


    • Öykü: Semaver, Sarnıç, Şahmerdan, Lüzumsuz Adam, Havada Bulut, Kumpanya, Az Şekerli, Son Kuşlar, Havuz Başı, Tüneldeki Çocuk, Alemdağ’da Var Bir Yılan
    • Roman: Kayıp Aranıyor, Medar-ı Maişet Motoru (Birtakım İnsanlar)
    Semaver: Öyküde, İstanbul’da Halıcıoğlu’ndaki bir fabrikada işçi Ali’nin, annesiyle geçirdiği mutlu günleri anlatır. Annesinin her gün, sabah ezanıyla kaldırdığı Ali, kızarmış ekmek kokan odada semaverin kaynayışına dalar. Semaver onu her sabah hayata yeniden bağlayan, evlerinin saadeti, büyük bir moral kaynağı haline gelmiştir. Semaver, onun dünyasında içinde ne ıstırap, ne grev, ne de patron olan bir fabrika olarak canlanırdı. Ali’nin annesine ölüm, bir misafir, bir başörtülü, namazında niyazında bir komşu hanım gelir gibi gelir. Ali annesini bir sabah vakti, semaverin başında ölü bulur. Evlerinin saadet kaynağı “Semaver” bir daha kaynamaz o evde.


    Kayıp Aranıyor: Eski bir konsolos kızı olan Nevin birkaç dil bilen, yabancı ülkelerde okumuş birisidir. Hayatı bolluk ve rahatlık içinde geçmiş olan Nevin, evliliğinden memnun değildir. İnsanlarla rahat konuşması ve hareketlerini kısıtlamaması dedikodu konusu olmuştur. Nevini çekemeyenler onun şımartılmış bir kız olduğunu, onunla bununla gönül eğlendirdiğini kahvede konuşmaya başlamışlardır. Kocası Özdemir ise onu hiçbir zaman sevmemiştir. Ona lüzumlu bir eşya muamelesi göstermiştir. Bu sırada Nevin, Cemal’le dolaşmaya başlar. Gittiği her yerde ihtiyacı olan huzuru aramaktadır. Kocasının onu aldattığını gören Nevin, eşinden ayrılmak ister. Çevredekiler bu ayrılığın Nevinin hareketlerinden kaynaklandığını düşünseler de Nevin, kocasını başkasıyla yakaladığından bahsetmez. Kocasından boşandıktan sonra tekrar İstanbul’a döner. İstanbul’da bir tiyatro kurmaya çalışır fakat başaramaz. Bir süre sonra Cemal’den de ayrılır. Anadolu’ya giden bir trenden bilet alır ve babasına bir mektup yazar. Artık Ayşe ismiyle yeni bir hayata başlayacaktır. Konsolos Vildan Bey, yıllarca gazetelere, “Kayıp Aranıyor” ilanı verir ancak kızından hiçbir haber alamaz.
     
Benzer Konular
  1. Suskun
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    6.219
  2. KıRMıZı
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    2.032
  3. Paradoks ~
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    5.338
  4. -araz-
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    1.488
  5. kAşİf
    Mesaj:
    7
    Görüntüleme:
    765
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş