1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Şeker hastaları nelere dikkat etmeli?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 3 Nisan 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL

    Kilolu, tansiyon problemi olan ve kan yagları yüksek şeker hastalarına öneriler...

    Diyabeti olmayan aynı yaştaki hemcinslerine göre, diyabetli kişilerde kalp krizi riski 4 misli, inme riski 2 misli daha yüksek. Tansiyonun yüksek ve kanda kötü (LDL) kolesterolün yüksek, iyi (HDL) kolesterolün düşük ve trigliserid miktarının yüksek olması bu riskleri artırır. Özellikle kan şekerinin kontrol altında olmadığı dönemlerde sıklıkla böyle bir tablo ile karşılaşılır.

    Tansiyonu yüksek hastalarda yiyeceklerle alınan günlük sodyum miktarının 2-3 grama düşürülmesi faydalıdır, bu yaklaşım başlangıçta tansiyon düşürücü ilaç alınmasını geciktirebilir veya kullanılan ilaç sayısı ve dozlarının azaltılmasını sağlayabilir. Marketlerde satılan düşük sodyumlu ürünler yararlı, ancak çoğu kez pahalıdır. Hazır yiyeceklerin çoğunda (örn. Hazır çorbalarda) tuz miktarı fazladır. Ürün etiketinden bir porsiyondaki tuz miktarını okuyun. Taze sebze-meyve, işlenmemiş tahıl ürünleri, pirinç, bulgur, çiğ et ve et ürünlerinde ilave sodyum yoktur.

    Ayrıca aşağıdaki hususları dikkate alın:

    *Yemeklerinizi az tuzlu pişirin.
    *Sofrada tuzluk kullanmayın.
    *Sandviç yapacaksanız işlenmemiş peynir veya et kullanın.
    *Konserve ürünler kullanmayın, kullanmak zorunda iseniz suyunu süzün, gerekirse temiz sudan geçirin veya suda bekletin.
    *Hazır gıdalarla birlikte verilen sosları kullanmayın.

    KAN YAĞLARINI DÜŞÜRMEK İÇİN ÖĞÜN ATLAMAYIN

    *Her gün en az 30 dakika orta şiddette egzersiz yapın; en azından hızlı tempoda yürüyün.
    *Yiyeceklerinizdeki yağ miktarını, özellikle doymuş-katı yağ miktarını azaltın; et, süt, yumurta miktarlarını yüksek tutmayın.
    *Posalı yiyeceklere; sebze ve meyvelere ağırlık verin.
    *Öğünlerinizi atlamayın, öğün aralarını 4 saatin üzerinde tutmayın.
    *Gerekiyorsa doktorunuzun önereceği tansiyon ve lipid düşürücü ilaçlarınızı kullanın.
     

Sayfayı Paylaş