1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Şeker Hastalığı Hızla Artıyor!

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve İLkİm* tarafından 15 Mayıs 2010 başlatılmıştır.

  1. İLkİm*
    Avare

    İLkİm* MaviKuş ~ Özel üye

    Katılım:
    22 Kasım 2009
    Mesajlar:
    3.474
    Beğenileri:
    153
    Ödül Puanları:
    3.480
    Banka:
    136 ÇTL
    Şeker Hastalığı Hızla Artıyor!
    Sürekli bilgisayar başında oturmak, televizyon karşısında yemek, sağlıksız yaşamak, hastalıkları gittikçe artırıyor. Bu hastalıkların başında ise, şeker geliyor.

    Diyabet hastalığının ortaya çıkmasının bazı sebepleri var. Diyabet, vücudun yeterli miktarda hormon üretmemesi ya da ürettiği insülin hormonunun etkili kullanılmaması sonucu ortaya çıkıyor. En kötü yanı ise, ömür boyu sürüyor olması!

    Son yıllarda kötü beslenme ve şişmanlığın artmasıyla beraber, Batı ülkeleri ve Türkiye'de, şeker hastalığına yakalananların sayısı da hızla artmaya başladı. Kalorisi yüksek yiyecekler tüketiyoruz. Bu yüzden çok kolay kilo alıyoruz.

    En basit klinik belirtileri arasında, göbek etrafında yağlanma ve göbek çevresinin büyümesi, kilo almak gibi belirtiler var. Yapılan testlerde, lipit değerinde bozukluk, yüksek trigliserit, düşük hdl kolesterol değerleri, bu hastalığın sinyali sayılıyor. Ayrıca ailesinde genetik olarak şeker hastalığı olanlar, kilo aldıkları sürece risk altında bulunuyorlar.

    İnsülin direnci denilen şeyin ne olduğunu anlamak gerekiyor. Hücrelerimiz için, glikoz bir enerji birimidir. Glikozun hücrenin içine girmesi için, insülin hormonuna ihtiyaç var. Hücrelerin insüline duyarlılığının azalması sonucu ortaya çıkan tabloya insülin direnci deniyor.

    Diyabetli kişilerin dikkat etmesi gerekenler:

    Öğün atlamamaları gerekiyor.

    Eğer iki öğün arası uzun ise, 5 saatten fazlaysa, küçük bir ara öğün alınması gerekir.

    Yiyecek seçimi yaparken, yiyecekleri 3 ana gruba ayırarak, sıvıyağ kullanmaya özen göstermeli, kırmızı ete yağsız olanı seçmelidirler.

    Karbonhidrat alımını kısıtlamak gerekir.

    Şeker ve sofra şekeriyle yapılan tüm yiyecekler, beyaz un kullanılarak yapılan besinler, pirinç pilavı, patates ve makarnanın az tüketilmesi gerekiyor.
     

Sayfayı Paylaş