1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Şeker ve Tatlılar Hakkında

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 28 Kasım 2012 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.783
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.063 ÇTL
    Şeker ve Tatlılar Hakkında

    Tatlılar şekerli yiyeceklerdir. Şekerli yiyecekler insanın belli başlı kalori kaynaklarındandır.
    Vücudun şeker ihtiyacını mönülerin sonunda verilen tatlılarla tamamladığımız gibi meyvelerden de vücut gerekli şekeri alabilir.

    Genellikle şekerler şu kaynaklardan alınır :

    a. Tatlılarla alınan şeker (sakkaroz yani pancar ve şeker kamışından elde edilen şekerdir).
    b. Meyvelerle alınan şeker (Früktoz).
    c. Üzümle alınan şeker (glukoz).
    d. Sütle alınan şeker (laktoz).
    e. Balla alınan şeker (Früktoz ve glikoz) gibi şekerlerdir.​

    Şekerlerin içersinde en tatlısı früktozdur. Ondan sonra sıra ile sakkaroz ve glikoz ve laktoz gelir.
    Bileşimi sakaroz olan şekerle yapılan tatlılar, şekerlenirler. Bu bakımdan tatlı yapılırken şuruba mutlaka limon sıkmak gerekir. Limon sakkaroz şekerini glikoz ve früktozu ayırır. Bu da şekerlenmeyi önler.
    Bileşiminde glikoz ve früktoz olan şekerler kat'iyyen şekerlenmez.
    Dışarda satılan tatlıların şurubuna glikoz karıştırıldığı için bu tatlıların şekeri şekerlenmez.
    Şekerler karbonhidratla grubuna girdiği için vücuda ısı ve enerji verirler. Şekerli yiyeceklere vücudun ihtiyacı fazla değildir. Çünkü vücuda ısı ve enerji veren yiyecekleri şekerlerden başka ekmek ve hububat ürün-lerile, yağlarla aldığımız için ihtiyaçtan fazla alınan bu çeşit besinler vücudun kilo almasına ve yağlanmasına sebep olur.
    Şekerli yiyecekleri yemekten evvel yemek doğru değildir. Çünkü iştahı kapatarak diğer besin madelerini almamıza mani olur.
    Tatlı yiyecekler umumiyetle yemeklerin sonlarında yenilecek olursu ağzın tad zevkini tatmin ettiği gibi vücudun şeker ihtiyacını karşılama gibi de faydası vardır.
    Daima ihtiyaçtan fazla alınan karbonhidratın yağa çevrilerek şişmanlığa sebep olduğunu hatırdan çıkarmamalıdır.
    İnsanın günlük karbonhidrat ihtiyacı hususunda kesin bir bilgi yoktur Çünkü normal beslenme adetlerimize göre bu problem değildir. Hergünkü mönülerde yediğimiz ekmek, yağ ve sebze, meyve ve tatlı yiyeceklerle bu ihtiyaç fazlasiyle karşılanır.
    Tatlı yiyecekler yendikten sonra dişlerin mutlaka yıkanması gerekir. Çünkü diş aralarında kalan tatlı artıkları bakterilerin üremesine sebep olur Bu da dişleri çürütür.
     

Sayfayı Paylaş