1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Selülüt Sorununuz Olmasın

Konusu 'Bakım & Makyaj & Güzellik' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 27 Mayıs 2012 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    Selülit hidrolipodistrofi olarak bilinen bir hastalıktır ve hormonların düzensiz salgılandığı ergenlik hamilelik menopoz sürecinde veya tedavi amaçlı hormon kullanıldığında oluşmaktadır.

    Selülit oluşumunda dolaşım bozukluğu en önemli etken ama kişinin düzensiz beslenmesi de bunu tetiklemekte.

    Beslenmede nelere dikkat edilmeli?

    *Aşırı kilonun hormonları negatif etkilediği kesin bir gerçek bu nedenle kişinin ideal kilosunda olması önemli.

    *Sık sık kilo alıp vermeler ise en tehlikelisi hem metabolizma yavaşlamakta hem de ciltte sarkmalar görülebilmektedir.

    * Selülit oluşumunu önlemek ve diğer hastalıklardan da korunmak için besinlerle birlikte ortalama 25-30 gram posa almak gerekir. Sebzeler meyveler kurubaklagiller tahıllar kuruyemişler posadan zengin besinlerdir.

    *Yanlış bir beslenme tarzı olan fast-food ağırlıklı beslenmeden uzak durmakta çok önemli bir unsur.

    *Lesitinden zengin besinler özellikle yumurta elma ıspanak ve soya dolaşım sistemini hızlandırıcı dolayısıyla selülit oluşumu önleyici özelliğe sahip.

    *Alkol asitli içecekler tuzlu tatlı ve yağlı yiyecekler hamur işleri mümkün olduğu kadar azaltılmalı. Diyetisyen Özlem Sert Aydın

    *Öğünlerde yeşil yapraklı sebzeler; maydanoz dereotu roka tere ıspanak marul brokoli kabak salatalık gibi sebzeler tüketilmeli.

    *Kolajen ve elastin cilt yapısı için yine önemli maddeler bu nedenle kaliteli protein alımı kolajen ve elastin sentezini hızlandırır. Hindi tavuk göğsü az yağlı süt ve süt ürünleri beslenme programımızda yer almalı.

    *Ara öğünlerde potasyumdan zengin meyveler tüketilmeli; kayısı portakal kivi böğürtlen muz kavun karpuz gibi.

    *Balıkta bulunan fosforun dokuları kuvvetlendirici bir özelliği vardır haftada 2 kez tüketilmeli.

    *Antioksidan özellik gösteren vitamin ve minerallerden zengin beslenilmeli veya doktor kontrolünde destek alınmalıdır.

    *Vücudu toksinlerden arındırmak için günde 2-25 lt. su içilmeli.

    *Böbrekleri çalıştıran bitki çaylarından destek alınmalıdır; ıhlamur ısırgan kiraz sapı mısır püskülü biberiye etkili olmaktadır.

    *Sigara selülit oluşumunu hızlandıran bir unsur. Cilt yapısını da değiştirmekte.

    *Hergün düzenli spor yapılmalı.
     

Sayfayı Paylaş