1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Seminer Konusu: 2. Sınıf Öğretim Programları, Ders Kitaplarının Incelenmesi

Konusu 'Planlar / Zümreler / Dokümanlar' forumundadır ve YoRuMSuZ tarafından 9 Eylül 2015 başlatılmıştır.

  1. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.416
    Beğenileri:
    7.327
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.722 ÇTL
    2. sınıf öğretim programları ile ders kitaplarının incelenmesi... (2015 - 2016 ETİĞİM ÖĞRETİM YILI)

    Dosya içeriğinde Hayat Bilgisi, Türkçe ve Matematik öğretim program incelemesi ayrı dosyalar şekildedir. Örnek olarak Hayat Bilgisi programının incelenmesi aşağıdaki şekilde başlıyor...

    ..................... İLKOKULU

    2. SINIF HAYAT BİLGİSİ DERS KİTABININ İNCELENME SONUÇLARI

    İÇERİK
    (Öğrenme Alanı, Üniteler, Kazanımlar ve diğerleri )

    OLUMLU YÖNLER
    1. Ders kitapları ile etkinlik kitaplarının tek bir kitap halinde birleştirilmesi iyi olmuş.
    2. Konuların seçimi (güncel hayatın içinden seçildiği için )seviyeye uygun.
    3. Belirli gün ve haftalarla ilgili bilgilere yer verilmesi iyi olmuş.
    4. Konularla ilgili görsellerin seçimi iyi.
    5. Kitabın baskı kalitesi iyi.

    KARŞILAŞILAN SORUNLAR
    1. Bazı etkinlikler öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerinin üstünde.
    2. Kitaplardaki konu işlenişi ile etkinlik bölümünün ayrı olması zaman kaybına yol açıyor. Her etkinlik ait olduğu kazanımın (ders işlenişinin) hemen arkasında olmalı. Öğrenci ders esnasında kitabın bir önüne bir arkasına bakmak zorunda bırakılmamalı
    3. Dersin içeriğine ait bilgi aktarımının, konu anlatımının yapılmaması dersin işlenişinde önce öğretmen merkezli eğitimi mecbur kılıyor. Konu anlatımının arkasından ders kitabının işlenmesi onun arkasından etkinlik kitabının işlenmesinden dolayı kazanım için ayrılan süre yeterli gelmiyor.
    4. Etkinliklerdeki sorular çok fazla. Bazı sorulara bir tek öğrenciden değil çoklu katılım gerektiriyor. Birden fazla cevaplardaki çeşitliliği artırmak ve farklı fikirleri dinlemek için öğrencilere verilen söz hakkını artırmak gerekiyor. Çoklu katılım sağlayarak ders işlemek çok zaman alıyor, süre yetmiyor. Süreyi göz önüne alarak ders işleyince de etkinlikler bitmiyor.
    5. Kitaptaki etkinlikler belirli gün ve haftalara denk gelmiyor. Söz konusu konular gözden kaçtığı için veya sıraya göre gidildiği için zamanında işlenemiyor.Bu yüzden etkinlikler belirli gün ve haftalara denk gelecek şekilde düzenlenmeli.
    Boyut: 25 KB

    2. Sınıf Öğretim Programları ile ders kitaplarının incelenmesi adlı seminer konusunu [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..] tıklayarak indirebilirsiniz.
     

Sayfayı Paylaş