1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

"Seratonin" (mutluluk) hormonu Nedir ?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Suskun tarafından 21 Kasım 2009 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    "Seratonin" (mutluluk) hormonu Nedir ?

    İnsan vücudunun birçok hormon yönetmektedir. Bu hormonlar arasında günlük aktivitelerimizi, performansımızı önemli ölçüde etkileyen bir hormon var ki bu hormon seratonin (mutluluk) hormonudur. İdeal kilonuzda iseniz sinir sisteminizle ve seratonin (mutluluk) hormonu ile iyi geçinmek için bilinçli beslenelim. Bilmelisiniz ki bu konuda bilinçli beslenmeniz hormonlarınızı ve sinir sisteminizi direk etkilemektedir.

    Bunun için;

    1. B vitamininden zengin besinleri seçmelisiniz, Soya ürünleri (soya fasulyesi, soya eti, soya filizi), bulgur, nohut B1 vitamininden zengin olup; soya fasulyesi, nohut ana öğünlerinde rahatlıkla tüketilebilir. Bulgur, beyaz pirinç yerine tercih edilmelidir. Fakat hormonu korumak adına haftada 2 veya 3 defa tüketilmelidir. Yine önemli diğer B vitamini Riboflavin olan vitamin B2’dir. Süt ve süt ürünlerinde bulunur. Süt ve yoğurt gibi. Süt ve yoğurdun seratonin salgısını artırma, rahatlık hissi verme özelliği vardır. Günde 250 gr süt veya yoğurt tüketilmelidir.

    2. Ceviz, fındık gibi kuruyemişleri diğer kuruyemişlerden ayrı tutmalısınız. E vitamininden zengindirler. Yağ içeriği de yüksek olduğu için hem kilo kontrolü hem de sinir sisteminizin düzenlenebilmesi için günde 5-10 adet ceviz, haftada 2-3 defa 50 gr tüketilebilir.

    3. Balık; Dolaşımı düzenlemesi, Omega-3(n-3) ve Omega-6(n-6) içermesi nedeni ile zihinsel faaliyetinizin artması ve mutluluk hormonu salgısı için önemlidir. Haftada 2-3 defa balık yemelisiniz. Bu miktarı daha da artırabilirsiniz

    4. Meyvelerden ise mutluluk hormonu en çok salgılatan meyve muzdur. Haftada 3-4 defa muz tüketebilirsiniz. Formunuz eğer yerinde ise ve kilo probleminiz yok ise her gün 1 muz tüketmenizde fayda var. Zayıflama programlarında ise muzun kabızlığı artırma etkisi olacağından sık kullanımını önermiyorum

    5. Çikolata; Mutluluk hormonu salgısını artırma özelliğine sahip çikolatanın veya çikolatalı tatlıların formunuzu koruması adına haftada 3 defa tüketilmeli gerekir.

    6. Hindistan cevizi, avokado, ananas kalori değeri yüksek olmasının yanında mutluluk hormon salgısını artırmada ve haftada 3 defa 200 gr şeklinde tüketilebilir.

    7. Sinir sisteminizin düzelmesi ve kendinizi rahat hissetmek için haftada sadece 2 defa B kompleks vitamin preparat şeklinde alabilirsiniz. Daha fazla sıklıkta almayın, iştahınız açılabilir.

    Banu Kazanç
    Beslenme ve Diyet Uzmanı
     

Sayfayı Paylaş