1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Ses sağlığı için dikkat edilmesi gerekenler

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve dderya tarafından 14 Ekim 2016 başlatılmıştır.

  1. dderya
    Ayyaş

    dderya kOkOşŞ Süper Moderatör

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    11.313
    Beğenileri:
    7.505
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    193 ÇTL
    Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haydar Sur, mesleğini sesiyle yapan öğretmen, ses sanatçısı, avukat ve pazarcılar için ses sağlığının önemli olduğunu vurgulayarak “Ses hastalıkları kader değil, bilinçlendirmeyle hastalıkların önüne geçilebilir” dedi. Ses sağlığının önemine dikkat çeken uzmanlar, ses sağlığını korumak için önemli tavsiyelerde bulundu: Bol su tüketin, sigara, nargile ve alkolden uzak durun ve yeme alışkanlıklarınızı değiştirin.
    [​IMG]
    Önleyici tedbir ve bilinçlenmeyle ses hastalıkları önlenebilir
    Üsküdar Üniversitesi Altunizade Yerleşkesi Nermin Tarhan Konferans Salonu’nda düzenlenen sempozyumun açılış konuşmasını yapan Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haydar Sur, mesleğini sesiyle yapan öğretmen, ses sanatçısı, avukat ve pazarcılar için ses sağlığının çok önemli olduğunu vurgulayarak “Toplum olarak ses sağlığı konusunda yeteri kadar bilgili değiliz. Sesiyle geçimini sağlayan kişiler gırtlak kanseri dahil sesle ilgili hastalıklar yaşayabiliyorlar. Bu durum kader değil. Bu konuda toplumu bilinçlendirerek, önleyici tedbirlerle bu hastalıkların önüne geçebilmek mümkün. Bu sempozyum bu bilinçlenmeye önemli katkılar sağlayacak” dedi.

    Üsküdar Üniversitesi Öğretim Üyesi, Ses Yutma Konuşma Bozuklukları Derneği Başkanı Doç. Dr. Kürşat Yelken ise ses sağlığına dikkat çekmek amacıyla gerçekleştirilen sempozyumla bu alanda çalışan uzmanları bir araya getirerek bilgi paylaşımının hedeflendiğini söyledi.

    KBB uzmanı Prof. Dr. Ferhan Öz de Ses Yutma Konuşma Bozuklukları Derneği olarak ses sağlığına dikkat çekmek ve toplumu bilgilendirmek amacıyla gerçekleştirilen bu toplantıda önemli bilgi alış verişinde bulunulacağını söyledi. Multidisipliner bu toplantının KBB, ses yutma ve konuşma bozuklukları ve şan eğitmenlerini bir araya getirdiğini belirten Prof. Dr. Öz, bu üç alanın hedefinin aynı olduğunu belirterek ses sağlığı konusunda ortak adım atmanın hedeflendiğini söyledi.

    Ses sağlığınız için bu tavsiyelere dikkat
    Açılış konuşmalarının ardından sempozyuma geçildi. Prof. Dr. Ferhan Öz’ün moderatörlük yaptığı sempozyumda Op. Dr. Sevtap Akbulut, Op. Dr. Elad Azizli, Doç. Dr. Kürşat Yelken, “profesyonel ses hastalıkları ve tedavi yöntemleri ve şarkı söyleme sırasında endoskopi” başlıklı sunumlar yaptı. Uzmanlar, ses sağlığını korumak için önemli tavsiyelerde bulundu.

    Ses sağlığı için bu önerilere dikkat!
    • Bol su tüketin. Bir yetişkinin günde 2,5 – 3 litre su tüketmesi gerekiyor. Bu miktar, 6-8 su bardağına denk geliyor. Su tüketimi ses tellerinin nemlenmesini sağlıyor.
    • Sıcak tüketimden kaçınmak gerekiyor. Özellikle tükettiğimiz aşırı sıcak gıdalar, ses telleri üzerinde olumsuz etki yaratıyor.
    • Sigara ve nargile kullanmayın. Sigara ve nargile kullanımının ses telleri üzerinde olumsuz etkileri var, ses tellerine zarar veriyor.
    • Alkolden uzak durulmalı çünkü alkol de ses tellerini kurutarak zarar veriyor.
    • Ses sağlığında beslenme ve beslenme alışkanlıklarının da önemli bir yeri var. Özellikle reflü ses tellerine büyük zarar veriyor, bu nedenle uyumadan hemen önce atıştırma alışkanlıklarından vazgeçmek gerekiyor. Uyumadan önce süt ve yoğurt kullanımı da yoğun asit salınımına neden olduğu için ses telleri zarar görüyor.
    • Sesin aşırı kullanımından kaçınmak gerekiyor. Ses hijyeni için uygun ton ve şiddette, bağırmadan ve ses tellerini yormadan konuşmak gerekiyor.
    • Sağlıklı bir ses için düzenli ve iyi uyku da çok önemli. Uykusuzluk ses sağlığını tehdit ediyor.
    • Ses sağlığı için stresten uzak durmak gerekiyor. Yoğun stres ve gerilim, küçük ve hassas kaslara sahip olduğu için önce gırtlağı etkiliyor.
    • Kuru ortamlar da ses tellerini olumsuz etkiliyor. Ses sağlığı için bulunduğumuz ortamın nemli olması gerekiyor.
     

Sayfayı Paylaş