1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Sıcak havalardan korunmak

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 31 Mayıs 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Güneşe bağlı sağlık problemlerine karşı tedbirli olmak gerekiyor.


    Aşırı güneş ve sıcağın olumsuz etkilerinden korunmak için uzmanların önerilerini dikkate almakta fayda var.

    Vücut aşırı ısıya maruz kaldığında, eğer normal ısı ayarlama mekanizmaları aşılır ve vücut artık daha fazla ısıyı tolere edemez hale gelirse, sağlık problemleri oluşur. Aşırı sıvı ve elektrolit kaybı ile kramplar ve hipovolemik şok, ısı düzeninde bozulma ile tehlikeli ateş yükselmesi ortaya çıkabilir. Dehidratasyon(sıvı kaybı), aşırı terleme, kusma, ishal, yaşlılık, yüksek nem, ağır çalışma, yetersiz havalandırma ve aşırı giyinme klinik tablonun ağırlaşmasına katkıda bulunur.

    Aşırı sıcak, kalp hastalığı, hipertansiyon (yüksek tansiyon), dolaşım-solunum problemi, serebro vasküler hastalığı, zeka geriliği, alkolizm gibi kronik hastalığı olan kişilerin yaşamını tehdit eder. Sıcak havaya karşı alabileceğiniz önlemler şöyle:

    10:00-16:00 arası güneşe çıkmayın
    Güneş ışınlarının etkisinin güçlü olduğu saat 10:00-16:00 arasında güneş ışınlarından kaçınmalı ve bu saatler gölge bir yerde(gölgelik bir ağaçaltı, şemsiye vb.) geçirilmelidir.

    İnce açık renk giysiler giyin
    Kalın, koyu giysiler yerine ince, açık renkli pamuklu giysiler giyilmeli ve geniş kenarlı şapka takılmalıdır.

    Güneşte spor yapmayın
    Güneş altında ağır egzersiz, spor yapılmamalıdır.

    Ağır ve aşırı yemek yemeyin
    Ağır ve aşırı yemek yenmemeli, hafif sulu ve sebze-meyve ağırlıklı yemekler yenmelidir.

    Bulunduğunuz yeri havalandırın
    Yetersiz havalandırma olan yerlerde durulmamalı, serin ve havadar yerlerde bulunulmalıdır.

    Koruyucu güneş kremi kullanın
    Güneşlenmeden veya güneşe çıkmadan önce cilde uygun koruyucu bir güneş kremi sürülmelidir.

    Güneş gözlüğü kullanın
    Ultraviyole ışınlardan koruyucu gözlükler kullanılmalıdır.

    UV lambalarına dikkat
    Hekim önerisi olmaksızın güneş lambası olarak da bilinen UV lambaları altında kalınmamasına dikkat edilmelidir.

    Güneş sonrası bakımını ihmal etmeyin
    Güneşlenme sonrası oluşabilecek güneş yanıklarında kesinlikle yoğurt vb. maddeler sürülmemeli; bu durumda soğuk kompres uygulanmalıdır. Müdahale gereken durumlarda hekime danışmadan hiçbir şekilde merhem vb. sürülmemelidir.

    Göz sağlığına dikkat
    Gözlerde ağrılı kızarıklar olması durumunda da hekime danışmadan hiçbir ilaç kullanılmamalı, güneş gözlüğü kullanılmalı ve soğuk kompres uygulanmalıdır.

    Bol sıvı tüketin
    Sıcak havalarda güneş yanıklarının yanı sıra sıcak çarpması için de dikkatli olunması, bol sıvı alınması, hemen gölge ve serin bir yere gidilmesi, uzun süre güneş altında çalışılmaması gerekmektedir.

    Geniş kenarlı şapka takın
    Geniş kenarlı şapkalar güneş ışınlarından korunmada yararlı olabilir.

    Pamuklu çorap giyin
    Ayaklarda mantar oluşumunu engellemek için pamuklu çoraplar giyilmeli, ayaklar her gün yıkandıktan sonra iyice kurulanmalıdır.

    Sık sık duş alın
    Sık sık duş yapıp serinlemeye çalışılmalıdır. 5 dk. duş yeterlidir.
     

Sayfayı Paylaş