Sıcakta rahat uyumanın yolları

BeReNN

Özel Üye
Özel üye
Katılım
30 Nsn 2011
Mesajlar
12,868
Beğeniler
505
Yaş
33
Şehir
Istanbul, Turkey
#1
Sıcakta rahat uyumanın yolları

Siz de yatağın içinde dönüp duruyor musunuz?






Isınan havalarla birlikte kaliteli uyku uyumak daha da zorlaşıyor. İşte bunun için birkaç öneri:

Stresten kaçın:


Gece yatarken, ertesi gün yapılacak işleri düşünmeyin. Sorunlarınız olsa bile bunları gece fazla kurcalamayın.

Sigara, çay ve kahve:

Spor yapın (ama yatmadan iki saat önce değil). Dengeli beslenin. Sigarayı bırakın. Çay ve kahveyi azaltın.

Kafeinli içecek aldıysanız:


Eğer gün içinde çok kafeinli içecek aldıysanız, ekmek ya da kraker gibi karbonhidratlı besinler alarak kafeinin etkilerini azaltın.

Gürültü:


Sokak gürültüsünü engellemek, sesli cihazları yatak odasından çıkarmak, çare olabilir.

Işık ve elektrikli cihazlar:

Yatmadan hepsini kapatın, perdeleri çekin. Işık uykuya mani olur. Elektronik cihazlar, hatta gece lambası dahi sıcaklığı arttırır.

Büyük yatak:

Uzmanlara göre yatak en az 180x240 cm boyutlarında olmalı.

Alkollü içkiler:


Yatmaya yakın alkollü içkiden kaçının.

Yalıtım yaptırın:


Isı yalıtımlı mekânlar kışın sıcak, yazınsa serin olur. Yalıtımla soğutma cihazlarının harcadığı enerji de yüzde 50 azalıyor.

Klima edinin:


Uygun büyüklük ve güçte klima satın alın. Klimayı dış ortamdaki sıcaklığın en fazla 5-6 derece altına göre ayarlayın.

Cep telefonu:


Fransa'da yapılan bir araştırmaya göre yatak odasında cep telefonu çalması, kaliteli uykudan ortalama 50 dakika çalıyor.

Fazla yemeyin:


Aşırı yağlı ve şekerli yiyecekler uyutmaz. Sıcak havada hafif yiyecekler yiyin ve yemek ile uyku arasına en az üç saat koyun.

Mide yanması:


Ayrıca fasulye, brokoli, karnabahar, Brüksel lahanası gibi gaz yapan sebzelerden ve mide yanması yapabilecek baharatlardan da akşamları kesinlikle uzak durulması gerekiyor.

Ilık süt:


Serotonin, tripofan ve melatonin yönünden zengin bazı besinler uyumanıza yardımcı olur; ılık süt bunların başında gelir.

Uyku getiren diğer besinler:

Ayrıca ton ve kalkan balığı, enginar, badem, yumurta, şeftali, ceviz, kayısı, kuşkonmaz, keten tohumu, yulaf, patates ve muz da uyku getiren diğer besinlerdir.

Su gibisi yok:


Terleme, su ve elektrolit kaybına yol açar. Sıcakta serinlemek için bol su için. Günlük ihtiyaç 1.5 litre.

Duş alın:

Yatmadan önce (en fazla 37 derecede) alınacak ılık bir duş uyumaya yardım eder. Duştan sonra saçınızı ıslak bırakmak da faydalı olacatır.

Buzlu çarşaf:

Nevresim takımlarını derin dondurucuda bekletin ve yatmadan önce serin.

Yastık:


Yatağa yattığınızda boynunuzu da destekleyen bir yastık kullanın. Mümkünse elinizin ve kolunuzun üzerine yatarak uyumayın. Yüzüstü baş yana dönmüş uyumaktan da kaçının.

Uyku saatleri:


Uyku saatlerimizi ve süresini bilmek ve bunlara uygun saatlerde yatıp kalkmak, sağlıklı bir uykunun ilk şartıdır.

Yatak odanızı oturma odası gibi kullanmayın:


Bazılarımızın yatakta yemek yeme, televizyon seyretme gibi alışkanlıkları vardır. Ancak, yatak sadece uyumak için kullanılmalıdır. Yatmadan önce zihni yormayan kitaplar okunabilir.

Gündüz uyumayın:


Gündüzleri uyumayınız. Ve ne kadar uyursanız uyuyun sabahları belirli bir saatte kalkma alışkanlığı edinin.

Uykunuz gelmeden yatmayın:


Uykunuz gelmeden asla yatağa gitmeyiniz. Uyuyamadıkça insan hepten çileden çıkar.


habertürk
 

İki nokta

Forum Gururu
Katılım
10 Hzr 2011
Mesajlar
2,270
Beğeniler
11
Şehir
Hayy'dan..
#2
O kadar maddenin içlerinden bi bu yeterde artar bile sıcakta uyumak için..

Klima edinin:

Uygun büyüklük ve güçte klima satın alın. Klimayı dış ortamdaki sıcaklığın en fazla 5-6 derece altına göre ayarlayın
 

Benzer konular

Top