1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Sıcakta rahat uyumanın yolları

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve BeReNN tarafından 21 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. BeReNN
    Uykumvar

    BeReNN Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    30 Nisan 2011
    Mesajlar:
    8.855
    Beğenileri:
    254
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    Istanbul, Turkey
    Banka:
    289 ÇTL
    Sıcakta rahat uyumanın yolları

    Siz de yatağın içinde dönüp duruyor musunuz?


    [​IMG]



    Isınan havalarla birlikte kaliteli uyku uyumak daha da zorlaşıyor. İşte bunun için birkaç öneri:

    Stresten kaçın:


    Gece yatarken, ertesi gün yapılacak işleri düşünmeyin. Sorunlarınız olsa bile bunları gece fazla kurcalamayın.

    Sigara, çay ve kahve:

    Spor yapın (ama yatmadan iki saat önce değil). Dengeli beslenin. Sigarayı bırakın. Çay ve kahveyi azaltın.

    Kafeinli içecek aldıysanız:


    Eğer gün içinde çok kafeinli içecek aldıysanız, ekmek ya da kraker gibi karbonhidratlı besinler alarak kafeinin etkilerini azaltın.

    Gürültü:


    Sokak gürültüsünü engellemek, sesli cihazları yatak odasından çıkarmak, çare olabilir.

    Işık ve elektrikli cihazlar:

    Yatmadan hepsini kapatın, perdeleri çekin. Işık uykuya mani olur. Elektronik cihazlar, hatta gece lambası dahi sıcaklığı arttırır.

    Büyük yatak:

    Uzmanlara göre yatak en az 180x240 cm boyutlarında olmalı.

    Alkollü içkiler:


    Yatmaya yakın alkollü içkiden kaçının.

    Yalıtım yaptırın:


    Isı yalıtımlı mekânlar kışın sıcak, yazınsa serin olur. Yalıtımla soğutma cihazlarının harcadığı enerji de yüzde 50 azalıyor.

    Klima edinin:


    Uygun büyüklük ve güçte klima satın alın. Klimayı dış ortamdaki sıcaklığın en fazla 5-6 derece altına göre ayarlayın.

    Cep telefonu:


    Fransa'da yapılan bir araştırmaya göre yatak odasında cep telefonu çalması, kaliteli uykudan ortalama 50 dakika çalıyor.

    Fazla yemeyin:


    Aşırı yağlı ve şekerli yiyecekler uyutmaz. Sıcak havada hafif yiyecekler yiyin ve yemek ile uyku arasına en az üç saat koyun.

    Mide yanması:


    Ayrıca fasulye, brokoli, karnabahar, Brüksel lahanası gibi gaz yapan sebzelerden ve mide yanması yapabilecek baharatlardan da akşamları kesinlikle uzak durulması gerekiyor.

    Ilık süt:


    Serotonin, tripofan ve melatonin yönünden zengin bazı besinler uyumanıza yardımcı olur; ılık süt bunların başında gelir.

    Uyku getiren diğer besinler:

    Ayrıca ton ve kalkan balığı, enginar, badem, yumurta, şeftali, ceviz, kayısı, kuşkonmaz, keten tohumu, yulaf, patates ve muz da uyku getiren diğer besinlerdir.

    Su gibisi yok:


    Terleme, su ve elektrolit kaybına yol açar. Sıcakta serinlemek için bol su için. Günlük ihtiyaç 1.5 litre.

    Duş alın:

    Yatmadan önce (en fazla 37 derecede) alınacak ılık bir duş uyumaya yardım eder. Duştan sonra saçınızı ıslak bırakmak da faydalı olacatır.

    Buzlu çarşaf:

    Nevresim takımlarını derin dondurucuda bekletin ve yatmadan önce serin.

    Yastık:


    Yatağa yattığınızda boynunuzu da destekleyen bir yastık kullanın. Mümkünse elinizin ve kolunuzun üzerine yatarak uyumayın. Yüzüstü baş yana dönmüş uyumaktan da kaçının.

    Uyku saatleri:


    Uyku saatlerimizi ve süresini bilmek ve bunlara uygun saatlerde yatıp kalkmak, sağlıklı bir uykunun ilk şartıdır.

    Yatak odanızı oturma odası gibi kullanmayın:


    Bazılarımızın yatakta yemek yeme, televizyon seyretme gibi alışkanlıkları vardır. Ancak, yatak sadece uyumak için kullanılmalıdır. Yatmadan önce zihni yormayan kitaplar okunabilir.

    Gündüz uyumayın:


    Gündüzleri uyumayınız. Ve ne kadar uyursanız uyuyun sabahları belirli bir saatte kalkma alışkanlığı edinin.

    Uykunuz gelmeden yatmayın:


    Uykunuz gelmeden asla yatağa gitmeyiniz. Uyuyamadıkça insan hepten çileden çıkar.


    habertürk
     
  2. İki nokta

    İki nokta Üstat

    Katılım:
    10 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.417
    Beğenileri:
    11
    Ödül Puanları:
    1.130
    Yer:
    Hayy'dan..
    Banka:
    1 ÇTL
    O kadar maddenin içlerinden bi bu yeterde artar bile sıcakta uyumak için..

    Klima edinin:

    Uygun büyüklük ve güçte klima satın alın. Klimayı dış ortamdaki sıcaklığın en fazla 5-6 derece altına göre ayarlayın
     

Sayfayı Paylaş