1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Sigara kullananlar nasıl beslenmeli ?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 4 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    7’den 70’e herkesin beslenmesine dikkat etmesi gerekmekte ama sigara içenler ileride sağlık sorunları yaşamamak veya etkilerini azaltmak için beslenmelerine daha da önem vermelidirler.

    Sigaranın sağlığa zararlarını bilmeyenimiz yoktur.

    *Sigara tüketimi birçok yararlı vitamin ve mineralin emilimini engeller. En çok kalsiyum ve C vitamini eksikliği görülür.


    *Sigara içerdiği toksik maddeler nedeniyle karaciğer ve böbrek daha çok yorulur ve ileriki dönemde karaciğer ve böbrek hastalıkları daha çok görülür.

    *Sigara geri dönüşü olmayan hücre hasarı yapar, kansere bir adım daha yaklaştırır.

    Sigaranın olumsuz etkilerini azaltmak için nasıl beslenmeliyiz?

    *Vitamin ve mineral dengesi için her ana öğünde yemek olarak veya ilaveten sebze, ara öğünlerde de meyve tüketilmeli.
    *Lifli beslenmeye özen gösterilmeli, tam tahıllı ürünler tercih edilmeli.
    *Gerekirse probiyotik ürünlerden destek alınmalı.
    *Kızartma ve yağlı besinlerden uzak durulmalı.
    *Toksik maddelerin atımı için su tüketimi önemli.
    *Düzenli olarak kan bulgularınızı kontrol ettirip, gerekirse supleman desteği alınabilir.
    *İşlenmiş yiyeceklerden uzak durup, fast food tüketimi azaltılmalı.
    *Alkol, asitli içecekler ve kafeinden uzak durulmalı.
    *Hergün yeterli süt ve süt ürünleri tüketmeye özen gösterilmeli.
    *Stresten uzak durmak ve tüketimi azaltmak için düzenli spor yapılmalı.
    *Uyku düzeni önemli, yatmadan önce ılık duş almak ve melisa çayı içmek etkili bir yöntem.

    Diyetisyen Özlem Sert Aydın
     

Sayfayı Paylaş