1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Sigarayı Bırakmanın En Kolay Yolları

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Joker7238 tarafından 24 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Joker7238

    Joker7238 _Pure Love_

    Katılım:
    23 Haziran 2013
    Mesajlar:
    562
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    620
    Meslek:
    Eczacı Teknisyeni
    Yer:
    Batman
    Banka:
    16 ÇTL
    KANSER de dahil 50 hastalığın baş sorumlusu sigarayı bırakmak zannedildiği kadar zor. Direkt beyni etkileyen nikotinden uzak kalmak başlangıçta, huzursuzluk verebilir. Ancak yeni yılın bu ilk günlerinde bu kadar zararlı olan, bağımlılık yapan bir maddeden uzak durmak için karar almak bizi belki de sağlıklı günlere yaklaştıracaktır.

    Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Elif Dağlı, sigaranın 50 ayrı hastalığın sorumlusu olduğunu söyledi. Prof. Dr. Dağlı, “En çok bilinen akciğer kanseri, koroner damar hastalıkları, felçler, kol ve bacak damarları tıkanması sonucunda oluşan gangrenlerdir. Bunun yanı sıra, bugün sigaranın sorumlu olmadığı kanser türü kalmamıştır. En sık görülenleri ağız, yemek borusu, pankreas, mide, meme, idrar kesesi, rahim başı kanserleridir” diye konuştu. Prof. Dr. Dağlı ile sigaranın zararlarını ve nasıl bırakılacağını konuştuk.

    * İnsanlar hangi yöntemlerle sigarayı bırakabilirler?

    1- Kendi kendine bırakma

    Sigara bırakanların çoğu kendi kendine sigarayı bırakmayı dener.

    * Sigara kullananların % 10u bu şekilde bırakabilir. t Yoksunluk belirtileri sigaraya tekrar başlamaya sıklıkla neden olur. t Yoksunluk belirtilerinin hekim gözetiminde farmakolojik tedaviyle önlenmesi, bırakma olasılığını artırır.

    Sigarayı bırakırken nasıl bir yol izlemek gerekir?

    * Yanınızda, arabanızda, evinizdeki, işinizdeki sigara paketlerini yok edin, kültablası, çakmak gibi size sigarayı hatırlatan şeyleri ortadan kaldırın. t Nikotin kan düzeyinin azalmasına bağlı ani sigara isteme 3- 5 dakika arasında sürer. Saatinize bakın ve bekleyin. t Sigara ile bağlantı kurduğunuz içecekleri değiştirin.

    * Yemek sonrası hemen yürüyüşe çıkın...

    Kadınları daha çok etkiliyor

    * Gebeliği önleme hapı kullanan kadınlarda sigara içtikleri taktirde kalp krizi, felç, kalp damar hastalıkları 10 kat daha fazla görülür.

    * Sigara içen kadınların doğurganlığı içmeyenlerinkinin % 72 sidir.

    * Gebeliği önleyici hap kullanımını bıraktıktan sonra gebe kalmalarının bir yıldan fazla sürdüğü bulunmuştur.

    * Döllenmiş yumurtanın sigara içen kadınlarının rahmine tutunma olasılığının daha düşüktür.

    * Tüp bebek yöntemi ile gebe kalan kadınlarda hamileliğin gerçekleşmesi ve sağlıklı sonlanma olasılığı sigara içenler arasında çok düşüktür.

    * Sigara içen kadınlar daha erken menopoza girerler.

    * Menopoza giren sigara içen kadınlarda kemik yoğunluğu % 5-10 daha düşüktür.

    * Rahim başı kanserlerinin %19u ve vulva kanserlerinin % 40ı

    sigara içmeye bağlıdır.
     
    bivatandaş bunu beğendi.
  2. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.309
    Beğenileri:
    5.866
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    5.572 ÇTL

    Sigara içenlerdenseniz sizin için bağımlılıktan kurtulmak çok güç olabilir fakat başarabilirsiniz. İşte size sigarayı bıraktıracak öneriler...

    [​IMG]

    Yaşınızın ya da ne kadar süredir sigara kullandığınızın bir önemi yok, sigarayı bırakır bırakmaz kendinizi çok daha iyi hissedeceksiniz. Hatta sigarayı bırakmanın faydalarını neredeyse hemen hissetmeye başlayacaksınız. Kalbinizin vücudunuza çok daha kolay şekilde daha fazla kan pompalamaya başlaması çok sürmeyecek. Bu, daha fazla oksijen demek. Sigarayı bırakınca bedeniniz size teşekkür edecek. Nefes alış verişinizin daha da iyileştiğini, daha az nezle ve gribe yakalandığınızı ve çok daha rahat egzersiz yapabildiğinizi fark edeceksiniz. Her gün binlerce sigara tiryakisi sigarayı bırakıyor. Unutmayın başaranlar insanlar da en az sizin kadar tiryaki.

    İşte sigarayı bırakmanız için size yardımcı olacak yöntemler...

    Yeni bir yaşam tarzına karar vermek

    Sigarayı bırakmada etkili olan bir yöntem kişinin davranış biçimini değiştirmesidir...Sigarayı unutturacak ortamlara girmek fayda sağlayabilir.

    Bunlar;

    - Sağlıklı yaşam tarzını benimsemek.
    - Ortamı havalandırmak.
    - İçilen sigaranın markasını değiştirmek ve kül tablalarını ortadan kaldırmak.
    - Kullanılan parfümü değiştirmek.
    - Yakın çevreden destek istemek.
    - "Niye sigara içiyorsunuz? Niye bırakmak istiyorsunuz?” sorularını cevapladığınız bir liste oluşturmak ve sigara arzusuyla başa çıkılamadığında o listeye göz atmak.
    - Sigara-kahve, sigara-çay ve sigara-rakı gibi ikilileri saptayarak, bunları 'sigarasız' yapmayı denemek.
    - Tespih veya stres topu kullanmak...


    [​IMG]

    Nikotin bantlarından destek almak

    1980'li yılların ortalarından itibaren kullanılmaya başlanan nikotin bantları, sigarayı bırakmada etkili yöntemler arasındadır. Kişinin tükettiği sigara miktarına göre düzenlenen tedavide, nikotin bandı vücuda yapıştırılır. Bantlardaki nikotin miktarı zamanla azaltılır. Nikotin bantlarının kalbe zarar verdiğine dair söylemler vardır ancak bu iddialar doğruluk kazanmamıştır. Günde 20 sigara içiliyorsa, yerine verilen bant çok daha az nikotin içerir. Tek başına davranışsal tedavilerle sigarayı bırakma başarısı yüzde 15-20 seviyesinde kalırken, bu tedavilerin nikotin ile birleştirilmesinde oran yüzde 30'a çıkabilir. Nikotin bantlarının yanı sıra sakızları da sigarayı bırakmada yardımcıdır.


    [​IMG]

    Vareniklin yardımı

    Kişi sigara içtiğinde nikotin, beyindeki nikotin reseptörlerine bağlanır ve bu reseptörlerin sayısının giderek artmasına yol açar. Bu durum da bağımlılığı pekiştirir. "Vareniklin" etken maddeli bir ilaç, nikotin reseptörleri bağımlılık durumunu kişiye göre değiştirir. Vareniklin ise reseptörlere bağlanır ve daha az dopamin salgılanmasını sağlar, böylece yeni nikotin reseptörü uyarısı yapılmamış olur. Nikotin reseptörünün ömrü 15 gündür. Bu ilaçla, nikotin reseptörlerinin çoğalmasının engellenmesi ve yaklaşık 20 gün içinde kişinin hiç sigara içilmeyen zamana dönmesi amaçlanır.

    Bupropiyon ile sigaradan alınan keyfi azaltmak

    "Bupropiyon tedavisi" 1990'lı yılların sonunda tesadüfen bulundu. Bir çalışma sırasında Vietnam gazilerine verilen "bupropiyon" etken maddeli antidepresanların, sigara ve alkolden alınan keyfi azalttığı belirlendi ve sigarayı bırakmada etkili olabileceği düşüncesi ortaya çıktı.


    [​IMG]

    Bupropiyon tedavisinin işleyişi

    Öncelikle nikotin reseptörleri (dış ortamdan ya da organizmanın içinden gelen değişik yapıdaki uyarıları algılayıp, sinir lifleri aracılığıyla merkezi sinir sistemine ileten anatomik yapılar), sigara içildiğinde beyinde oluşarak, mutluluk hormonları olarak bilinen dopamin ve noradrenalin salgılanmasına yol açar. Bupropiyon ise bu hormonların beyinde kalış süresini uzatır. Böylece sigaradan alınan keyif azalır.


     
    bivatandaş bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş