1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Sınav kaygısı ve başa çıkma yolları

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve GöLGe tarafından 6 Nisan 2010 başlatılmıştır.

  1. GöLGe

    GöLGe Uzman

    Katılım:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.170
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    1.130
    Meslek:
    ÖĞRETMEN
    Yer:
    KaYSeRi-BaTMaN
    Banka:
    1 ÇTL
    Kaygı, sebebi tam olarak belli olmayan bir korku türüdür.Kaygı altıntaki bir kişide, fizyolojik, psikolojik,zihinsel tepkiler,belirtiler ortaya çıkar.

    Yaşantımız boyunca bir şeyler öğreniriz.öğrenmeler bizlerde davranış değişikliğine yol açar.Öğrenme,tekrarlayarak ve bir yaşantı sonucunda davranış
    ta meydana gelen ,değişikliklerdir.

    Belli oranda kaygı öğrenmeyi olumlu etkilerken,yüksek düzeyde kaygı öğrenmeyi olumsuz etkiler. yüksek düzeyde kaygı, öğrenme üzerinde bozucu
    etkKaygımız yükseldiği anda bedenimiz bazı sinyaller gönderir. Kalp atışlarında hızlanma, terleme ya da üşüme, yorgunluk; solunumda güçlük, titreme, mide ağrısı, başağrısı bunlardan bazılarıdır. Böyle durumlarda kullanacağımız bazı yöntemler kaygının başaçıkılabilir düzeye inmesi için bize yardımcı olabiliri yapar.

    Sınav Kaygısı Nedir?

    Sınav öncesinde öğrenilen bilginin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıya sınav kaygısı denir.
    Öğrenciler, sınav için sınıfta beklerken de ellerinde terleme olduğunu, kalplerinin çok hızlı çarptığını, başlarının ya da karınlarının ağrıdığını farketmekte; ayrıca, gerginlik, sabırsızlık, el titremesi, bütün bildiklerini unutma korkusu, kendine güvende azalma gibi belirtiler yaşadıklarını da ifade etmektedirler .

    Nasıl Üstesinden Gelinebilir?

    Eğer sınav öncesi, sınav sırası ya da sınav sonrasında başa çıkamadığınız bir kaygı duygusu yaşıyorsanız, düşünce tarzınıza ve kendinizle olan diyalogunuza dikkat edin. Aşağıdakilere benzer ifadeler kullanıyor musunuz?

    Eyvah, yine sınav yaklaşıyor ve ben çalışmamı yetiştiremeyeceğim.

    Bu sınavda başarısız olacağım ve herkes aptal olduğumu düşünecek.
    Çalıştığım halde kendimi yeterli görmüyorum.
    Zaman kalmadı. Hiç birşey bilmiyorum, herkes çalışmasını bitirmiştir.

    Gibi düşünceler ,kaygıyı artırır,bu yüzden bu tür düşüncelerden uzak durmak gerekir.

    Ayrıca, geşmişteki başarısızlıklar değil başarılar düşünülmelidir.


    Bunların yanısıra ,gevşeme egsersizleri, nefes egsersizleri de yararlı olmaktadır
     

Sayfayı Paylaş