1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Sınırsız protein diyeti

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve GöLGe tarafından 3 Mayıs 2010 başlatılmıştır.

  1. GöLGe

    GöLGe Uzman

    Katılım:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.170
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    1.130
    Meslek:
    ÖĞRETMEN
    Yer:
    KaYSeRi-BaTMaN
    Banka:
    1 ÇTL
    Fransa'nın tanınmış beslenme uzmanı Dr. Pierre Dukan'ın "Zayıflamayı Bilmiyorum" isimli kitabı satış rekorları kırıyor. Dukan'ın spor yapmadan sınırsız et, tavuk ve balık yenilerek kilo kaybedilebileceğini öne sürdüğü diyetinin amacı insanları strese sokmadan zayıflatmak.

    Protein ağırlıklı diyetin ilk hedefi yağ hücrelerinin bir an önce yok edilmesi. Sınırsız protein tüketip aç kalmadığınız ve az miktarda yağ kullandığınız için vücut, mevcut yağ depolarını harcamaya başlıyor.

    İlk 10 gün balık

    "Dukan Diyeti"nde ilk şart yeme alışkanlığını değiştirmek. Bunun için de ilk 10 gün ağırlıklı olarak sadece balık, yağsız et, yumurta, tavuk, yoğurt, süt, peynir ve gibi yiyecekler tüketiliyor.

    Dr. Dukan, "İlk beş gün içinde asgari 3 azami 7 kilo verdiğinizi göreceksiniz" diyor.

    Bu ilk dönemde bazı insanlar, yeme alışkanlıkları değiştiği için yan etki olarak ağız kuruluğu ve nefes sıkışıklığı çekebilir. Bunun üstesinden gelmek için de bol bol su içilmesi tavsiye ediliyor.

    İlk on günlük aşamada sırasıyla şu yiyeceklerin yenilmesi tavsiye ediliyor.

    Hangi gün ne yiyorsunuz?

    - 1. gün: Sığır eti
    - 2. gün: Hindi ve tavuk.
    - 3. gün: Yağsız etler.
    - 4. gün: Tavuk ciğeri, Sığır eti.
    - 5. gün: Bütün balık çeşitleri.
    - 6. gün: Kabuklu deniz ürünleri.
    - 7. gün: İkiye kadar yumurta.
    - 8. gün: Yoğurt ve süt.
    - 9. ve 10. günler: Marul ve diğer yeşillikler

    Protein ve limitsiz sebze

    İkinci aşamadaki ilk on gün ise, proteinlere ek olarak sebze tüketiminden oluşuyor.

    İkinci on günde günde en az 1,5 litre su içilmesi gerekiyor.

    Üçüncü aşamadaki 10 gün ise her gün protein ve sebze tüketmenin yanında mevye yeme zorunluluğu da başlıyor.

    Meyve yanında yavaş yavaş bir parça ekmek, bir kez istediğiniz şekilde mükellef bir yemek ziyafeti de çekebiliyorsunuz.

    Uyum olarak nitelenen dördüncü aşamada ise artık istediğinizi yemekte serbestsiniz. Hiç bir suçluluk ve sınırlama olmadan isteğiniz besini tüketebilirsiniz.

    Bu aşamadaki tek kural ise, her perşembenin protein günü olması.

    Bir kaşık tatlı bile yasak!

    'Saldırı', 'Yolculuk', 'Takviye' ve 'Koruma' isimli 4 aşamadan oluşan diyette tabii ki yapılmaması gerekenler de var.

    Özellikle ilk üç günde yoğun egzersiz yasak.

    Öğünlerin de atlanmaması gerekiyor.

    Ketçap, mayonez gibi yağ ve şeker içeren soslar kullanılmayacak.

    Bu aşama hiçbir sapma veya özür kabul etmiyor.

    Tuzdan uzak durulması gerekiyor.

    Tatlılardan ise 'Bir kaşık alayım sadece' demek bile diyeti bozuyor.




    Bu diyet aslında tam benlik :V
     

Sayfayı Paylaş