1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Sırt ağrısından kurtaran egzersizler

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 10 Şubat 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Kalıcı ağrılardan kurtulmak için yapılması gerekenler...

    Sırt ağrısı konusunda gerçekten en talihsiz şey, bir kez başınıza gelirse, bu hiç bitmeyen, durmadan tekrarlayan bir hastalık olabilir. Egzersizlerle birlikte günlük yaşamınızda da değişiklikler yaparak bu ağrıdan kurtulabilirsiniz.

    Aşağıda kalıcı ağrıdan kurtulmak için yapmanız gerekenler ...

    Karın kaslarını kuvvetlendirin

    Önlemek ve tedavi için yapabileceğiniz en iyi şey karın kaslarınızı kuvvetlendirmek.

    Bütün pelvik kısmınızı bir arada tutan ve omurganızla aynı sırada olmasını sağlayan ve böylece bir şekilde garip bir hareket yapmanızı engelleyen karın kaslarınızdır.Mynet'te yer alan habere göre; karın kaslarınız zayıf ise yaptığınız hareketleri kaldıramayabilir ve daha da kötüsü zamanla omurganız doğal olmayan bir şekilde eğilmeye başlayabilir.

    Karın güçlendirme egzersizlerinizi seçtiğinizde karın kaslarını kuvvetlendirenlerden seçmeyi unutmayın. Bu hareketler “hile yapması” kolay hareketler olacaklardır – ivmeyi kullanarak veya kollarınızı kullanarak yapın.

    Bazı insanların, damağını dillerini yerleştirince bu yardımcı olur. Bu küçük ayar boyunlarındaki kasılmayı alarak karın kaslarına odaklanmalarına yardımcı olur. Böylece en başta istedikleri kasları çalıştırabilirler.

    Ayrıca kalkarken size yardımcı olan ivmeyi istemiyorsanız, pull-up bardan ters sallanmayı ve bu durumda mekik çekmeyi deneyebilirsiniz. Kalkarken hızınıza dikkat edin; daha yavaş daha iyi sonuç verecektir.

    Askeri hareket sırasında formunuza özellikle dikkat edin

    Askeri hareket veya omuz press yaparken kalça kaslarınızı büzmeye dikkat edin böylece arka alt kaslarınız düz kalır.

    Sırt ağrınızı kalıcı bir şekilde yoketmek için daha fazla ipuçlarımız var

    Aynanın yanında dururken military press'i yapın ve vücudunuzun düzgün durup durmadığını seyredin.

    Bacak uzunluğunuzu periyodik olarak ölçün

    Omurganızın eğrilip eğrilmediğini anlamanın en iyi yollarından biri düzenli olarak iki bacağınızında uzunluğunu ölçmek. Eğer iki bacak arasında bir fark varsa, bir doktora görünmekte yarar var. Bozulmanın nerede olduğunu bulacak ve onu düzeltebileceksiniz. Vücudunuzu ayarlamak için işinizi şansa bırakmayın. Arkadaşınızdan veya aile üyesnizden yardım isteyin.

    İş sırtınıza geldiğinde kendinizi profesyonellerden başkasının ellerine bırakmayın. Hizalama hatası mevcut sorunu daha da kötüleştirmenin haricinde başkalarını da yaratabilir.

    Eğer sırt ağrısı problemi yaşıyorsanız veya daha önce yaşadıysanız, yürüyüş bandını eliptik trainerla değiştirmenin vakti geldi demektir. Koşmak çok iyi bir kardiyo ve yağ yakma stili olsa bile omurganıza yükü çoktur.

    Eğer koşmayı çok seviyorsanız ve bırakmak istemiyorsanız, en azından yaptığınız zorluğu biraz kısın. Sizi formda tutması için haftada birkaç kez koşmanız gerekli ve başka egzersizlerde yapabilirsiniz.
     

Sayfayı Paylaş