1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Şişkinliklerin Sebepleri Önlemleri ve Öneriler

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 14 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.094
    Beğenileri:
    4.419
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    813 ÇTL
    Yediğiniz ve içtiğiniz, midenize giren katı ve sıvı gıdalardan bir kısmının gaz ve şişkinliğe (özellikle biz kadınlarda ve belli dönemlerde) yol açabileceğini hepimiz biliyoruz. Peki bunlar hangileri? Sebepleri, önlemleri ve tavsiyeler.


    1- Susuzluk, gazlı içecekler ve fazla tuz tüketimi belirsiz gazın en büyük sebeplerinden biridir. Aklınıza geldikçe ‘iyi’ sıvı tüketmek (limonlu, zencefilli, naneli sıcak, soğuk, ılık farketmez, ph10 saf su) midenizi rahatlatacaktır.



    2- Tuz yerine, lütfen yemeğinizi çeşitli baharatlarla renklendirin; tatlı- acı biber, sumak, nane, kekik, zerdeçal, tarçın, kimyon vs.


    3- Sebze tüketiminize dikkat edin, gaz ve şişkinliğe sebep olanlar arasında: brokoli, karnıbahar, lahana, salatalık tüketimine bir müddet ara verin. Yerine kok sebzelerden rezene, pancar ve kerevizi, meyvelerden muz, ananas, avokado ve kalp dostu kırmızıları (çilek, böğürtlen, frambuaz vs.) listenize ekleyin.

    4- Sürekli ciklet ciğneyenlerdenseniz bilin ki gazınızın sebebi masum bir sakız bile olabilir.

    5- Paketli, konserve ve donmuş gıda almamaya, alırken de paket arkası okuma alışkanlığını edinmeye çalışın. Koruyucular, katkı malzemeleri ve kimyasallar zararlıdır! Her şeyin tazesini mevsiminde yemeye özen gösterin.

    6- Laktoz, gluten ve fruktoz hassasiyeti veya herhangi bir gıda intoleransınız varsa, buna uygun beslenin.​

    Naz Pensoy
     

Sayfayı Paylaş