1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Sorunları Geride Bırakmanın 20 Yolu

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve kelebek tarafından 23 Haziran 2008 başlatılmıştır.

  1. kelebek

    kelebek -ütopik- V.I.P

    Katılım:
    9 Haziran 2006
    Mesajlar:
    8.680
    Beğenileri:
    132
    Ödül Puanları:
    4.730
    Banka:
    573 ÇTL
    Bildiğimiz hali ile hayat etrafımızda parçalanmaya başladığı zaman, kalbimiz ağrır, beynimiz uyuşur, çevremizi ince bir duman sardığı görülür. Şokta, sinirli ve üzgünüzdür. Korkmuş ve sarsılmışızdır. Kararlılığımız gibi inancımız test edilir. Devam edecek gücü – ya da hatta devam etmek isteyecek miyiz – bulacak mıyız diye merak edebiliriz. Bunların hepsi çok bunaltıcıdır. Fakat hayatlarımızı ilerletebiliriz, ve ilerletmeliyiz. İyileşme sürecinde neler yardımcı olur? İşte ilerlemenin 20 yolu:

    1. Duygularınızı kabul edin. Onları zorlamaya çalışmayın. İyileşme, duygularınız ne olursa olsun onları tanımlayarak başlar. Korku, suçluluk, pişmanlık, kızgınlık, dehşet ya da mutsuzluk – yüzeyde oldukları gibi onları kabul edin.

    2. Sessiz bir zaman yaratın. Her gün ne yapmanız gerekiyorsa onu yapın, fakat en azından her gün kendinize bir bütün olarak 15 dakikalık bir sessizlik çizelgesi yapın. Tercihen, bunu her gün aynı zaman yapın. Uyanır uyanmaz günlüğünüze yazın, öğlenleyin bir parça düşünmek için durun, işten sonra yalnız başınıza yürüyün, ya da yatmaya gitmeden hemen önce her akşam meditasyon yapın. Düşünmek için, ağlamak için, dua etmek için ya da sadece uyanık kalarak oturmak için zamanı kullanın.

    3. Duygularınızı ifade edin. Duygularınıza dikkat sarfedin, ve sonra onları bir günlükte, şiirde, çizimde, ya da sevdiğiniz bir arkadaşa mektupta ifade etmeye çalışın.

    4. İnsanlarla bağlantı kurun. Ailenizle, arkadaşlarınızla ya da kilise grupları ile birlikte olun. Acılarınızı paylaşın ve birbirinizi teselli edin. Eğer arzu ederseniz bir danışmanla ya da ruhani bir liderle konuşun. Yalnızca aşka açık olun ve sizin için keyifli hale getirin. Yalnız olmadığınızı bilin.

    5. Sizden çekip alınanlar – sevdikleriniz ya da övmek istedikleriniz – için bir anma yaratın. Eğer bir anma töreni yaparsanız, yakın arkadaşlarınıza kendi anılarınızın zenginliğine yenilerini eklemek için anılarını paylaşmalarını (hatta belki bir kitaba yazarak) isteyin. Kaybettiğiniz birinin fotoğraf albümünü ya da yıllar boyunca özel anların videolarını kolaj olarak toplayabilirsiniz. Arkadaşlarınızdan yardım etmelerini isteyin ve herkese bir kopya verin. Özel bir notu ya da ortak sevilen bir alıntıyı çerçeveleyin.

    6. Kaybedilmiş şeyleri takdir edin. Giden bir bina ya da iş yeri bile olsa, özel olayların fotoğrafları ile bir övgü kitabını, içine şimdi özel anlamı olan hikayeleri de koyarak yapabilirsiniz. Sıkıştığınız anlarda, iyi zamanları da meydan okuyucu zamanları da hatırlayın.

    7. Seveceğiniz bir nesne bulun. Kaybedilmiş olan şeye bağlı hissetmenize yardımcı olacak ufak bir nesne bulabilirsiniz belki de. Size her zaman yakın tutun ve kalbinizde sevginizi sonsuza dek sürdürün.

    8. Aşka ve aydınlığa pas verin. Ya yumuşak bir dokunuş, anlayışlı bir gülümseme, güveneceğiniz bir omuz ya da pozitif enerjinin artışı gibi kaybedilmiş bir hayatı onurlandırmanın bir yolu, başkasına bunu vermektir.

    9. Kaybettiğiniz kişi ya da kişiler adına uygun bir amaçla yardımcı ederek fark yaratın. Onların değer verdiği bir şeyden faydalanarak bir kuruma başlangıç verebilirsiniz.

    10. Kaybedilmiş bir meslekdaşınız onuruna iş yerinizde iyiliksever bir hareket üstlenin. Eğer isterseniz bunu isimsiz olarak da yapabilirsiniz.

    11. Kendi hikayenizi anlatın ki, diğerleri kendilerini yalnız hissetmeyecektir.

    12. Yas tutan bir insana destek verin.

    13. Bir evcil hayvanı alarak yardımcı olun.

    14. Ufak şeylerden zevk alın. Daha fazla resitale ve Ufak Lig (Little League) oyunlarına gidin.

    15. Daha sıklıkla teşekkür yemekleri verin.

    16. Çocuklarınızı – genç ya da değil – daha fazla kucaklayın.

    17. Tanıdığınız herkese daha fazla sabır gösterin.

    18. Sevginizi daha sık ifade edin.

    19. Hayattaki en önemli şeyin ne olduğu konusundaki görüşünüzü sürdürün.

    20. Her gününüzü anlamlı bir şekilde yaşayın.

    Ve unutmayın ki, hepimiz farklı yollarla ve farklı hızda iyileşme gösteririz. Kalbinizi takip edin. Hissetmek için kendinize zaman ayırın, kendinizle ilgilenin.

    Psikiyatrist Suzanne Zoglio
     
  2. dderya
    Ayyaş

    dderya kOkOşŞ Süper Moderatör

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    11.320
    Beğenileri:
    7.513
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    216 ÇTL
    Affedin ve unutun

    Geçmişi arkanızda bırakmanın en doğru yolu geçmişte olanları ve geçmişinizdeki kişileri affetmek ve mutsuz anları unutmaktır. Kendinize biraz zaman tanıyın ve hazır olduğunuzda geçmişi arkanızda bırakın. Bu, bir arkadaşınızı ya da işinizi kaybetmenize neden olan hatalarınız için kendinizi affetmek, ailenizi sizi anlamadıkları için affetmek, eski arkadaşlarınızı size geçmişte yaptıkları kötülükler için affetmek ya da kalbinizi kıran eski sevgilinizi affetmek demektir. Konu ne olursa olsun kendinizi iyileştirmenin ve geleceğe mutlu şekilde adım atmanın tek yolu geçmişi unutmak ve affetmektir.

    Kendinize karşı nazik olun


    Bazen kendimizin en kötü düşmanı yine kendimizizdir. Geçmişte yaptığınız bir hatayı geride bırakmak zor olabilir ama şunu unutmayın, kimse bilerek ya da isteyerek hata yapmaz. Geçmişte ne yapmış olursanız olun kendinizi affedin.

    Şimdiki zamana odaklanın


    Bugün bize verilen en değerli hediyedir, bunu asla unutmayın. Bunun farkında olursanız gününüzde hakettiği değeri verir ve daha mutlu bir insan olursunuz. Değişimlerin aniden gerçekleşmediklerini unutmayın, gününüzde ve gelecekte daha mutlu olmak için kendinize zaman tanıyın.

    Hayatınızdaki güzellikleri takdir edin


    Tabii ki zor dönemler geçirebilirsiniz, uzun süreli bir probleminiz olabilir ama ne olursa olsun geçmişi unutmak ve anın tadını çıkartmak hayatınızdaki iyilikleri de takdir etmenizi sağlar. Hayatınızda yolunda giden tek şey evdeki evcil hayvanınızın size gösterdiği sevgi bile olsa bundan mutlu olun. Bu, sizin geleceğe umutla bakabilmenize yardım etsin.

    Yalanlara kanmayın


    Geçmişinizde sizi üzen, size kendinizi değersiz hissettiren biri olduysa ve siz hala bunun güvensizliklerini yaşıyorsanız buna bir an önce son verin. Siz, değerli, güzel, akıllı ve sevilmeyi hakeden birisiniz. Bunu bilin ve buna inanın. O zaman geleceğe umutla bakmak daha kolay olacak.

    Baştan başlayabileceğinizi bilin


    Çocukken, bisiklete binmeyi öğrenirken, defalarca düşüp tekrar ayağa kalkmadınız mı? Tabii ki kalktınız! Geçmişteki negatiflikleri gününüze taşımayın, tıpkı çocukken olduğu gibi geleceğe bakın ve ilerlemeye devam edin. Hayatta moralinizi bozabilecek pek çok şey var ama istediğiniz her an yeni bir sayfa da açabilirsiniz. Her zaman negatife odaklanarak kendinize eziyet etmeyin.

    Her şeyin bir nedeni olduğunu kabullenin


    Geçmişi fiziksel olarak değiştiremesek de zihinsel olarak değiştirebiliriz. Geçmişinizin şimdiki zamanınızı yaşamanızı engellemesine izin vermeyin. Başınıza gelen her şeyin bir nedeni olduğunu bilin ve kabullenin. Bu, geçmişin yaralarının iyileşmelerini kolaylaştırır.



    Unutmayın, yarın yeni bir gün. Her ne olursa olsun, yaşamın tadını çıkarın!
     

Sayfayı Paylaş