Stresi azaltan 6 tavsiye

Katılım
9 Ekm 2006
Mesajlar
604
Beğeniler
3
#1
Adrenaline ve epinephrine, kısa süreli olarak stresi artıran hormonlar...Stresin azı motivasyonu etkileyen olumlu özellikler olarak belirtilirken, fazlası zararlı...

Kendinizi baskı altında hissettiğinizde adrenalin salgılarsınız. Adrenalin karaciğerin, fiziksel aktiviteniz için gerekebilecek enerji kaynağı şekeri depolamasını artırır. Eğer vücudunuzdaki hazır enerji kaynağını kullanmazsanız yani koşmaz, kavga etmez, enerji harcamazsanız tehlike bu noktada başlar. Kandaki şeker asla kullanılmadığında yağ olarak depolanır. Bu nedenle kilo alabilirsiniz. Stresin ilk olumsuz yönü budur. İkincisi ise, stres nedeniyle kapasitenizin üzerinde çok aşırı enerji harcayabilirsiniz. Bu durum bağışıklığınızı zayıflatır ve hastalıklara karşı korunmasız kalabilirsiniz. Bu halka sürekli tekrarlandığında yaşamınıza bile mal olabilir.

Stres faktörlerinizi belirleyin!
Günlük yaşamınızda stresten uzak durmanın ve stressiz yaşamın yolları..

Kafeini bırakın
Kafein, adrenalini serbest bırakır ve artırır. Bu nedenle kahve içmeyi bırakın, bunun yerine kafeinsiz içecekleri veya bitkisel çayları tercih edin..

Meditasyon yapın
Düzenli olarak meditasyon yapın.. Bu sizin günlük streslerden arınmanızı ve kan basıncınızın azalmasını sağlar..

Derin nefes alın
Derin nefes almak stresi azaltır. Düzenli nefes egzersizleri yaparak, vücudunuzu arındırıp canlandırabilirsiniz. Her nefesi dışarı verişte beyninizin rahatladığını ve kan basıncının düştüğünü hissedeceksiniz. Tepeden tırnağa rahatlayıncaya kadar nefes alıp vermeye devam edin.

Dağınıklığı toparlayın
Kendi iyiliğiniz için aklınızdakileri ve yaşadığınız ortamı düzenleyin.. Çözümsüz sorunlar, sizi bekleyen işler stresinizi artırır. Sorunlarınızı gözden geçirin ve aklınızda tutmayın.. Aynı şekilde dolabınızı, çekmecelerinizi temizleyin.. Rahatladığınızı hissedeceksiniz. Genel temizliği 6 ayda bir tekrarlayın..

Programınızı hafifletin
Takviminize göz atın.. Not aldığınız fakat yetişemeyeceğiniz aktiviteleri gözden çıkartın.. Bazı şeyler için gerçekten vaktiniz varsa kendinize ayırın. Bugünde tüm haftayı veya günü değerlendirin, yalnız kalın ve dinlenin..

Perspektifinizi sınırlamayın, bakış açınızı genişletin..
Gün içinde neyin sizde strese neden olduğunu anlamaya çalışın.. Birçok iş yapma zorunluluğu sizi sıkıntıya sokuyor olabilir. Stres yaratan konulara bakışınızı genişletin.. Gerçekte olmayacak riskleri veya olumsuzlukları düşünmüş olabilirsiniz. Olumsuz şeyler düşünmeyin.. Bu önerileri günlük yaşamınızda uyguladığınızda hayatı daha sağlıklı, güçlü ve mutlu yaşayabilirsiniz.
 

kelebek

-ütopik-
V.I.P
Katılım
9 Hzr 2006
Mesajlar
9,858
Beğeniler
136
#2
kafeini azaltmak,dağınıklığı toplamak ve programı hafifletmek dışındakiler yapılabilir benim için, ama bu şekilde stresten kurtulacağımı zannetmiyorum nedense
 

Benzer konular

Top