1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Stresle Nasıl Baş edilir

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve muhtar* tarafından 18 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. muhtar*

    muhtar* Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    30 Haziran 2013
    Mesajlar:
    357
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    730
    Meslek:
    Kamuda çalışan
    Yer:
    Yerle gök arasında bir yer
    Banka:
    2 ÇTL
    Stresle Nasıl Baş edilir

    Aşırı strese girmeden olaylarla başa çıkabilmek, sorunları sakin biçimde çözmek ve duygularınızla ilişkilerinizi yerli yerine oturtmak gibi özelliklerin tümü yaşama sağlıklı biçimde yaklaşmanın parçalarıdır. Bazı becerilerinizi geliştirmek soğukkanlı olmanıza yardımcı olacaktır.Stresi yenmekÖnemli herhangi bir olay, bir bebeğin doğumu gibi sevindirici olanlar bile, strese neden olabilir. Stres, fiziksel ya da zihinsel güçlüklere verilen normal bir yanıt ve gerekli bir tepkidir. Yalnızca güçlüklerin aşırı boyutlara ulaşması durumunda, stres beden ve ruh sağlığı için zararlı olabilir.Bireyler, daha çok yapılarına bağlı olarak, farklı düzeyde stresi kaldırabildiğinden, stresin ne zaman tehlike sınırına geldiğini ölçmenin kesin bir yolu yoktur. Bilinen şu ki, uzun süreli aşırı stres sağlığınızı bozabilir.
    Stresin çarpıntı, sindirim bozuklukları, başağrısı, uykusuzluk, artan idrara çıkma gereksinimi ve alınganlık gibi birçok belirtisi vardır. Cinsel isteğiniz azalabilir ya da adet dönemleriniz düzensizleşebilir. Daha ciddi sağlık sorunları bile yaşayabilirsiniz. Stresin fiziksel belirtilerinden biri kan başmandaki (tansiyon) artıştır. Zorlandığınız ya da kendionizi tedirgin hissettiğinizde, kan basıncınız yükselebilir; ve bu düzenli olarak gerçekoleşirse, beden baskıyı daha yüksek bir düzeoye ayarlayabilir. Aşırı stres altındaki bir kişi, ayrıca başka sorunlara neden olabilecek siogara, aşırı alkol ya da uyuşturuculara yöneleobilir.Stres belirtilerinin, depresyon ve endişe gibi psikiyatrik/ruhsal sorunlardan ayrılması önemolidir. Uzman yardımı gerekip gerekmediğini doktorunuzla konuşun. Gerekmiyorsa, yaşaomınızı bu kadar stresli kılan şeyin ne olduğuona ve bu durumu değiştirmek için hangi adımoları atabileceğinize karar vermeniz gerekir.

    SORUNLARI BELİRLEMEK
    Bir güne üstesinden gelebileceğinizden fazolasını mı sıkıştırmaya çalışıyorsunuz? İş yükünüzle ilgili önceliklerinizi belirlemeniz gerekebilir. Bu, çocukların ya da yaşlı anne-babaların ve evin gereksinimleriyle, dışarıda tam zamanlı bir işin gereksinimlerini kootarmaya çalışan bir kadın için, söylendiği kadar kolay olmayabilir. Sorun mükemomelliği hedeflemekten kaynaklanıyorsa, bir denge tutturmaya çalışmalısınız. Evinizin pırıl pırıl olması sizi gurur-landırabilir ancak, ev işi yaparak harcadığınız zamanı sevdiğiniz bir kişiyle geçirmeniz daha keyifli olmaz mıydı? Yardım sağlaomanız gerekebilir. Siz sorunolarınızla başa çıkamadığınızı söylemedikçe, insanlar ne kaodar çaresiz olduğunuzu anlayamayabilirler. Kadinlarportali.comHer aile bireyinin işleri eşit paylaşmasını sağlamak iyi bir ilk adımdır. Küçük çocuklar bile kendi yataklarını toplayabilir, giysileriyle oyuncaklarını kaldırabilir ve kediyi besleyeobilir.Yaşlı anne-babaya bakmak sizi çok zorluoyorsa, konuyu ailenizle konuşmanızın zamaonı gelmiştir. Genellikle bu sorumluluk karodeşlerden yalnızca birinin omuzlarına biner ve diğer kardeşlerin yaşadığınız zorlukları bilmesi gerekir. Ayrıca, gönüllü gruplardan da yardım isteyebilirsiniz. Bu olanaklı değilse, ücretli yardımcı (temizlikçi ya da anne-baba için bakıcı) tutmayı düşünebilirsiniz. Yapacaoğınız ek harcamanın kendi sağlığınızı tehliokeye atmaktan daha iyi olup olmadığına karar vermeniz gerekir.En büyük endişe kaynağınız işinizse, başarısızlık olarak gördüklerinizle ilgili kara kara düşünmeyi bırakıp yardım isteyin. Baozen yıllardır yaptığınız iş bile (çalışanların değişmesi ya da yeniden yapılanma veya işten çıkarılma tehdidi nedeniyle) stresli olmaya başlayabilir.İlk müdürünüze ya da insan kaynakları yöneticinize danışın ve endişelerinizi dile geotirin. Şirketin sizi, işgücünün değerli bir çalışanı olarak gördüğünü ve korkularınızın yersiz olduğunu duyunca şaşırabilirsiniz. Kendi başaranınızı değerlendirmek güç olabilir. Biloginizde (belki yeni teknolojiyle ilgili olarak) bir eksiklik varsa, eğitim isteminde bulunun.Aşırı stres her zaman sorumluluklarla ilgili değildir. İşsizler ya da yaşlılarda olduğu gibi, yapacak fazla bir şeyinizin olmaması da strese neden olabilir. Burada sıkıntı ve yalnızlık önemli rol oynamaktadır. Kendinizi bu durumda bulursanız, ücretli işin bir seçenek olomayabileceğini kabullenmek ve gönüllü yardım ve katkılarınızın değerini bilecek kuorumları öğrenmek daha iyi olur.

    ÇÖZÜM BULMAK
    Endişe ve stresi azaltmanın kanıtlanmış bir yolu konuşmaktır; endişeli ve üzgün olduoğunuzda insanlara bunu söyleyebilmenin yararı vardır. Aile ya da arkadaşlarınıza güvenemeyeceğinizi düşünüyorsanız, eğitimli bir danışmana ya da ruh sağlığı uzmanı na başvurun.Egzersizin stresi azaltıp morali yükoselttiği bilinmektedir. Her gün sıkı bir yürüyüş yapın; düzenli haftalık bir spor ya da dans kursu için zaman ayırın. Hepsinden önemlisi, kenodinize nazik davranarak işe başolayın. Kendinizi ödüllendirmek yaşamdan yeniden zevk alomanızı sağlayabilir.Sakin sakin solumayı öğrenin
    Stresli durumlarda kendinizi dinlemenizin iyi bir yolu solumanızı denetlemektir. Endişeli olduğunuzda solumanız yüzeyseldir; soluk alıp vermeniz o kadar hızlıdır ki akciğerlerionize ve dolayısıyla bedeninizin diğer bölümolerine neredeyse hiç oksijen açısından zengin hava gitmemektedir. Aşın havalandırma (hiperventilasyon) denen bu durum, baş dönomesine neden olur. Korku ve endişe soluğuonuzu tutmanıza da neden olabilir. Kendinizi sakinleştirmek için, solumanızı yavaşlatıp dakikada 12 eşit solumaya ya da ; bunun altına indirmeniz gerekir. Rahat soluomanın en iyi biçimi, diyaframı ve kaslan kullanıp havayı akciğerlere doldurarak yapılandır. Yatağınıza ya da yere düz olarak sırtüstü
    ; uzanın ve ellerinizi kamınızın üzerine kooyun. İçinizden dörde kadar sayarak ve aynı zamanda karnınızın yükseldiğini hissederek burnunuzdan derin bir soluk alın. Dörtten bire kadar sayarak (ve kamınız inerken) soluğunuzu ağzınızdan yavaş yavaş verin. Bunu 10 kez yineleyin.

    İÇ HUZURU
    Meditasyon ve yoganın kendimizi daha sakin ve iyi hissetmemize neden olduğu görülomüştür. Bu iki duygu da stresin antikorlarıodır. Teknikleri bir kursota öğrenebilirsiniz; ama, kendinize zaman ayırın ve rahatlama egozersizlerini evde uyguolayın.Soluğunuzu hissedin
    Derin ve düzenli soluomak, rahatlamak için iyi bir yoldur; çünkü, bedeninize daha çok oksijen girmesini ve kendinizi daha sakin hissetmenizi sağlar.
     

Sayfayı Paylaş