1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Su Tüketiminizi Artırmak İçin Pratik Öneriler

Konusu 'Alternatif Tıp' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 12 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Çoğumuz işyerinde yoğun iş temposu yüzünden su içmeyi unutuyoruz.

    Özelikle de yaz aylarında su tüketiminin önemi daha da artıyor. Peki gün içerisinde su tüketimini olması gereken miktara çıkartmak için ne yapılabilir?
    İşte size 10 pratik öneri

    1- Her sabah işyerinize geldiğinizde su için bu davranışı alışkanlık haline getirin.
    2- Masanızın üzerinde her zaman temiz ve tercihen cam bir şişede su bulundurun.
    3- Çay ve kahve çok tüketiyor içmeden uzun süre duramıyorsanız ve yeteri kadar su da tüketmiyorsanız buna da artık bir dur demenin zamanı gelmiş demektir. Çay ve kahve diüretetik içeceklerdir. Yani vücuttan su atımına sebep olurlar. Vücudun su kaybetmesini önlemek için de kaybedilen su miktarını yerine koymak gerekir. Çay-kahve kupanıza su koyup tüketin. Bunu sırayla yapabilirsiniz. Bir defasında çay diğerinde su koymak gibi. Böylece çay/kahve tüketiminiz otomatikman yarıya inecek ve su tüketiminiz de artacaktır.
    4- Su içmeniz gerektiğini hatırlatan minik post-it kâğıtlar size yardımcı olacaktır.
    'Su içmeyi unutma' şeklinde notlar aldığınız post-it kağıtları monitörünüzün üzerine arabanızın camına yapıştırabilir cüzdanınızın içine vb. yerlere koyabilirsiniz.
    5- Her akşam işyerinizden ayrılırken su içmeyi alışkanlık haline getirin.
    6- Her sabah kalktığınızda ilk işiniz su içmek olsun.
    7- Her gece yatmadan önce mutlaka bir bardak su için.
    8- Çantanızda minik bir şişe su bulunması acil bir durumda (toplu taşıma aracı ile trafikte uzun süre kalma gibi durumda vs.) oldukça faydalı olacaktır.
    9- Arabanızda her ihtimale karşı en az 1 şişe içme suyu bulundurun.
    10- İş yerinde sigara molası yerine su molası verin.
    Gün içerisinde ne kadar su tüketmeli?

    Ortalama 1 5–2 5 LT. arasındaki su tüketimi normal. Genellikle su ihtiyacımız gün içerisinde besinlerden sağladığımız enerjiye göre değişkenlik gösterir. Aldığımız kalori miktarı kadar su tüketmeliyiz. (1500 kal. enerji içeren bir diyet alıyorsanız; su gereksiniminiz de ortalama 1 5 lt. olmalıdır) ama tabi bu miktar yaz aylarında artış gösterir.
     

Sayfayı Paylaş