1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Tahıl ve tahıl ürünleri tüketilirken nelere dikkat edilmelidir?

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve Suskun tarafından 12 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Kabuk ve öz kısmı ayrılmamış tahıllardan yapılan yiyecekler, vita*minler, mineraller ve diyet posası (diyet lifi) yönünden zengindir. Lif içeriği yüksek olan besinlerin tü*ketimi sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar. Lif türü veya bileşimi de beslenme açısından çok önemlidir. Ayrıca tam tahıl ürünlerinin kalori değerleri de daha düşüktür.
    Alışveriş yaparken, tam tahıl ürünleri tercih edilmelidir.
    Dış kepeği biraz ayrılmış fakat özü ve iç kepeği ayrılmamış undan mayalandırılarak yapılan ekmeğin besleyici değeri, beyaz undan ya*pılan ekmekten daha fazladır. Bu nedenle tam tahıl ürünleri her gün hatta her öğün tüketilmelidir.
    Besin değerini arttıracağı için ek*mek, çörek, kurabiye yapılırken hamur mayalandırılmalıdır.
    Besin değerini azaltacağından makarna, erişte vb. besinlerin haşlama suları dökülmemelidir.
    Protein ve vitamin içeriğini arttırmak için diğer besinlerle (kurubakla*giller, süt ve ürünleri) birlikte tüketilmelidir.
    Tam tahıl ürünleri günde 6 porsiyon (1 ince dilim ekmek, 1 kepçe çor*ba, 2 yemek kaşığı pirinç pilavı bir porsiyondur) tüketilebilir. Ağır işte çalışan ve enerji gereksinimi fazla olanlar bu grupta yer alan besinler gereksinimleri doğrultusunda daha fazla tüketebilirler.
     

Sayfayı Paylaş