1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Tarih Boyu Beslenme

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve Suskun tarafından 6 Şubat 2012 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL

    [​IMG]

    Tarih Boyu Beslenme



    Araştırmalara göre, tarihte en sağlıklı beslenen insanlar Akdeniz halkları; en dengesiz beslenenler ise, Kraliçe Victoria'nın sarayındaki soylu topluluk.

    İşte nedenleri...

    Beslenme uzmanlarının yaptıkları araştırmalarda, Benedictin rahiplerinin, gürbüz Japon samuraylarını az farkla geçip, eski Yunan halkını da geride bıraktıkları ve beslenme konusunda en bilinçli insanlar oldukları ortaya çıktı. Bilinçsizce beslenen topluluklar arasında Romalılar ve Mısırlılar bulunuyor. Araştırmadaki en kötü kategoride de, Kraliçe Victoria ile Fransa kralı 14. Louis dönemlerindeki mönüler yer alıyor.

    Bu farklı zaman diliminde insanların tükettikleri yiyecekler incelendi. En sağlıklı beslenen halkın hangisi olduğu araştırıldı. Uzmanlar, pek de sık rastlanmayan bir sonuca vardılar. Sonuçta, belki de tarihte ilk kez, fakirlerin zenginlerden üstün olduğu bir durum ortaya çıktı. Aslında, varılan sonuç çok da şaşırtıcı değil. Fransız ve İngiliz krallarının sofralarında, sayısız yiyeceğe yer veriliyordu.

    Bunların çoğunun bol yağlı olması ve aşırı alkol tüketimi, sağlıksız beslenmeyi oluşturan faktörlerden bazıları olarak sayılıyor. Gastronomi uzmanlarının kesinlikle karşı çıktığı bu beslenme şekli, sağlıksız bir yaşamı beraberinde getiriyor. Uzun yaşamın ilkelerini ise şöyle sıralıyorlar: Günlük beslenmede tahıl ürünlerine, ekmek, makarna, pirinç ve arpaya kesinlikle yer verilmesi gerekiyor.

    Kırmızı et, balık, yumurta ya da peynirden biri bu besinlere eşlik edebilir; ama hangisi olursa olsun, yediğiniz miktara dikkat etmeniz önemli. Ayrıca, günlük beslenmede üç porsiyon, yumruk büyüklüğünde sebze ya da üç tane meyve de tüketebilirsiniz.







    [​IMG]
    Tarih Öncesi Beslenme Planı
    Atalarımızın binlerce yıl önce bildiği şeyleri daha iyi anlamak için Tarih Öncesi Beslenme Programını inceledim. Bu programı kahvaltıda, öğle ve akşam yemeklerinde uygulayın.

    İlkel insanlar, yağsız vücut kitlelerinin yanı sıra, sağlıklı beslenme konusunda da çağının ilerisindeydiler. Daha önceden biliyorsunuz. Standart Amerikan beslenme programı doymuş yağlar, şeker ve içinde yapay katkı maddeleri bulunan işlenmiş yiyeceklerle doludur. Bu tür bir beslenme şekli vücudunuza zarar vererek yüksek tansiyon, yüksek kolesterol ve diyabet gibi hastalıklara neden olabilir.

    Zararı telafi etmek için yapmanız gereken atalarımızın bitkisel beslenmeye dayalı diyetlerine bir göz atmak. Günümüzde, yapılan araştırmalar yalnızca vejetaryen diyet uygulayan kişilerin, vejetaryen beslenmeyenlere göre genellikle daha az kalori aldığını, daha düşük kiloya sahip olduğunu ve kalp krizi risklerinin daha düşük olduğunu gösteriyor.

    Tarih Öncesi Beslenme Planı

    1.Protein Grubu:
    İşte, et severleri şaşırtacak bir bilgi: Almanız gereken toplam kalori miktarının yalnızca%10’u protein olmalıdır. Bazı protein kaynakları:

    Baklagiller: Mercimek, kuru fasulye ve nohut harika protein kaynaklarıdır.
    Yeşil yapraklı sebzeler: Ispanak, nori (Sushi’nin sarıldığı yosun yaprağı) ve kıvırcık lahana, protein bakımından zengin oldukça besleyici yiyeceklerdir. Ayrıca bu sebzeler, proteinin yanı sıra kalsiyum ve demir gibi diğer birçok vitamin ve mineral deposudur.

    2.Kalsiyum Grubu: Özellikle 40 yaşın üstündeki kadınlar için kalsiyum, kemik sağlığı açısından çok önemli bir besin maddesidir. Bazı kalsiyum kaynakları:

    Tofu:
    Bazı insanlar, haşlanmış soya fasulyesinden elde edilen bu soya peynirinden çekinir çünkü beslenmelerine nasıl dahil edeceklerini bilemezler. Ancak Asya’ya özgü bu gıda hem yemeklerle kullanmak için uygundur hem de kalsiyum deposudur. Yumuşak tofuyu soslarda ve pudinglerde kullanmayı deneyin. Sert tofuyu ise tavada veya salataya dahil ederek hafifçe karıştırın.
    Soya, Badem veya Pirinç Sütü: Bu bitkisel kaynaklı sütler, mandıra ürünlerinin yerine kullanmak için harika alternatiflerdir. Çoğu inek sütü kadar kalsiyum içerir.

    3.Yağ Grubu: Bitkisel kaynaklı yiyecekler aynı zamanda önemli besin maddeleri, antioksidanlar, vitaminler ve lif bakımından oldukça zengindir. Ayrıca, sağlıklı yağlardan sayılan doğal yağlar içerirler.

    Tekli doymamış yağlar: Omega-3 ve omega-6 yağ asitleri içeren zeytin ve avokado gibi yiyecekler kalp sağlığı açısından çok yararlıdır.
    Çekirdekler: Kenevir tohumu, keten tohumu ve chia çekirdeği önemli yağ asitleri ve omega-3 bakımından oldukça zengin ürünlerdir. Salatalarınızın üzerine serpiştirebilir veya soslarınıza ekleyebilirsiniz.
    Kuruyemişler: Ceviz, badem ve kaju, omega-3 deposu yemişlerdir. Yaklaşık 50 gram ceviz bütün gün boyunca ihtiyacınız olan tüm sağlıklı yağları içerir.

    4.Karbonhidrat Grubu: Konu karbonhidrat olunca, nitelik nicelikten önce gelir. Farklı renklerde meyveler, sebzeler ve tam tahıllar tüketerek hem basit hem kompleks karbonhidratları birleştirin. Antioksidanlar, vitamin ve minerallerle dolu bu gıdalar sizi kanser, kalp krizi ve diğer birçok kronik hastalıktan korumaya yardımcı olurlar.

    Kırmızı: Çilek, elma, domates
    Turuncu: Havuç, mango, portakal
    Sarı: Muz, su kabağı, limon
    Yeşil: Taze fasulye, misket limonu, armut
    Mavi/mor: Yaban mersini, erik, pancar
    Kahverengi: Tam tahıllı ekmek ve makarna ve kinoa

    Böyle bir beslenme şekline bütün bütçenizi ayırmanız gerekmiyor, ama çoğunu toptan veya donmuş şekilde alabilirsiniz.

    Dr.Mehmet Öz
     
  2. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    Bunlar ne güzelde albeni diyor açıktımmı ne :)
     

Sayfayı Paylaş