1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Tempolu Yürüyüşün 24 Faydası

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Safir tarafından 1 Temmuz 2008 başlatılmıştır.

  1. Safir
    No Mood

    Safir Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    4 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    4.205
    Beğenileri:
    264
    Ödül Puanları:
    3.730
    Banka:
    151 ÇTL
    1-- Yürüyüş, kan akımını ve kan damarlarının miktarını artırarak, dolaşımı iyileştirir, kalp-damar ve beynin damarsal hastalıkları riskini azaltır.

    2-- Kalp kası dâhil, vücut kaslarını kuvvetlendirerek, daha etkin çalışmalarını sağlar.

    3-- Her bir kasılmada kalbin pompaladığı kan miktarını artırarak, istirahattaki kalp atım sayısını (nabzı) azaltır.

    4-- Egzersiz ve stres durumunda arteriel kan basıncında (tansiyonda) oluşan yükselmeyi azaltır.

    5-- Kalp kasının yan damarlardan da beslenmesini destekler. Böylece kalbin ana damarlarında oluşacak tıkanıklıkların vereceği zararı azaltır.

    6-- Şişmanlık riskini azaltır.

    7-- Sindirimi kolaylaştırır.

    8-- Beyine oksijen sağlanmasını artırarak, zihinsel keskinlik ve yaratıcı düşünce potansiyelini yükseltir.

    9-- Lenfatik dolaşıma yardımcı olur. 10-- Egzersiz sırasında ve sonrasında metabolizmayı uyarır.

    11-- Solunumsal kapasiteyi ve aerobik gücü artırır.

    12-- Büyümeyi ve travma sonrası toparlanmayı olumlu etkiler.

    13-- Kan yağlarının (trigliserid) düzeyini düşürür.

    14-- HDL/LDL (iyi huylukötü huylu kolestrol) dengesini düzenler.

    15-- Koordinasyona olumlu etki yapar.

    16-- Eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir.


    17-- Kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlar.

    18-- Dayanıklılığı artırır.

    19-- Yorgunluk duyumunu engeller.

    20-- Uykusuzluğu azaltır, rahatlamaya yardımcı olur.

    21-- Vücudun doğal keyif verici hormonu olan endorfinin salınımını artırır.

    22-- Yaşlanma sürecini geciktirerek, genç bir görünüm sağlar.

    23-- Moral, özgüven ve iyimserliği artırır.

    24-- Kan basıncını düzenler.

    BU KURALLARA DİKKAT

    1--Kilo vermek amacıyla naylon vb. gibi giysiler vücuda sarılmamalı.

    2-- Sağlık sorunları olanlar ve 40 yaşın üstündekiler doktora görünmeden, yürüyüş programına başlamamalı.

    3-- Diyabet, hipertansiyon ve diğer sistematik hastalığı bulunanlar sık sık doktor kontrolünden geçmeli.

    4-- Ciddi bir yemek sonrası hızlı ve ağır yürüyüşler yapılmamalı.

    5-- Yürüyüş öncesi ve sonrasında susuz kalmamaya dikkat etmeli.

    6-- İnce tabanlı ve makosen ayakkabılar ile yürüyüş yapılmamalı.

    7-- Çok sıcak havalarda ve saatlerde yürüyüşten kaçınmalı.

    8-- Bir sıkıntı hissedildiğinde yürüyüşe inatla devam etmemeli.

     

Sayfayı Paylaş