1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz
Notu Gizle
Merhaba Ziyaretçi.

"BENİM DÜNYAM" konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Sizi de bu yarışmaya katılıma davet ediyoruz...

Tempolu Yürüyüşün 24 Faydası

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Safir tarafından 1 Temmuz 2008 başlatılmıştır.

  1. Safir
    No Mood

    Safir Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    4 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    4.206
    Beğenileri:
    267
    Ödül Puanları:
    3.730
    Banka:
    174 ÇTL
    1-- Yürüyüş, kan akımını ve kan damarlarının miktarını artırarak, dolaşımı iyileştirir, kalp-damar ve beynin damarsal hastalıkları riskini azaltır.

    2-- Kalp kası dâhil, vücut kaslarını kuvvetlendirerek, daha etkin çalışmalarını sağlar.

    3-- Her bir kasılmada kalbin pompaladığı kan miktarını artırarak, istirahattaki kalp atım sayısını (nabzı) azaltır.

    4-- Egzersiz ve stres durumunda arteriel kan basıncında (tansiyonda) oluşan yükselmeyi azaltır.

    5-- Kalp kasının yan damarlardan da beslenmesini destekler. Böylece kalbin ana damarlarında oluşacak tıkanıklıkların vereceği zararı azaltır.

    6-- Şişmanlık riskini azaltır.

    7-- Sindirimi kolaylaştırır.

    8-- Beyine oksijen sağlanmasını artırarak, zihinsel keskinlik ve yaratıcı düşünce potansiyelini yükseltir.

    9-- Lenfatik dolaşıma yardımcı olur. 10-- Egzersiz sırasında ve sonrasında metabolizmayı uyarır.

    11-- Solunumsal kapasiteyi ve aerobik gücü artırır.

    12-- Büyümeyi ve travma sonrası toparlanmayı olumlu etkiler.

    13-- Kan yağlarının (trigliserid) düzeyini düşürür.

    14-- HDL/LDL (iyi huylukötü huylu kolestrol) dengesini düzenler.

    15-- Koordinasyona olumlu etki yapar.

    16-- Eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir.


    17-- Kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlar.

    18-- Dayanıklılığı artırır.

    19-- Yorgunluk duyumunu engeller.

    20-- Uykusuzluğu azaltır, rahatlamaya yardımcı olur.

    21-- Vücudun doğal keyif verici hormonu olan endorfinin salınımını artırır.

    22-- Yaşlanma sürecini geciktirerek, genç bir görünüm sağlar.

    23-- Moral, özgüven ve iyimserliği artırır.

    24-- Kan basıncını düzenler.

    BU KURALLARA DİKKAT

    1--Kilo vermek amacıyla naylon vb. gibi giysiler vücuda sarılmamalı.

    2-- Sağlık sorunları olanlar ve 40 yaşın üstündekiler doktora görünmeden, yürüyüş programına başlamamalı.

    3-- Diyabet, hipertansiyon ve diğer sistematik hastalığı bulunanlar sık sık doktor kontrolünden geçmeli.

    4-- Ciddi bir yemek sonrası hızlı ve ağır yürüyüşler yapılmamalı.

    5-- Yürüyüş öncesi ve sonrasında susuz kalmamaya dikkat etmeli.

    6-- İnce tabanlı ve makosen ayakkabılar ile yürüyüş yapılmamalı.

    7-- Çok sıcak havalarda ve saatlerde yürüyüşten kaçınmalı.

    8-- Bir sıkıntı hissedildiğinde yürüyüşe inatla devam etmemeli.

     
Benzer Konular
  1. Paradoks ~
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    435
  2. ~meLek~
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    334
  3. ~meLek~
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    333
  4. ~meLek~
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    460
  5. kAşİf
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    496
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş