1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Tenisçi Ve Golfçü Dirseği

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 11 Şubat 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    Tendinit olarak da adlandırılan tenisçi veya golfçü dirseği, dirsekte tendonların kemiğe bağlandıkları yerde tendonların iltihaplanmasıdır.

    Ana belirtisi, nesneleri yerden almaya çalışırken, el sıkarken veya hasta tendonu geren herhangi bir eylemi yaparken kötüleşen ön koldaki ağrıdır. Genel sebebi, spor yaparken bilek ve ön kolun aşırı kullanılmasıdır ancak iltihap ayrıca çok kuvvetli bir şekilde bir tornavida veya benzer aleti kullanırken de olabilir. Tenisçi dirseği, dirseğin dış kısmındaki tendonu etkiler ve golfçü dirseği, iç kısmındaki tendonu etkiler.

    Kendi başınıza yapabilecekleriniz

    Dirsek ağrısını azaltmanın birkaç yolu vardır. Tedaviye olabildiğince çabuk başlamak önemlidir.

    • Kolunuzu ve elinizi yapabildiğiniz zaman dinlendirin ve tendonu zorlayan faaliyetleri azaltın.

    • Bir buz paketini(ıslak bir havluya sarılmış, bir paket donmuş bezelye ya da kırılmış buz gibi) ağrılı bölgeye uygulayın. Yerinde yaklaşık 10 dakika tutun. İlk 2 gün için günde 2—3 kez yeniden uygulayın.

    • Tendinit ağrısını geçirmeye yardımcı olması için, eczacıdan alınabilecek bir dirsek askısı takmayı deneyin.

    • Bir ağrı kesici alın.

    • Ağrılı bölgeye, bir tahriş giderici ile masaj yapmak ağrıyı geçirmeye yardımcı olabilir.

    • Spor yapmaya geri dönmeye hazır olduğunuzda, spor yapmadan önce dirsek germe egzersizleri yapın. Dirsek ekleminizi güçlendirmek için diğer egzersizler hakkında tavsiye için doktor veya fizik terapistine başvurun.
     

Sayfayı Paylaş