1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Tilter'in üretimi tehlikeye girdi!

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve BeReNN tarafından 12 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. BeReNN
    Uykumvar

    BeReNN Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    30 Nisan 2011
    Mesajlar:
    8.855
    Beğenileri:
    254
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    Istanbul, Turkey
    Banka:
    289 ÇTL
    Türkiye'de üretilmesi planlanan üç tekerlekli elektrikli araç Tilter'in üç ortağından biri ayrıldı
    [​IMG]


    Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilenen ve Türkiye'de üretilmesi planlanan üç tekerlekli elektrikli araç Tilter'in üç ortağından biri ayrıldı.

    Şirketin 32.5 payına sahip olan Orhan Holding sürpriz bir kararla ortaklıktan ayrıldığını açkıladı. B Plus ve Alphan Manas bu ayın sonuna doğru olağanüstü genel kurul yapılacak ve yeni ortak arayışına girilecek. Bütün bunlar olurken daha once Haziran ayında Türkiye'de üretimine başlanacağı daha once söylenen 3 tekerlekli elektrikli araç Tilter'in üretimi de suya düştü. Ancak gecikmenin başka nedenleri de var. Şimdi Mayıs ayına kadar uzanıp Tilter öyküsünü baştan anımsamakta yarar var.

    FUARIN SÜRPRİZİYDİ!
    Mart ayında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı'nın en büyük sürprizlerinden biri de Tilter'di. Brightwell Holding'in patronu Alphan Manas, B Plas ve Orhan Holding'le birlikte 20 milyon Euro'ya yüzde 85'ini aldığı Fransız Synergethic'in 3 tekerlekli elektrikli modeli Tilter'I sergilemişlerdi. Orada yapılan basın toplantısında Haziran ayında Türkiye'de üretimin başlayacaklarını söylemişlerdi. Ancak Temmuz ayına gelinmesi rağmen Tilter'den hiç bir haberin çıkmıyordu. Yaptığım araştırmalar sonucunda once pil ve Tilting'in (yana yatma kabiliyeti) yetismediğini öğrendim. Özellikle de Tilting konusunda sorun çıkmıştı. Fransiz hükümetinin destek programi cercevesinde Tilting'in muhendislik hizmetini vermesi gereken Matis Technologies firmasinin zamanında bitirememesi yüzünden ortaklar arasında sorun çıktı. 
Orhan Holding'in bu gecikmeyi öne sürerek finans takviyesinde bulunmadığı ileri sürülüyor. Tilting hizmetini sunan Matis Technologies firması Fransa'nın en önemli teknoloji firmalarından biri. Renault ile de calısıyorlar. Bu tür gecikmelerin ozellikle otomotiv sektöründe normal olduğunu soylüyorlar. Ancak bu gelişmeler olurken geçtiğimiz hafta Orhan Holding kesin olarak ortaklıktan ayrıldığını ortaklarına açıklıyor.

    "MURAT ORHAN İLE GÖRÜŞTÜM"

    Bütün bu duyumları aldıktan sonra Bursa'ya Orhan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Orhan ile görüşmeye gittim. Önce işe Orhan Holding'i tanıyarak başlamakta yarar var. Bir aile şirketi olan Orhan Holding otomotiv yan sanayisinde Türkiye'in en önde gelen firmalarından. Geçen yılı 560 milyon Euro ciroyla kapatan Orhan Holding'in bu yıl ki hedefi 600 milyon Euro olarak belirlenmiş. Son derece mütevazi bir kişiliğe sahip olan Orhan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Orhan 9 ayrı ülkede üretim yaptıklarını ve bu konuda dünya yan sanayi şirketleriyle yarıştıklarını söylüyor. Şu anda sadece Çin ve Hindistan pazarında olmadıklarını söyleyen Murat Orhan bu yıl sonuna doğru Rusya pazarına da gireceklerini söylüyor. Hemen hemen tüm markalarla çalışan Orhan Holding'in 6600 çalışanı var. Bu rakamın dörte biri yurtdışındaki ortaklıklarda çalışıyor. Tilter yatırımı konusunda fazla konuşmak istemeyen Murat Orhan bu işe öğrenmek için girdiklerini söylüyor. Kendiler gibi Bursalı üretici Celal Gökçen'en gelen teklif üzerine Tilter işine girdiklerini söyleyen Murat Orhan görüşmemiz sırasında bu konuda ser verip sır vermedi. Ancak Tilter işinden uzaklaşmak istedikleri her halinden belliydi.

    BİR GÜN SONRA AYRILIK KARARI

    Murat Orhan ile yaptığımız bu görüşmenin ardından bir gün sonra Orhan Holding Türk ve Fransız ortaklarına e-mail atarak Tilter ortaklığından ayrıldığını duyuruyordu. Konuyla ilgili olarak görüşünü almak istediğim Alphan Manas da az ve öz bir açıklama yaparak artık yola Orhan holding olmadan devam edeceklerini. Temmuz ayı sonunda yapacakları olağanüstü genel kurul ile yeni bir ortak arayışına gireceklerini belirtiyordu.
    Sonuna kadar gelinen bu ortaklıkta Orhan Holding tedarikcisi olduğu ve Türkiye'de üretim yapan firmaların gözlerini korkuttuğu için mi ortaklıktan ayrıldı bilinmez, ama bilinen o ki, Türkiye'de üretilmesi planlanan Tilter'in geleceği yara almış durumda. Özellikle işin Fransız ortaklarına Türkiye'deki Orhan Holding ayrılmasını izah etmenin pek de kolay olmayacağı ortada. Geçen yıl Cenevre Otomobil Fuarı'nda duyurulan ve şu sıralarda Türkiye'de üretim için düğmeye basılması beklenen Tilter için uzun bir süreç başlamış gibi gözüküyor.
     

Sayfayı Paylaş