1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Tok kalmak için neler yemeliyim ?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 30 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    TOK KALMAK İÇİN:
    Ghrelin adlı hormon iştahı arttırdığı bilinen tek hormondur. Mideniz dolu olduğun zaman çok az ghrelin üretilir. Fakat mide boş iken de salınımı artar. Kilo verdikten sonra kiloyu korumada zorlaştıran bir elementtir.
    Başka bir nokta ise insan aç ise diyet yapamaz. Yani aç olduğumuzda sürekli yeme isteği duyarız. Ve bir sonraki öğünde daha fazla yeriz. Doymak da diyetin bir sırrıdır.
    Şimdi sizlere tok kalmanın yollarını söyleyeceğim;
    • Protein içeriği yüksek olan gıdalar daha doyurucudur. Yaptığınız diyetlerde yağsız et, balık ve baklagillere yer vermeniz tokluk hissi açısından uzun bir etkisi olcaktır ve diyetinizi de kolaylaştıracaktır.
    • Lif oranı yüksek olan besinler size yokluk hissi sağlamasının yanında diğer besinlerden de faza tüketirsseniz eğer toplamda az kalori almanızı sağlayacaktır.
    • Tahıllar, meyveler, çiğ sebzeler ve bakliyatlar da lif oranı yüksek olan besinlerdir. Bu gıdaları tüketerek daha az kaloriyle uzun süre tok kalabilirsiniz.
    • Sofralarınızdaki yemek çeşitlerini azaltın. Ne kadar çok çeşit olursa o kadar çok hepsinden tatma hissi olacaktır. Bu da sizi daha çok yemeğe yönlendirir.
    • Akşam sofralarında az kaloriyle kalmak istiyorsanız tabağınızda meyveye daha çok yer açın. Bu sizin gece aıştırmalarınızı da önleyecektir.
    • KARNABAHAR SALATASI : karnabaharları buharda pişirin ve salataklarınıza ekleyin. Karnabahar püresi ya da yoğurtlu karnabahar haşlama ile tok kalmanın yolunu bulmuş olacaksınız.
    • SEBZE ÇORBASI : kalorisi düşük sebze çorbaları diyetin en büyük sırrıdır. Açlık hissini baskılar ve böylece mideyi doldurur. Uzun bir süre tok kalmanızı da sağlayacaktır.
    • ISPANAK SALATASI: ıspanağın yemeği, 1 yumurtaya katarak yapabileceğiniz ıspanaklı yumurta, haşlanmış sarımsaklı yoğurtlu ıspanak çeşitleri ile zayıflama konusunda yardımcı olur. Hem ıspanak suyu iyi bir idrar ve ödem söktürücüdür. Fakat ıspanağı iltihaplı eklem hastalığı ve böbrek taşı hastalarına önerilmemektedir.
    • Su içmek sizlerin yemeğe yönelmenizi engelleyicidir. Ayrıca tok tutar.
     

Sayfayı Paylaş