1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Tommasoculuk nedir?

Konusu 'Felsefe / Psikoloji' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 4 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Tommasoculuk nedir?

    Aquino'lu Tommaso'nun ve çömezlerinin öğretisi.

    1323'te azizler arasına resmen giren ve Duns Scotus ile Ockham'ın çömezleri tarafından şiddetle eleştirilen Tommaso, XVI. yy.da ancak sınırlı çevrelerde bir otorite olarak kabul ediliyordu. Bu çağda, kendi tarikatı içinde bile yabancı etkiler ağır basmaya başlamıştı.

    Rönesansla birlikte Tommaso'culuğun yerini Eflatun'cu öğretiler aldı (Niccolo Casano, Marsilio Ficino). Ayrıca, Tommaso'culuk, bilimsel ilerlemeye engel olan bir öğreti olarak görüldü. Luther zamanında, Dominiken tarikatı başkanı ve papalık elçisi Cajetanus, Tommaso'culuğu etkili kılmak için çalıştı. Nitekim, Trento ruhani meclisinde, çeşitli görüşleri benimseyen ilâhiyatçılar, yeni sapkınlıklar ve Rönesans akımı karşısında geleneksel dogmaları tanımlamak için, genellikle Tommaso'culuğa başvurmak zorunda kaldılar.

    1879 Yılında, din okullarında ve katolik üniversitelerinde felsefi çalışmaların düşük seviyesi karşısında papa Leon XIII, Tommaso'nun ileri sürdüğü görüşlerin öğrenilmesini zorunlu kıldı. Bu teşebbüs, yeni çağlara uygun düşmeyen bir «iskolastik»in yeniden canlandırılması olarak yorumlandı. Ama Tommaso'culuğu benimsemiş olan birçok din adamı ve düşünür, bu öğretiyi, bilimsel buluşları da gözönünde tutarak yenileştirmeye çalıştılar.

    Günümüzde, fenomenoloji ve varoluşçuluk gibi felsefi akımların, Tommaso'culuk içinde eritilmesine yönelen çalışmalar da vardır. E. Gilson gibi tarihçiler ise, Tommaso'culuğu tarihi çerçevesi içine oturtmaya ve evrensel geçerliği olan yanlarını ortaya koymaya çalışırlar. öte yandan Jacques Maritain, geleneksel Tommaso'culuğun daha da derinleştirilmesine, sanatların, bilimlerin, insan duyarlığının ve sosyal yapıların gelişmesinden doğan meselelerin çözülmesi için gerekli ilkeleri, Tommaso ile yorumcularının yazılarından çıkarmaya çalışmaktadır.
     

Sayfayı Paylaş