1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Topuk ağrısı egzersizleri

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Suskun tarafından 24 Ekim 2010 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Topuk Dikeni çoğunlukla ayağı boylu boyunca saran ve ayağın yaylanmasını sağlayan Plantar Fasciitis adlı tendonun çeşitli sebeplerden ötürü (uzun süre ayakta kalmak, zorlamak, yaş vs ) topuk kemiği bölgesinde çekme yapması sonucunda görülür.
    Atılan her adımda şiddetli ağrıya sebep olur ve yoğunlukla sabah kalkıldığında görülür.

    Tedavi edilmezse topuk kemiği etrafında birikecek kalsiyum tortular (adeta bir kemikleşme) yüzünden kronik hal alır ve daha kötüsü yürüme şeklinizi değiştireceğinden ayak, diz, kalça ve sırt problemlerini beraberinde getirir.

    Topuk dikeni tedavisinin öncelikli koşulu istirahattir. Ayrıca, iltihaplı topuk ağrısına iyi gelmesi için günde 2 kere 20 dakika boyunca buz tutulabilir.
    Plantar fascia dokusunu esnetmek için bir tenis topu, su şişesi ya da soğuk bir şişeyi topuğunuz ve ayağınız altında gezdirebilir ve egzersizlere başlamadan önce ağrığı hafifletebilirsiniz.
    İstirahat, buz ve masaj kısa vadeli rahatlamaya yol açacaktır ancak aşağıda belirtilen egzersizler muhakkak tekrarlanmalıdır.

    Birinci Egzersiz: Resimde görüldüğü gibi duvara karşı ağrılı topuğunuz geride kalacak şekilde bacağınızı düzleştirin ve eğilin. Topuğunuzun yere tamamen bastığından emin olun.
    Diğer bacağınızı güç almak için kıvırın. Ayak parmaklarınız yanlara değil ileri bakacak şekilde olmalıdır.

    Bu şekilde 30 saniye boyunca durun, yavaşça rahatlayın ve daha sonra doğrulun. Her ağrılı topuk için 5-8 kere tekrarlayın.

    [​IMG]
     

Sayfayı Paylaş