1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Trans Yağların Zararları

Konusu 'Gerekli Bilgiler' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 17 Şubat 2013 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Trans Yağların Zararları

    Yağ denilince birçok kişinin aklına tek çeşit ve fazlası zararlı olan bir madde gelir ama yağlarında değişik şekilleri ve zararlı veya zararsız olanları vardır.

    Gıdalardaki yağlar veya daha doğru bir ifadeyle onların yağ asitleri baslıca üç çeşit yağ asidinden oluşmaktadır; doymuş yağ asitleri tekli doymamış yağ asitleri ve çoklu doymamış yağ asitleri.

    Trans yağların (hidrojenize yağ, hidrojenle beslenmiş, hidrojeni bol barındıran yağ) zararları:

    -Kötü kolesterol olarak bilinen LDL kolesterolü arttırır.
    -İyi kolesterol olarak bilinen HDL kolesterolü azaltır.
    -Platelet yapışkanlığını arttırır.
    -Kalp rahatsızlıklarına yakalanma oranını %53 oranında artırır.
    -Kalp krizi riskini ikiye katlar.
    -İmmün sistemi zayıflatır.
    -İnsülin yanıtı ve fonksiyonuna (diyabet açısından) zararlıdır.
    -Karaciğer fonksiyonuna (detoksifikasyonu inhibe eder) zarar verir.
    -Üreme sistemini etkiler.
    -Gebelikte zararlıdır düşük doğum ağırlığı yapar.
    -Anne sütü kalitesini düşürür.
    -Hücre membranına zarar verir.


    Çözüm:

    -Biz bu tür olaylarla karsılaşmamak için trans yağ tüketimini en aza indirmeliyiz.
    -Bisküvi kek çikolata kraker gofret cips salata sosları gibi etiketinde "hidrojenize yağ" içerdiği belirtilen gıdaları tüketmemeliyiz.
    -Yağları birden fazla kızartmada kullanmamalıyız.
    -Sağlıklı bir yasam için en az seviyede trans yağ içeren zeytinyağı gibi yağları kullanmalı ve yüksek oranda trans yağ içeren yağları hayatımızdan çıkarmalıyız.
     

Sayfayı Paylaş