1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Tüketicilerin alışveriş yaparken bilmesi gereken bilgiler

Konusu 'Gerekli Bilgiler' forumundadır ve e-PaCk tarafından 23 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

  1. e-PaCk

    e-PaCk Forum Gururu

    Katılım:
    12 Ekim 2008
    Mesajlar:
    2.481
    Beğenileri:
    44
    Ödül Puanları:
    1.880
    Banka:
    331 ÇTL
    Tüketicinin bilmesi gerekenler:

    Satılan malın ayıbı görünür yerinde değil veya ayıp sizden hile ile gizlenmişse, satıcı 15 gün içerisinde kendisine başvurulmadığını ileri sürerek sorumluluktan kurtulamaz.

    Seri sonu, defolu ürün satan şirketler ürünün ambalajında ya da mağazanın görünür yerinde defolu ürün satıldığını belirtmek ve bu durum tüketiciye verilen satış belgesi üzerinde de gösterilmek zorundadır. Siz de böyle bir ürün aldıktan sonra ‘bu bozuk, defolu’ diyemezsiniz. Çünkü ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mal ve hizmetler için hak arama yolu tıkalıdır.

    Mağazada üzerinde “SATILIK DEĞİLDİR” ibaresi yoksa satıcı teşhir ettiği malları satmak zorundadır.

    Taksitli satışlarda; borçlandığınız toplam miktarı önceden ödeyebilir ve önceden ödemelerde gerekli faiz indirimini talep edebilirsiniz. Bu tarihte taraflarca belirlenen ve yazılı olarak bildirilen mal veya hizmetin toplam satış fiyatı hiçbir şekilde artırılamaz. Kötü niyetli satıcılar bunu aşmak için modeli yazıp, fiyatı yazmazlar. Buna dikkat etmeniz gerekir.

    Taksitli satışlarda satıcı aşağıdaki bilgileri yazılı olarak size bildirmek ve taraflar arasında akdedilen sözleşmenin bir örneğini de vermek zorundadır. Sözleşme metni 12 punto büyüklüğünde yazılmalı, içeriğinde mutlaka mal ve hizmetlerin peşin satış fiyatı, vadeye göre faiz ile birlikte ödenecek toplam satış fiyatı, faiz miktarı, faizin hesaplandığı yıllık oran ve gecikme faizi oranı, ön ödeme tutarı, ödeme planı yer almalıdır.

    Kampanyalı satışlarda satıcı, kampanya bitiş tarihini, malın ya da hizmetin teslim veya yerine getirilmesine ilişkin bilgileri yazılı olarak vermekle yükümlüdür.

    Kapıdan satışlarda tüketici 7 günlük deneme süresi sonuna kadar malı kabul veya hiçbir gerekçe göstermeden reddedebilir ve satıcı tüketiciden kullanım süresi için bir bedel talep edemez. Kapıdan satışlarda satıcı şirketinin ticaret odasından alınmış yetki belgesini göstermek zorundadır.

    İthalatçı ve imalatçı firmalar, ürettikleri ve sattıkları malları için garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Bu belgelerle birlikte verilen tanıtım ve kullanım kılavuzları da Türkçe olmak zorundadır.

    CE belgesi olmayan ürünleri AB ülkelerinde satmak ve bu belgeye sahip olmayan ürünleri AB ülkelerine s****k yasaktır. Buna uymayanlar büyük bir para cezası ödemek durumunda kalabilirler. Örneğin teknenizdeki motorun CE belgesi yoksa yabancı bir ülkenin sınırını geçtiğiniz andan itibaren ceza ödemek zorunda kalabilirsiniz.

    Sizden kaynaklanan herhangi bir hatalı kullanım olmaması durumunda garanti belgesi kapsamındaki mallara ücret ödemeden tamir ettirebilirsiniz. Garanti süresi içinde sık sık arızalanan bir malın ücretsiz olarak yenisi ile değiştirilmesini isteyebilirsiniz, bu araba olsa bile.

    Aldığınız hizmetin sorununuzu çözmediğini düşünüyor ve bunu bir türlü ispat edecek bir yöntem bulamıyorsanız tespiti için tespit davası açabilirsiniz.
     

Sayfayı Paylaş