1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Türkiye’nin İlk Hibrit Dizel-Hidrojen Aracı

Konusu 'Yeni Teknolojiler' forumundadır ve aslann tarafından 3 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. aslann
    Ruhhastasi

    aslann Ülken İçin Yaşa Aşkın İçin Öl!

    Katılım:
    25 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    6.970
    Beğenileri:
    499
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    MAVİ
    Banka:
    135 ÇTL
    [​IMG]

    Türk Hava Kurumu Üniversitesi akademisyenleri bir büyük projeye daha imza attılar. Mühendislik Fakültesi Yenilebilir Enerji Araştırma Laboratuvarı’nda yapılan çalışmada, Türkiye’nin ilk hibrit dizel-hidrojen aracını geliştirdi.

    Türk Hava Kurumu Mühendislerinin yaptığı çalışmayla, motora istenilen oranda gönderilen hidrojen sayesinde yanan yakıtın yüzde 30’u azaltılıyor. Türk Hava Kurumu Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Ünsal BAN, 2 yıllık projenin sonuna gelindiğini söyledi. Rektör Ban, “Mühendislik Fakültemiz öğretim üyelerinin çalıştığı bir projeydi. Çeşme suyuyla hidrojen üretilecek. Hidrojen üretmek için gerekli enerji egzos atık ısısından elde edilecek. Aracın içinde hidrojeni depolamıyoruz. Gaz tankı yok. Aracın içinde üretirken, gerekli enerjiyi de aracın içinden sağlıyoruz. Akademisyen arkadaşlarımı böyle bir araştırmayı başarı ile sonuçlandırdıkları için kutluyorum. Üniversite olarak AR-GE’ye her zaman, her koşulda önem verdiğimizin altını çizmiştik. Bu başarılarımıza öğrencilerimizde ortak olmuştur. Genç üniversitemizin uluslararası boyutta patent başvuruları yapacak yeniliklere imza atması bize gurur vermiştir” dedi. .

    Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği’den Yrd. Doç. Dr. Mükerrem Şahin’in başında bulunduğu projeye tam 2 yıl emek verildi. Dr.ŞAHİN, “Dünyada ilk kez eksoz atık ısısından üretilen elektrik hidrojen üretiminde kullanıldı. Hidrojen üretmek için ise yalnızca çeşme suyuna ihtiyaç oluyor. Böylece aracın dizel yanında belirli miktarda su tüketimi oluyor. Ayrıca bu otomobilden çıkan atık gazların yüzde 80’i azalıyor. Çevreci ve yeşil bir teknoloji yaptığımız çalışma. Otobüslerde ve şehir içi ulaşımda aynı sistem başarı ile uygulanabilecektir. Motor dizaynı değişirse yakıtın yüzde 70’i sudan karşılanabilir. Aracın testlerinin yapılacağı alt yapının Üniversitede bulunması oldukça önemli. Dünyada ilk kez, motora gönderilecek hidrojen yakıtı aracın içerisinde normal sudan üretebilecek. Bu üretim için gerekli enerjiyi egzoz atık ısısından elde eden bir sistemin geliştirilmiş olmasının gururunu yaşıyoruz ve imkan verildiğinde Türkiye’nin yeni nesil aracını yapmaya da talibiz” diye konuştu.
     

Sayfayı Paylaş