1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Türkiye’nin İlk Hibrit Otobüsü

Konusu 'Yeni Teknolojiler' forumundadır ve cırcırböcee tarafından 20 Kasım 2007 başlatılmıştır.

  1. cırcırböcee

    cırcırböcee V.I.P V.I.P

    Katılım:
    13 Haziran 2006
    Mesajlar:
    3.525
    Beğenileri:
    66
    Ödül Puanları:
    2.880
    Banka:
    335 ÇTL
    Otokar, Türkiye’nin ilk hibrit otobüs prototipini ve 9 metrelik otobüs serisi Doruk’un yeni modelini tanıttı. Doruk ile eş zamanlı olarak geliştirilen hibrit otobüs prototipi, 1 yıl test edilecek. Otobüs yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlayacak.

    İSTANBUL - 1960’ta Türkiye’nin ilk şehirlerarası otobüsünü imal eden Otokar, bu kez Türkiye’nin ilk hibrit toplu taşıma aracının prototipini tanıttı. Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, 2008 yılı boyunca test edilecek otobüsün daha sonra mükemmelleştirilerek seri üretime geçeceğini söyledi.

    Hibrit teknolojisinin dünyada giderek arttığına dikkat çeken Görgüç, her durduğunda elektrik enerjisi üreterek bunu depolayan Doruk 160 LE Hibra’nın yüzde 30 oranında yakıt tasarrufu sağladığını söyledi.

    Görgüç, “Hibrit özellikle egzoz gaz salınımlarının minimum olduğu doğaya uyumlu bir motor sistemi. Araç hem motor, hem elektrik gücüyle çalışıyor. Yakıt ekonomisi ve çevreye uyumlu” dedi.

    YÜZDE 40’I İHRAÇ EDİLECEK

    Görgüç, Doruk serisiyle aynı platformda geliştirilen hibrit otobüs prototipi için ayrı bir yatırıma ihtiyaç duyulmadığını da belirtti. Doruk otobüslerinin yüzde 40’ının ihraç edileceğini söyleyen Görgüç, 2008 başında üretimine başlanacak 190 LE’nin özelliklerini anlattı: “LE tipi AB normlarına uyumlu özellikle orta ve büyük belediyelerde kullanılabilecek çağdaş bir araç. Özürlülerin inip binebileceği geniş hacimli bir ürün.”

    Dünyada giderek yaygınlaşan hibrit teknolojilerinin kullanıldığı otobüs, hem dizel hem elektrik ile çalışıyor. Hibra, sadece fosil yakıtlarla çalışan otobüslere kıyasla düşük emisyon seviyesi, daha düşük seviyelerde NOx, CO2 gibi gaz atıkları ve düşük yakıt tüketimi sunuyor. Bu yönüyle doğa ile barışık otobüs, doğal kaynakları koruyarak daha az çevre kirliliğine neden olurken, ayrıca kullanıcıya yakıt tasarrufu, düşük işletme maliyetleri gibi avantajlar da sunuyor.

    İSTANBUL TİCARİ ARAÇ FUARI’NDA GÖRÜCÜYE ÇIKACAK

    Doruk 160 LE Hibra, ilk kez İstanbul Ticari Araç Fuarı’nda sergilenecek. Otokar’ın 2008 yılı başından itibaren üretime başlayacağı ve satışa sunacağı Doruk 190 LE ise alçak tabanlı girişi, engelli ve bebek arabası iniş-binişleri için özel uygulamaları, otomatik şanzımanı ve bağımsız ön aksı ile Türkiye şartlarına uygun olarak tasarlandı.
     

Sayfayı Paylaş