1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Türkiye’nin önde gelen pazarlama yöneticileri CMO Club’ta

Konusu 'Operatör Haberleri' forumundadır ve Barış toprak tarafından 27 Ekim 2014 başlatılmıştır.

  1. Barış toprak

    Barış toprak Aktif

    Katılım:
    2 Haziran 2014
    Mesajlar:
    388
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    730
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    639 ÇTL
    [​IMG]


    25 Ekim 2014



    Capital ve Ekonomist dergileriyle Turkcell’in işbirliğinde hayata geçirilen CMO Club buluşmasının üçüncüsü düzenlendi


    Türkiye’nin önde gelen pazarlama yöneticileri CMO Club’ta “Big Data Devrimi”ni konuştu



    Capital ve Ekonomist dergileri ile Turkcell’in birlikte iş dünyasına kazandırdığı CMO Club’ın üyeleri üçüncü kez The Marmara Otel’de düzenlenen panelde buluştu. Türkiye’de pazarlama üst yöneticilerinin yüz yüze bilgi alışverişinde bulunabileceği tek platform olan CMO Club buluşmasında sektörün önde gelen profesyonelleri bir araya gelerek, “Big Data Devrimi” başlıklı oturuma katıldılar.



    Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi Turkcell ile Capital ve Ekonomist dergileri işbirliğiyle iş dünyasına kazandırılan CMO Club, pazarlama üst düzey yöneticilerini bir araya getirmeyi sürdürüyor. Pazarlama profesyonellerinin yüz yüze bilgi alışverişinde bulunabileceği, dünyadaki gelişmeleri takip edebileceği, pazarlamanın değişen rollerini tartışabileceği bir platform olarak hayata geçirilen kulübün üçüncü etkinliğinde başlık “Big Data Devrimi” oldu.


    The Marmara Oteli’nde dün düzenlenen panelin moderatörlüğünü pazarlama iletişimi uzmanı ve reklamcı Levent Erden gerçekleştirdi. Açılış konuşmasını Capital ve Ekonomist dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş’in yaptığı panele; Migros Marka İletişimi ve CRM Direktörü Kına Demirel, Pegasus Havayolları Pazarlama Direktörü Onur Dedeköylü, Boyner Müşteriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sibel Üğdül, mobilike Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Şekip Can Gökalp ile Turkcell Kurumsal Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş katıldı. Her biri alanında uzman olan CMO’lar, büyük verinin pazarlama dünyasına getirdiklerini paylaşarak bu kavram birlikte pazarlamada nelerin değiştiğini, gelecekte pazarlamayı nelerin beklediğini tartıştı ve fikir alışverişinde bulundu.


    Açılışta bir konuşma yapan Capital ve Ekonomist dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş, CMO Club’ı Turkcell’le birlikte organize ettiklerini belirterek şunları söyledi:


    “Bugün CMO Club’ta üçüncü toplantımızı gerçekleştiriyoruz. Bu toplantımızın konusu dünyada pazarlamacıların üzerinde en çok konuştuğu ve tartıştığı konulardan biri olan büyük veri. Levent Erden’in moderatörlüğünde çok özel konuklarımızla düzenlediğimiz toplantıyla birlikte büyük verinin pazarlamayla olan ilişkisini irdeleyip bizi yakın zamanda nelerin beklediği üzerine tartışmış oluyoruz. Bundan sonraki toplantılarımızda da CMO Club üyelerini yakından ilgilendiren konuları üyelerimizle birlikte konusunda uzman katılımcılarımızla değerlendirmeyi ve konular üzerinde fikir alışverişi yapmayı sürdüreceğiz.”




    Yiğit Kulabaş: “Büyük Veri ile Gerçek Zamanlı Pazarlama dönemi başladı”

    Levent Erden’in moderatörlüğünü yaptığı ve kariyerinden örnekler vererek katılımcılarla pazarlamayla ilgili tecrübelerini paylaştığı panelde söz alan Turkcell Kurumsal Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş, büyük verinin dünyayı değiştirecek konulardan bir tanesi olduğuna inanıldığına belirterek şunları söyledi:


    “Bugün artık dünyada büyük verinin toplanıp işlenerek, gerçek zamanlı pazarlamaya dönüşme döneminin başladığını ve bu konuda hızla yol alındığı bir gerçek. Şirketlerin öncelikle büyük veriyi toplamaları ve kullanmaları için bir durum değerlendirmesi yapması gerekiyor. Şirketler Elimde bu veriler var mı? Bu verileri toplamak için neler yapmayalım? Bu verileri nasıl kullanmalıyım? gibi kendisine bir takım sorular sormalı. Bütün bu sorulara cevap verebilmek için 3H adını verdiğimiz Hacim, Harmoni ve Hız yönteminden faydalanmak lazım. Bunun ilk adımı olan ‘Hacim’ için pazarlamacıların gazetecilikte haber öğelerini oluştururken sorulan 5N1K sorusunun cevaplarını müşterileri için sorup ortaya çıkarması gerekiyor. Müşteriler sosyal, fonksiyonel, zamansal, duygusal ve anlamsal açısından analiz edilmeli ki yeterli derinlikte bilgiye ulaşılsın. Ancak buradaki en kritik soru Neden? sorusu. Çünkü müşterilerin satın alma işlemlerinde çok farklı nedenler söz konusu olabiliyor. Bunu anlamlandırmak için neden sorusunun cevabı çok kritik.


    İkinci adımımız ‘Harmoni’. Şirketlerin müşterilerinin ihtiyacı olan veriye sadece kendi kanallarından ulaşması çok zor. Bu yüzden büyük veri üreten ve işleyen diğer şirketlerle işbirliği yapmaları gerekiyor. Buradaki son adımımız ise ‘Hız’. Gerçek zamanlı dönemde veriyi önce biriktirip sonra analiz edildiğinde çok geç kalınmış olabiliyor. Burada verinin işlenme hızı çok önemli. Veriyi gerçek zamanlı toplayıp işlemek hayati önem sahip”


    Kulabaş, verilerin 3H modeline göre toplanıp, analiz edilmesinin tek başına anlamlı bir sonuca ulaşmak için yeterli olmayacağını söyleyerek, “Verileri anlamlı bir sonuca ulaştırmak için mutlaka sadeleştirmemiz gerekiyor. Bununla ilgili trafikten örnek verebiliriz. Binlerce araçtan toplanan yüzbinlerce veri anlık olarak toplanıyor ve işleniyor. Her bir aracın hızı, yönü, kapalı yollar, hava durumu, trafiğin akışı onlarca çeşit bilgi işlenerek bir sonuca ulaşılmaya çalışılıyor. Ne zaman ki yollar bir harita üzerinde, trafik olmadığında yeşil, yoğun olduğunda kırmızıya boyanıyor o zaman tablo bizim için netleşiyor. Anlam ortaya çıkıyor. Veriyi analiz ettikten sonra sadeleşme yaparak anlama ulaşmanız gerekiyor.


    Burada önemli bir konuda anındalık etkisi. Verileri müşterinin ihtiyacı olduğu anda tahmin edip gerçek zamanlı hayata geçmek çok önemli. Yani doğru zamanda müşterinin ihtiyacını karşılamanız gerekiyor. Bir diğer önemli konuda süreklilik. Satın alma işleminin ardından da müşteriye dokunmalı ve sürekli iletişim halinde olarak ihtiyaçlarına cevap vermek gerekiyor” dedi.



    CMO Club hakkında

    Günümüz iş dünyasında yönetici kadroları içerisinde pazarlama yöneticilerinin rol ve önemleri her geçen gün artıyor. CMO Club, iletişim ve yaratıcılığın temel oluşturduğu pazarlama alanında fikir alışverişinin, deneyim paylaşımının öneminden yola çıkarak oluşturulmuş bir platform. Türkiye’nin önde gelen 500 şirketinin üst düzey pazarlama yöneticilerinin bir araya geleceği etkinlikler her 3 ayda bir alanında isim yapmış konuşmacıların katılımlarıyla düzenleniyor.
     

Sayfayı Paylaş