1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

TV'de Alkolün Özendirdiği İspatlandı

Konusu 'Makaleler, Araştırma Yazıları' forumundadır ve LoSt_LoVe tarafından 4 Mart 2009 başlatılmıştır.

  1. LoSt_LoVe

    LoSt_LoVe Forum Onuru

    Katılım:
    12 Ekim 2008
    Mesajlar:
    4.011
    Beğenileri:
    29
    Ödül Puanları:
    2.880
    Yer:
    En sevdiğimin yanından :=)
    Banka:
    119 ÇTL
    [​IMG]

    Televizyondaki filmlerde ve reklamlarda içki içildiği gören insanların, TV izlerken alkole yönelme ihtimallerinin arttığı belirlendi. Hollandalı bilim adamlarının araştırması

    Hollanda'daki Radbound Üniversitesinden bir grup bilim adamının araştırmasında, 80 gencin televizyon seyrederkenki davranışları izlendi. Araştırmacılar, televizyonda içki içen birçok insan manzarası görenlerin, görmeyenlere oranla iki kat fazla alkol tükettiği belirlendi.

    Alcohol and Alcoholism dergisinde yayımlanan araştırmada, 18 ila 29 yaşlarındaki grup dörde bölündü. İlk gruba alkolle ilgili görüntülerle dolu olan "Amerikan Pastası" filmiyle alkol reklamları izletildi.

    İkinci grup filmi izledi, ancak alkol reklamı izlemedi. Üçüncü grup, alkol görüntülerinin "Amerikan Pastası"ndan çok daha az olduğu "40 Gün 40 Gece" filmini ve alkol reklamlarını izledi. Son grupsa bu filmi izledi, ancak alkol reklamı izlemedi.

    Televizyon seyrederken deneklere bira, şarap gibi alkollü içkilerin bulunduğu buzdolabından yararlanma imkanı tanındı.

    "Amerikan Pastası" filmini ve reklamları izleyen birinci grup yaklaşık 3 şişe alkol alırken, "40 Gün 40 Gece" filmini izleyen, ancak reklam izlemeyen son gruptakiler 1,5 şişe alkol aldı.

    Araştırma Başkanı Rutger Engels, "Araştırmamız, filmlerde ve reklamlardaki alkol görüntülerinin, insanların davranışlarını ve toplumda içki içilmesiyle ilgili normları etkilemekle kalmadığını, aynı zamanda insanların canlarının çekmesi ve sonucunda da içmelerini teşvik ettiğini" söyledi.


    AA
     
  2. jeriko

    jeriko Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    4 Kasım 2008
    Mesajlar:
    5.268
    Beğenileri:
    49
    Ödül Puanları:
    4.480
    Meslek:
    657
    Yer:
    Anadolu (bu kadar ayrıntı iyi)
    Banka:
    314 ÇTL
    Bunu söyleyebilmek için deney yapmaya yada bilim adamı olmaya gerek yok.Teşekkürler paylaşım için.
     

Sayfayı Paylaş