1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Uçaklardaki Karakutu Gerçekten Kara mıdır?

Konusu 'İlginç Yazılar' forumundadır ve YoRuMSuZ tarafından 16 Aralık 2007 başlatılmıştır.

  1. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.439
    Beğenileri:
    7.366
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.922 ÇTL
    [​IMG]
    Dünyanın neresinde olursa olsun uçak kazaları her zaman insanların dikkatini çeker. Uçak kazalarının hemen ardından, enkaz arasında “karakutu”denilen şeyin aranmaya başlandığını hepimiz duyarız.

    Peki, bu kadar önemli olan karakutu gerçekten kara mıdır? Hayır. Karakutu denilen aygıt parlak turuncu renklidir. Uçak enkazı arasında kolay farkedilsin diye parlak turuncu renge boyanmıştır. Geceleri dikkat çekebilmesi için de üzerinde beyaz şeritler vardır. Teknik adı uçuş kaydedicisi (flight recorder) olan bu aygıta halkın verdiği addır “karakutu”. Zira, düşen uçakla ilgili “kara” bilgiler saklar içerisinde. Bir başka rivayete göre ise, ilk başlarda siyah renkliydi bu kutular, sonradan turuncu oldular.

    Kokpitte pilotlar ve uçuş personelinin konuşmaları bu kutuya sürekli biçimde kaydedilir. Konuşmaların yanı sıra uçağın motor ve diğer uçuş aksamıyla ilgili teknik veriler; yakıt bilgisi, hız ve basınç bilgileri, hatta pilotların açtığı ve kapadığı her düğme bilgisi anında kayıda alınır. Genellikle son 30 dakikalık ses kaydının ve uçakla ilintili 25 saatlik bilginin tutulduğu karakutuda, yeni veriler hep eski verilerin üzerine kaydedilir. Federal Havacılık Dairesi (FAA) kurallarına göre günümüzün çağdaş uçaklarında karakutular en az 88 değişik veriyi tutmak zorundadırlar.

    Yaklaşık 25 cm boyundaki birbirinin yedeği 2 adet karakutu uçakların genellikle kuyruk bölümüne yerleştirilir. Dış kaplaması çarpmaya ve ateşe dayanıklıdır. Titanyum alaşımlı 6, 5 milimetre kalınlığında paslanmaz çelikten yapılmıştır. Öyle ki, denize düşen bir uçaktan 8 yıl sonra çıkarılan karakutudaki verilerin sağlam olduğu görülmüştür. Bu zırh ile kaplı karakutu 1100 santigrad derece sıcaklığa 1 saatten fazla süre dayanabilir.

    Uçak suya düşerse, karakutu üzerinde bulunan bir mekanizma devreye girerek, insanların duyamayacağı ancak özel aletlerle algılanabilen ses sinyalleri yaymaya başlar. Her saniyede bir yayınlanan bu sinyal 30 gün boyunca sürer. 4000 metrenin altındaki derinliklerde bile bu sinyaller yayılmaya devam eder.
     
  2. JackaLL

    JackaLL Katılımcı

    Katılım:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    145
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    620
    Yer:
    MuTLuLuKLaRıN YaŞaNDıĞı YeRDe..!
    Banka:
    0 ÇTL
    Bizim karakutu meğer kırmızıymış :D
     
  3. wien06

    wien06 V.I.P V.I.P

    Katılım:
    30 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    6.117
    Beğenileri:
    148
    Ödül Puanları:
    4.480
    Meslek:
    Serbest
    Yer:
    Viyana
    Banka:
    292 ÇTL
    Hocam anlattiklarinda cok haklisin.Gercekten karakutu her turlu kosula karsi dayanikli olarak uretilmistir.Ama malesef ben hala anlamis degilim gecenlerde Ispartada dusen ucagimizin karakutularindan biri bozuk cikiyor.Ustune ustelik bizim karakutu sifrelerini cozebilecek teknolojimiz yokmus gibi Ulkemizde olan ucak kazalari sonrasi karakutular yapilan antlasmalar geregi ya A.B.D'ye veya Almanyaya gonderiliyor.
     

Sayfayı Paylaş