1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Üçüncü köprü yolunda 15 dev

Konusu 'Ekonomi' forumundadır ve BeReNN tarafından 8 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. BeReNN
    Uykumvar

    BeReNN Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    30 Nisan 2011
    Mesajlar:
    8.855
    Beğenileri:
    254
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    Istanbul, Turkey
    Banka:
    289 ÇTL
    İstanbul Boğazı'na inşa edilecek üçüncü köprü için dev gruplar şimdiden sıraya girdi. 6 milyar dolara mal olacak yeni köprü için bugüne kadar 15 yatırımcı şartname aldı
    [​IMG]

    Üçüncü köprüyü yapmaya talip olan 15 şirketin 7'sini Türk şirketler oluşturdu. Kolin, Park Holding, Mapa, Cengiz İnşaat, STFA, Yüksel İnşaat ve Varyap şartname alan şirketler arasında yer aldı.

    İHALEDE SÜRE UZATIMI İSTENDİ

    Projeyi daha detaylı incelemek isteyen bazı yatırımcılar, 23 Ağustos olan ihale tarihinin ertelenmesi için Ulaştırma Bakanlığı'na talepte bulundu. Bakanlık, erteleme taleplerini incelemeye aldı.

    İstanbul Boğazı'na inşa edilecek ve 6-6.5 milyar dolara mal olması beklenen 3'üncü köprü, aralarında dünya inşaat devlerinin bulunduğu Rus, Japon ve İtalyan yatırımcıların akınına uğradı. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, bazı yatırımcıların ihale tarihinin ertelenmesini istediğini belirterek, “Yatırımcılar, projeyi daha ayrıntılı olarak incelemek istiyor. Bu nedenle 23 Ağustos olan ihale tarihinin ertelenmesi talebinde bulundular. Konu inceleniyor” dedi.

    Üçüncü köprünün de içinde yer aldığı ‘Kuzey Marmara Otoyol Projesi' ihalesi için bugüne değin yerli ve yabancı 15 yatırımcı grubu şartname aldı. Kaynaklar dünyada yaşanan finansman sıkıntısının projeyi etkilemeyeceği görüşünü savundu. Kaynaklar, “Yatırımcılar, projeyi uygulanabilir buluyor. Bu büyüklükte ve bu önemde bir proje için finansman sıkıntısı yaşanmayacağını net olarak söyleyebiliriz” dedi.

    TREN HATTINI VE YÜKÜ SORUYOR

    Yatırımcılar, projede en çok hızlı trenle ilgili bilgi almak istiyor. Kaynaklar, “Yatırımcılar, trenin geçiş hızı ve tren yükü (yolcu kapasitesi dahil) hakkında bilgi istiyor. Proje hem karayolu hem de demiryoluna göre dizayn edileceği için son derece önemli bir eser özelliği taşıyor” dedi. Köprünün, iki katlı olması güçlü bir olasılık olarak öne çıkıyor. Bu durumda üstten otomobiller, alttan hızlı tren geçecek.

    İŞTE ŞARTNAME ALAN ŞİRKETLER

    -Kolin İnşaat (Türkiye)
    -Park Holding (Türkiye)
    -Mapa (Türkiye)
    -Cengiz İnşaat (Türkiye)
    -STFA (Türkiye)
    -Yüksel İnşaat (Türkiye)
    -Varyap İnşaat (Türkiye)
    -IHI (Japonya) I Obayashi (Japonya)
    -Mitsubishi (Japonya)
    -Mos Metroj Troy (Rusya)
    -NPO Mostrovik (Rusya)
    -Astaldi (İtalya) -Stradag (Avusturya)
    -SCC (İspanya)

    Olcay AYDİLEK / HT EKONOMİ
     

Sayfayı Paylaş